Gaming Laptop

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyro82
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-06-2023
Ik ben op zoek naar een gaming laptop. Mijn oude is van de week helaas overleden. Ik heb zelf ook zitten zoeken en kwam deze laptop tegen:
MSI Katana 15 B12VGK-008NL
https://www.coolblue.nl/s...tm_campaign=product-share

Is dit een goede laptop voor dit bedrag? Of zijn er betere opties?

En kan ik mijn oude SSD (1 op 1) in de nieuwe laptop zetten, zodat ik niks opnieuw hoef te installeren etc of werkt dit niet zo?

Wat ga je met je laptop doen?
Gamen (Diablo4), Lightroom en Photoshop voor foto’s bewerken, af en toe Davinci reslove

Wat is je budget?
rond 1500,-

Ben je van plan je laptop veel mee te nemen?
Ja, maar wel altijd op plek waar er stroom aanwezig is.

Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren
Nee, geen voorkeur

[ Voor 59% gewijzigd door Pyro82 op 13-06-2023 14:49 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Balance
  • Registratie: Januari 2013
  • Laatst online: 10-10 10:14
Lenovo heeft een paar goeie opties:En dan nog een derde, iets ingewikkeldere optie: De Lenovo LOQ 16APH8 (82XUCTO1WWNLNL0)

De specificaties kan je aanpassen bij Lenovo, ik zou hem zo configureren:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/yWvy0SySVoBRPW2VmSQLZph4Wh4=/x800/filters:strip_exif()/f/image/69oGfwJRec4zAZzC5VMgYkya.png?f=fotoalbum_large

Dan moet er nog geheugen bij:Dan heb je voor ongeveer €1550 een dijk van een laptop met meer geheugen dan je bij vrijwel elke andere optie zou krijgen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Pyro82
  • Registratie: Juli 2015
  • Laatst online: 15-06-2023
Versie met Ryzen 7 7840HS (nieuwste Zen4 CPU), RTX 4070 en 2560x1600 scherm: Lenovo Legion Slim 5 16APH8 (82Y9004SMH)
Ik had deze zelf ook gezien, maar hij staat maar bij 1 aanbieder te koop (met weinig goede reviews) en de prijs ligt ook wel net iets boven mijn budget. Is deze heel veel beter?
Iets goedkopere optie is de Intel-variant bij Lenovo zelf: Lenovo Legion Slim 5i Gen 8 (82YA004PMH). Heeft ook meteen een 1TB ssd, maar wel een RTX 4060 i.p.v. 4070.
Ik heb zelf al een 1TB ssd waar mijn besturingssysteem op staat die wil ik eigenlijk (als het kan) direct in mijn nieuwe laptop zetten, zodat ik verder kan gaan waar ik gebleven was met mijn oude laptop.

Hoeveel verschil zit er tussen een 4060 en een 4070? En zou ik da ik dat verschil merken?
En dan nog een derde, iets ingewikkeldere optie: De Lenovo LOQ 16APH8 (82XUCTO1WWNLNL0)
Deze is ook wel interessant, maar inderdaad wel wat meer werk.
Is deze (met die 32 GB intern geheugen) heel veel sneller dan de bovenstaande opties?
Ik ga de laptop namelijk kopen met pc plan van mijn werk en ik weet niet hoe moeilijk ze doen als ik 1 bon heb van de laptop en dan een extra bon van het intern geheugen.

En de optie die ik zelf aangaf? Is dat wat (vergelijkbaar met die jij noemde?) of is die wel een stuk minder?

[ Voor 4% gewijzigd door Pyro82 op 13-06-2023 20:07 ]