Welk geheugen?

Pagina: 1
Acties:
  • 233 views

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bl4ckj4ck666
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 15-08-2023
Hallo,ik ben een nieuwe build begonnen,

alleen qua ddr4 kom ik er niet uit.

specs:

mobo: asus rog crosshair viii dark hero
cpu: amd ryzen 9 5950x
gpu: rtx 3090fe
psu: HX1000 corsair
ssd: 2x samsung 980 pro 1TB(raid of niet)?
Geheugen wil ik de max liefst 128GB
maar cpu ondersteund dual channel
3200mhz??? correct me if i am wrong!
Alles wordt watergekoeld.
Hiervoor had ik een asus rog strix x570-e
gaming mobo met zelfde cpu en ddr4
3600mhz cl18 32gb corsair,ik d8 micron
chips.Alvast bedankt voor jullie raad.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 01-10 21:40

nelizmastr

Goed wies kapot

Wat is de specifieke reden dat je nog AM4 kiest en niet naar AM5 gaat en een 3090 i.p.v. een 4080/4090?

Betr. je vraag is 128GB op 3200MT/s (niet MHz dat zou 6400MT/s zijn ;) ) ook wel de max voor 4 dual rank DIMM's en moet je goed op de QVL kijken welke 128GB kit wordt aanbevolen voor jouw combinatie.
Corsair LPX is een allegaartje van geheugenchips en zou ik mijden.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• knightofn1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 22-07 09:32

knightofn1

Don't say that word

ik denk dat dit thuishoort in componenten koopadvies

en zoals neliz al zegt. kijk op de site van dat moederbord of het geheugen compatible is.

Then, when you have found the shrubbery, you must cut down the mightiest tree in the forest... with... a herring!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dion_b
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 13:19

dion_b

Moderator Harde Waren

say Baah

Welkom op GoT :)

Inderdaad horen aankoopadviesvragen in Componenten koopadvies , zoals hier ook staat:
Aankoopadvies vragen mag... maar niet hier - lees eerst dit!

Ik ga dit topic verplaatsen, maar ook sluiten omdat het niet voldoet aan de eisen die we stellen omdat we je anders simpelweg niet kunnen helpen:
CKA beleid
Eigen onderzoek is nog steeds vereist (dit is en blijft GoT!) en we verwachten dat je zelf al een idee hebt opgedaan. Voor sommige componenten kun je in dit forum al beginnen met lezen van het *Algemeen Advies*. Doe dit dan ook voordat je hier post!
Post je zelf bedachte onderdelen met behulp van de wenslijst in de pricewatch hier. Dat geeft je mede-Tweakers inzicht in waar je zelf aan hebt gedacht en hoe er binnen je budget betere of andere keuzes te maken zijn.

Het is dus verplicht eerst zelf met een voorstel te komen en dit voorstel te onderbouwen. Een simpele opsomming van eisen/wensen is niet wenselijk; je topic wordt in dat geval dan ook gesloten.
Lees bovenstaande links door, mogelijk vind je genoeg tips om je vraag zelf te beantwoorden. Lukt dat niet, dan mag je rustig een topic openen, maar doe dat op de juiste plek en met de onderbouwing die we vragen. Dan kunnen we je goed verder helpen.

Oslik blyat! Oslik!

Dit topic is gesloten.