[bug]1 dag in België, daarna nooit meer in Nederland

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 21:05
Ik ben vorige week 1 dag in België geweest voor werk, toen kwam er netjes een Belgische vlag bij het tandwieletje te staan.
Maar nu, een week later, ben ik nog steeds in België.
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Os8hgEzJJVoPrCg9lNifQm_6kV8=/234x176/filters:strip_exif()/f/image/rNm3CKfT8ILddR5PZIarliLU.png?f=fotoalbum_medium

Ik gebruik op dit moment Firefox 114.0 (64-bit) op Windows 10, 22H2

Aangezien Tweakers automagisch zag dat ik in België was ga ik er van uit dat terug schakelen naar Nederland ook automagisch gaat, maar daar blijkt het sterrenstof op te zijn...

Als ik mijn mening mag geven, ik vind het sowieso raar dat er geregistreerd moet worden waar je bent. Wat voegt dat toe aan het functioneren van de website?

ps. de 'nooit' in de kop van de thread is, natuurlijk, relatief 8) ;)

[ Voor 3% gewijzigd door Vuikie op 13-06-2023 08:32 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

crisp

Devver

Pixelated

De landinstelling wordt gebruikt voor de prijzen en shops in de pricewatch ;)

Verder is dit an sich geen bug; we registreren de landcode in je sessie bij het begin van je sessie, en updaten die daarna inderdaad niet meer, tenzij je uitlogt of je cookies weggooid. In principe gaan we er van uit dat je die instelling wilt hebben staan op het land waar je woont, en niet waar je (tijdelijk) verblijft. Als jij al een sessie in Nederland gestart had, dan was het land op NL blijven staan.

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Dat is vreemd, want ik heb, zover ik weet, geen nieuwe sessie gestart.
Tijdens een pauze bladerde ik door Tweakers heen, in dezelfde sessie/tabblad, en verscheen de Belgische vlag. Nu gebruik ik nog steeds dezelfde sessie/tabblad en blijft ie met de Belgische vlag staan.
Dus, of ik begrijp jullie interpretatie van een 'sessie' niet, of er zit toch een bug in...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TiredQueso
  • Registratie: Oktober 2021
  • Laatst online: 02-10 10:31
verwijder je cookies en probeer het nog een keer

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
TiredQueso schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 09:01:
verwijder je cookies en probeer het nog een keer
  • Opnieuw inloggen
  • Cookies verwijderen
  • Instellingen aanpassen
Allemaal legitieme oplossingen, bedankt daarvoor, maar ik vind het nog steeds typisch dat naar België toe de landinstelling wel automatisch mee gaat, maar naar Nederland terug niet. Wat trouwens op m'n Nokia Android 13 telefoon met Firefox 133.2 wel goed gaat.
Dus het lijkt een desktop issue te zijn.

Toegegeven, het is geen showstopper, maar ik dacht, als niemand het meld wordt het ook nooit opgelost 8)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Coach4All
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 19:35

Coach4All

I'm a Coach 4 All

Het is toch 1 keer zetten (bij inloggen) en daarna alleen met de hand veranderen door op het vlaggetje te klikken... (waar ook staat dat dit is voor het tonen van prijzen van webshops).

--- Systeembeheerdersdag --- Voedselintolerantie ---

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• crisp
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 00:29

crisp

Devver

Pixelated

Het zou kunnen dat hij wel automatisch meegaat, tot het moment dat je hem met de hand hebt gemanipuleerd, maar om dat te bevestigen zou ik de code in moeten duiken...

Intentionally left blank

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vuikie
Het lijkt wel dat ie automatisch mee gaat. Ik weet niet hoeveel tijd je hier in mag/kan steken. Zoals ik al zei, het is geen showstopper, puur een curieuze situatie ;)
Pagina: 1