Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
  • Registratie: December 2020
  • Laatst online: 25-06 16:44
Kan ik een Samsung A5 2017 opladen zonder oplaadpoort? De oplaadpoort doet het namelijk niet heel goed meer en zit vastgesoldeerd aan het moederbord. Het wordt geen telefoon als daily driver, maar het zou fijn zijn als ik hem 1 keer in de zoveel tijd aan kan krijgen.
Misschien met een module aangesloten op de batterij?
Alvast bedankt.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-07 16:32
Er is geen draadloos opladen op dat model, dus je enige echte oplossing is het vervangen van de USB poort zodat je hem weer normaal kan opladen. Als je dat zelf niet kan dan is het te duur en ben je goedkoper uit met een oud telefoontje van marktplaats of de V&A hier.

Soms zit er ook gewoon te veel bagger in de oplaadpoort, je kan dat bijv. met een plastic of houten tandenstoker schoonmaken. Metalen naald oid kan makkelijk fout gaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• IThom
  • Registratie: April 2016
  • Laatst online: 27-06 16:37
XelaRetak schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 13:07:
Er is geen draadloos opladen op dat model, dus je enige echte oplossing is het vervangen van de USB poort zodat je hem weer normaal kan opladen. Als je dat zelf niet kan dan is het te duur en ben je goedkoper uit met een oud telefoontje van marktplaats of de V&A hier.

Soms zit er ook gewoon te veel bagger in de oplaadpoort, je kan dat bijv. met een plastic of houten tandenstoker schoonmaken. Metalen naald oid kan makkelijk fout gaan.
Houten tandenstokers kunnen weleens te dik zijn, in mijn 5 jaar als reparateur was dat bijna de helft van de reparaties die ik aan oplaadpoorten heb gedaan. (Al kan dat natuurlijk een gevalletje tegenovergestelde survivorship bias zijn.)
De meeste reparatiewinkels zullen gratis, of tegen een kleine vergoeding de poort goed schoonmaken voor je.

Als dat niet werkt: er staan losse moederborden op AliExpress en eBay vanaf 25 euro, dan kan je gewoon het gehele moederbord vervangen.

Oudere Samsung toestellen met een verwijderbare achterkant hadden nog weleens contactpunten aan de binnenkant waardoor je een hoesje met draadloze lader kon gebruiken, de A5 2017 heeft dat helaas niet.

[ Voor 3% gewijzigd door IThom op 13-06-2023 13:21 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CappieL
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 13:20
Je zou met een (dunne) houten tandenstoker in de poort kunnen porren en accumulatie van stof, haar, schilfers uit de poort kunnen verwijderen.
Van die kunststoffen tandenragertjes (drogist), vooral die extra dunne, zijn het proberen waard.

Ik zou het niet zo snel met een metalen speld o.i.d. doen, maar zou ook nog een optie zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
De oplaadpoort is niet vies, maar echt defect; er staat een pinnetje omhoog. Is er dan niks meer te doen?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• XelaRetak
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 03-07 16:32
JoshuaO038 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 17:07:
De oplaadpoort is niet vies, maar echt defect; er staat een pinnetje omhoog. Is er dan niks meer te doen?
Jawel, de oplaadpoort vervangen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JoshuaO038
Dan heb ik nog een vraag. Ik heb ook nog een Samsung A3 2017. Deze heeft echter een kapot OLED, maar wil graag een aantal gegevens terug. Ondanks de grootte, kan ik het scherm van een A5 2017 tijdelijk gebruiken op een A3 2017?
Pagina: 1