Ik heb eind vorig jaar een domein (https://thelogineer.com/) geregistreerd voor mijn eigen zaak (ZZP). Deze naam gebruik ik ook voor mijn bedrijfje (welke ik in Feb dit jaar ben begonnen) en op LinkedIn. Ik heb deze naam zelf verzonnen (for what it's worth).
Nu is er een bedrijf uit Duitsland dat 'Logineer' heet en die hebben het woord 'logineer' getrademarked bij de EUIPO, uiteraard wist ik dit niet anders had ik wel een andere naam genomen! We zitten beide in min of meer dezelfde werk hoek dus ik snap dat het eventueel verwarrend kan zijn voor potentiele klanten.
Anyway, ik kreeg zojuist een mail met het volgende:
Nu wil ik geen gedoe dus ik zal de naam veranderen (moet nog even kijken hoe of wat precies). Maar moet ik het domein ook overdragen? Trademarks en domeinen zijn voor zover ik weet na wat Google werk niet hetzelfde en ze hebben dus niet perce 'recht' op mijn domein? Maw als ze het willen hebben mogen ze het netjes vragen ipv eisen?
Nu is er een bedrijf uit Duitsland dat 'Logineer' heet en die hebben het woord 'logineer' getrademarked bij de EUIPO, uiteraard wist ik dit niet anders had ik wel een andere naam genomen! We zitten beide in min of meer dezelfde werk hoek dus ik snap dat het eventueel verwarrend kan zijn voor potentiele klanten.
Anyway, ik kreeg zojuist een mail met het volgende:
Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers.
Inloggen
Nu wil ik geen gedoe dus ik zal de naam veranderen (moet nog even kijken hoe of wat precies). Maar moet ik het domein ook overdragen? Trademarks en domeinen zijn voor zover ik weet na wat Google werk niet hetzelfde en ze hebben dus niet perce 'recht' op mijn domein? Maw als ze het willen hebben mogen ze het netjes vragen ipv eisen?
Trademark laws and domain name laws are separate and distinct legal regimes. As a general rule, ownership of a trademark does not give the trademark owner the legal right to the corresponding domain name. However, there are some limited circumstances where trademark rights can be used to claim a domain name, such as in cases of cybersquatting or trademark infringement. If you believe that your trademark rights are being infringed by someone else's use of a domain name, you should consult with an attorney experienced in trademark and domain name disputes.