Ik doe het webbeheer voor een ANBI stichting. We hebben een webshop, een donatie formulier en zijn actief op 2 websites.
Vanaf de oprichting in 2016 zijn we klant bij Mollie. We hebben in die tijd nooit klachten gehad. Niet van Mollie, niet van onze klanten of donateurs.
Echter, op 17 mei 2023 ontvingen we dit bericht:
Een hele vreemde gang van zaken volgens mij.
Heeft iemand anders hier ervaring mee en tips hoe hiermee om te gaan?
Vanaf de oprichting in 2016 zijn we klant bij Mollie. We hebben in die tijd nooit klachten gehad. Niet van Mollie, niet van onze klanten of donateurs.
Echter, op 17 mei 2023 ontvingen we dit bericht:
Ik heb ondertussen gebeld en gemaild, maar ik krijg geen uitleg. Ik heb contact gezocht met risk@mollie.com, maar ik krijg ook van hen geen enkele reactieBedankt voor je vertrouwen in Mollie als betaalprovider.
Ons doel is om goede diensten te leveren aan onze klanten. Tegelijkertijd moeten we ons als financiële instelling aan strenge wet- en regelgeving houden.
Dit betekent dat we, op basis van ons interne beleid, soms besluiten dat we onze diensten niet meer aan een organisatie kunnen aanbieden. Dit gebeurt bijvoorbeeld als:
De organisatie verboden producten of diensten aanbiedt.
(https://help.mollie.com/hc/en-us/articles/115000939369)
Bedrijfsactiviteiten een onaanvaardbaar risico (kunnen) vormen voor Mollie.
Jij of jouw organisatie een negatieve reputatie heeft.
We veel klachten over jou of jouw organisatie ontvangen.
We hebben naar de beschikbare informatie over je organisatie gekeken en vastgesteld dat de organisatie binnen een van deze categorieën valt. Helaas betekent dit dat wij onze diensten niet langer aan je kunnen leveren.
Daarom gaan wij over tot de sluiting van jouw account met twee maanden opzegtermijn in overeenstemming met artikel 8.8 van de Gebruikersovereenkomst, die je hebt aanvaard toen je jouw account aanmaakte. Wij schorten de betalingsdiensten van jouw Mollie Account op 12/07/2023 op.
Wij vertrouwen erop je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.
Heb je nog vragen over de beëindiging van het account? Neem dan contact op met onze Risk Team via risk@mollie.com.
Heeft iemand anders hier ervaring mee en tips hoe hiermee om te gaan?