Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
  • Registratie: November 2010
  • Laatst online: 09:45
Hoi,,

ik heb een mooie offerte gehad van een Mitsubishi 5KWH airco, maar degene aan de telefoon kon me nou niet vertellen hoeveel stroom dit ding trekt. :o Zelf dacht ik 5KWH, maar zo simpel werkt het blijkbaar niet en ik lees wat tegenstrijdige verhalen.

Het gaat om de set Mitsubishi Electric WSH-HR50i

deze kan ook tot 6.5KWH verwarmen.

Waar moet ik nu vanuit gaan? dit in verband met de groep in de stroomkast die eventueel geüpgraded moet worden. Want volgens mij kan daar max 3.5KWH overheen.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• eamelink
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

eamelink

Droptikkels

Ik zou een airco kopen bij iemand die het wel uit kan leggen :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Ja dat sowieso, want dit slaat natuurlijk nergens op. Maargoed, het brengt me wel in verwarring, vandaar dat ik toch even dit topic open.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mathelicious
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 00:52
Die 5kW is het koelvermogen, je wilt het opgenomen vermogen weten. Op de website https://alklima.nl/leveri...ingle-split/wsh-hr50i-set staat een max van 2,05 kW als opgenomen vermogen.

En laat je goed informeren, wellicht ook bij een ander bedrijf :X

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mavamaarten
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 12:16

Mavamaarten

Omdat het kan!

Je haalt eenheden door elkaar :)
Als ik even naar de productpagina surf, vind ik dit:
Koelcapaciteit
1.30 - 5.00 kW

Verwarmingscapaciteit
1.40 - 6.50 kW

COP / SCOP (verwarmen)
3.48 / 4.3

Opgenomen elektrisch vermogen (koelen/verwarmen)
0.00 - 2.05 / 0.00 - 1.55 kW
Dit wil zeggen dat deze airco tot 5 kW aan warmte naar buiten kan verplaatsen, tot 6,5 kW aan warmte kan binnenbrengen, en daarbij tot maximaal 2,05 kW aan elektriciteit verbruikt (bepaald door de COP). Zet je daar "per uur" achter, dan zit je te rekenen met hoeveel energie je verbruikt over tijd ipv een momentopname.

Android developer & dürüm-liefhebber

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:38
Verbruik staat gewoon op brocure, daarnaast maakt het enorm uit tot hoever je wil koelen.

Sommige gaan tot 18c koelen terwijl anderen bij 23c al prima vinden, zelf vind ik 23-24c al prima met airco, dat laatste valt verbruik ontzettend mee.

Een airco draait nooit op vollast, 5kwh is niet wat uit het net getrokken wordt maar is 5kwh thermische vermogen, in praktijk zal vollast iets van 1500 watt max zijn.

De meeste split airco,s draaien tussen de 200-500 watt gemiddeld, die 1500 watt zou dan enkel de 1e 15-30 minuten zijn.

Split airco is totaal niet te vergelijken met een mobiele, daardoor heeft de naam airco een slechte naam.

[ Voor 46% gewijzigd door mr_evil08 op 13-06-2023 15:20 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• XWB
  • Registratie: Januari 2002
  • Niet online

XWB

Devver
Kwestie van de handleiding op te zoeken: https://mr-airco.com/wp-c...uctblad-WSH-HR50I-SET.pdf
Opg. vermogen set (koelen/verwarmen): 2,05/1,55 kW

March of the Eagles

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Bedankt voor deze duidelijk antwoorden! hier heb ik wat aan, in tegenstelling tot de aircoboer zelf :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GarBaGe
  • Registratie: December 1999
  • Laatst online: 10:28
Het stroomverbruik van een airco is enorm dynamisch.
Ik heb een multi-split met een 10kW unit buiten en 4 units binnen.
Als ik 1 unit aanzet en deze vraagt niet al teveel koude, dan zie ik een actueel stroomverbruik (Homewizard Energy Socket) rond de 600-700W.
Echter, afhankelijk van de settings, varieert dit enorm.
Zet je hem een paar graden kouder, dan kan ie zo naar 900-1000W schieten... en naar een tijdje weer terug omlaag.
Is de gewenste temperatuur bereikt, dan gaat de compressor uit en zakt het stroomverbruik naar enkele tientallen Watts.

3 uur lang draaien in deze setting, kostte mij 0,4kWh (dan blijkt ie gemiddeld toch maar tussen 100-150W te hebben gevraagd)

Voor aansluiten in je meterkast, moet je kijken naar "maximaal opgenomen elektrisch vermogen"
Bij een 5kW buitenunit, zal dit rond de 1,5 a 2 kW liggen

Ryzen9 5900X; 16GB DDR4-3200 ; RTX-4080S ; 7TB SSD

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mr_evil08
  • Registratie: December 2008
  • Laatst online: 16:38
nvt

[ Voor 105% gewijzigd door mr_evil08 op 13-06-2023 16:04 ]

WP | SP, Daikin FTXM35M/RXM35M

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DVDL
Nog even ter update, mochten jullie het interessant vinden, het is de lg pc18st geworden, vanwege de ionizer die erin zit en wordt goed getest. Hele mooie offerte gekregen en sinds gisteren hangt die aan de muur. Wat een power en wat ga ik hier gelukkig van worden (anderhalve week geleden 33 graden binnen aangetikt).
Pagina: 1