Hallo
Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met mijn thuis server.
Begonnen met Linux OS als game-server.
Net als gamen zijn er dus een scale aan games die ook aan de hosting kant alleen op windows draaien.
Dus ik ben over gegaan op Windows Server 2019 en sindsdien draait mijn thuis server Windows.
Daarnaast staan ook mijn Tp-link Omada tools erop.
Nu is mijn volgende stap dat ik naar NAS oplossingen zoek!
Ik loop tegen het feit aan dat veel NAS systemen een complete OS bevatten. TrueNaS is een bekende volgens mij.
Ik heb alleen nog geprobeerd om gewoon een opslag schijf in mijn systeem te prikken, en daar netwerk opslag van de maken.
Het werkt, maar niet echt gebruikers vriendelijk genoeg.
Ik moet namelijk inloggen, de netwerk schijf staat niet standaard in de verkenner (windows) of Finder (mac) beschikbaar.
Wat ik met de oude timecapsule wel gewend was.
Mijn vraag:
Dit zou toch moeten kunnen toch'?
Een netwerk schijf die voor elke gebruiker in mijn thuisnetwerk beschikbaar is?
Ook heb ik de indruk dat ik naar een software oplossing moet zoeken, of een compleet NAS OS zoals TrueNas, maar ik wil graag bij windows blijven vanwege de vele games die ik met regelmaat op mijn server host.
(of is dat weer onverstandig?)
Persoonlijk data en gebruikers van buitenaf toegang geven op dezelfde game-server?
Kan iemand mij de juiste richting opsturen?
Ik ben al een tijdje aan het experimenteren met mijn thuis server.
Begonnen met Linux OS als game-server.
Net als gamen zijn er dus een scale aan games die ook aan de hosting kant alleen op windows draaien.
Dus ik ben over gegaan op Windows Server 2019 en sindsdien draait mijn thuis server Windows.
Daarnaast staan ook mijn Tp-link Omada tools erop.
Nu is mijn volgende stap dat ik naar NAS oplossingen zoek!
Ik loop tegen het feit aan dat veel NAS systemen een complete OS bevatten. TrueNaS is een bekende volgens mij.
Ik heb alleen nog geprobeerd om gewoon een opslag schijf in mijn systeem te prikken, en daar netwerk opslag van de maken.
Het werkt, maar niet echt gebruikers vriendelijk genoeg.
Ik moet namelijk inloggen, de netwerk schijf staat niet standaard in de verkenner (windows) of Finder (mac) beschikbaar.
Wat ik met de oude timecapsule wel gewend was.
Mijn vraag:
Dit zou toch moeten kunnen toch'?
Een netwerk schijf die voor elke gebruiker in mijn thuisnetwerk beschikbaar is?
Ook heb ik de indruk dat ik naar een software oplossing moet zoeken, of een compleet NAS OS zoals TrueNas, maar ik wil graag bij windows blijven vanwege de vele games die ik met regelmaat op mijn server host.
(of is dat weer onverstandig?)
Persoonlijk data en gebruikers van buitenaf toegang geven op dezelfde game-server?
Kan iemand mij de juiste richting opsturen?
[ Voor 15% gewijzigd door Mister-White op 13-06-2023 10:13 ]