Op het moment heb ik een Nikon d5100.
Sinds dat we een kleine hebben merk ik dat ik de camera steeds meer links laat liggen, omdat ik klaar ben met het gesjouw van de camera inclusief alle lenzen.
Nu ben ik opzoek na een nieuwe camera die compacter is of een alles in 1 is.
Ik gebruik de camera voor de volgende doeleinden:
Must.
1. Vakantie/reizen
2. Familie foto's
3. Foto's van de bewegelijke kleine.
4. Macro ( of in iedergeval mogelijkheid tot dichtbij halen van kleine objecten )
Extra:
Zoom zou prettig zijn. Ik maak ook graag foto's van vogels. ( heb nu ook een 300mm lens )
Pluspunt zou zijn is het gemak van maken van goede foto's out of the box. ( op auto stand al prima foto's )
Daarnaast maak ik al veel foto's met mijn telefoon, maar daar mis ik vooral de Zoom.
Onderstaande camera's heb ik zelf gevonden:
Panasonic FZ1000 II
Minpunten: Formaat
RX100 VI
Minpunten: Prijs
Budget is rond de 800.
Moet zeggen ben wel erg "verliefd" op de RX100. Maar de prijs is wel een ding.
Hebben jullie andere opties die ik gemist heb en hebben jullie ervaring met 1 van deze 2 camera's?
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.
Sinds dat we een kleine hebben merk ik dat ik de camera steeds meer links laat liggen, omdat ik klaar ben met het gesjouw van de camera inclusief alle lenzen.
Nu ben ik opzoek na een nieuwe camera die compacter is of een alles in 1 is.
Ik gebruik de camera voor de volgende doeleinden:
Must.
1. Vakantie/reizen
2. Familie foto's
3. Foto's van de bewegelijke kleine.
4. Macro ( of in iedergeval mogelijkheid tot dichtbij halen van kleine objecten )
Extra:
Zoom zou prettig zijn. Ik maak ook graag foto's van vogels. ( heb nu ook een 300mm lens )
Pluspunt zou zijn is het gemak van maken van goede foto's out of the box. ( op auto stand al prima foto's )
Daarnaast maak ik al veel foto's met mijn telefoon, maar daar mis ik vooral de Zoom.
Onderstaande camera's heb ik zelf gevonden:
Panasonic FZ1000 II
Minpunten: Formaat
RX100 VI
Minpunten: Prijs
Budget is rond de 800.
Moet zeggen ben wel erg "verliefd" op de RX100. Maar de prijs is wel een ding.
Hebben jullie andere opties die ik gemist heb en hebben jullie ervaring met 1 van deze 2 camera's?
Mocht er meer info nodig zijn dan hoor ik het graag.