ASUS V6800 Dlx echt naar de kl*te??

Pagina: 1
Acties:

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24
OK, ik weet het, ik heb zitten kloten, maar goed...hier m'n verhaal...

Ik wilde m'n V6800 OC-en, maar die wilde niet echt erg hoog, of ik kreeg rare kleuren bij tekst in Win2k. Ik naar de OC-shop gesurft om een Blue Orb te bestellen. Meteen ook maar wat arctic silver thermal adhesive besteld met wat memory heatsinkjes. Afijn, Blue Orb na wat aanpassingen en wat vijlen netjes op m'n core gekregen en draaide daarna zo'n 9 á 10 graden koeler. Vervolgens wil ik dus die heatsinkjes op m'n geheugen gaan plakken. Eers aan de voorkant 4 heatsinkjes d'rop. Vantevoren de contactjes van de chips afgeplakt met plakband, schoonmaken, troep erop (gemixt met arctic silver, zodat de lijm iets minder krachtig is), en heatsinkjes zitten na een paar uur vast. Plakbandjes eraf en testen maar.... HELAAS... een hoop vage dingen op m'n scherm, 0-len en 1-nen en vage streepjes. Snel computer uitgezet en met de vriezer-methode de heatsinkjes d'raf. Zie ik dat bij ééntje de lijm ondanks het plakband toch een verbinding heeft gemaakt tussen de contactjes |:(
Ikke lijm eraf halen en alles weer netjes schoon... kaart was ondertussen weer opgewarmd en ik nog maar eens proberen. Ja hoor, waar ik al voor vreesde was waarheid... de zelfde onzin op m'n beeld.
Is ie echt kaput of heeft iemand nog een (levens)reddende oplossing ;(

• bart1234
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 25-11-2014
Ik gok eerlijk gezegd dat je mobo naar de knoppen is en niet je videoplank. Want: als je beeldkanon kapot zou zijn krijg je toch ook geen beeld zeker :? . Of het ligt aan je geheugen, dat misschien door de kortsluiting iets te veel van het slechte geleden heeft... Maar ik zou het iig niet zoeken in de videoplank. Test 'm anders eens in een andere pc....

• bennierex
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 23:24
Ut is dus wel m'n videoplank, want ik zit op dit moment met de onboard videokaart van m'n CUSL2 te puteren. De gehele compu werkt nog 100%, behalve dan m'n V6800 :'(

Verwijderd

yep een van de geheugen chips zal wel dood zijn

• Hubert
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 11:35

Hubert

Decepticons 4ever!!!!

Zoals ze zeggen

"Jammer joh" >:)

Heb je nog garantie op je kaart dan zou ik m terug brengen als ik jou was en claimen dat ie t gewoon niet meer doet, beetje pc shop test m wel en vervangt m voor je.

/meester mode
en kinders wat leert dit ons :9
/meester mode off

Together let us beat this ample field, Try what the open, what the covert yield.