Ben ik gehackt?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 09:23
Mijn vraag
Zojuist een valide mail, sms en push notificatie ontvangen van de Microsoft Authenticator.

Iemand anders heeft mogelijk toegang tot het Microsoft-account ********@hotmail.com. Wanneer dit gebeurt, moet je je identiteit bevestigen met een beveiligingsvraag en je wachtwoord wijzigen wanneer je je weer aanmeldt.

Als iemand anders toegang heeft tot je account, weet deze persoon je wachtwoord en kan de persoon je persoonlijke gegevens gebruiken of je ongewenste e-mail sturen.
Als je je account nog niet hebt hersteld, moet je dat nu doen.

Ik heb dit hersteld via hotmail.com. Dus niet via de link. Mijn wachtwoord heb ik moeten wijzigen en heb dit ook gedaan.

Als ik bij devices kijk zie ik niets vreemds, ook geen recente inlogpogingen anders dan die van mezelf.

Wel zie ik een protocol: Exchange ActiveSync synchronisatie mislukt voorbij komen.

Relevante software en hardware die ik gebruik
iPhone met iOS 17

Ik denk zelf veilig te zijn. Ik heb MFA aanstaan en zie geen rare activiteiten.

Zou Microsoft mijn device met preview iOS17 als risky user zien?

Zijn er nog andere zaken die ik kan controleren?

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• celshof
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 24-09 15:40
Stap 1: check https://haveibeenpwned.com/
Stap 2: als je geen gekke zaken kunt waarnemen, je MFA gebruikt en je wachtwoord hebt gewijzigd, zou ik me voor nu niet teveel zorgen maken.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• MsG
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 24-09 15:19

MsG

Forumzwerver

Ik zou naast het wachtwoord veranderen ook even expliciet alle sessies uitloggen. Dat wordt niet altijd netjes gedaan als het wachtwoord wordt gewijzigd.

Denk om uw spatiegebruik. Dit scheelt Tweakers.net kostbare databaseruimte! | Groninger en geïnteresseerd in Domotica? Kom naar DomoticaGrunn

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• virtualite
  • Registratie: September 2011
  • Laatst online: 23-09 09:23
De enige sessie was vanuit mijn telefoon. Hier moest ik ook opnieuw inloggen.

Haveibeenpowned kom ik helaas in wat oudere lekken voor. Gelukkig gebruik ik op elke plek een uniek wachtwoord en waar mogelijk ook MFA.

Ik verwacht zelf niet dat ik gehackt ben, eerder dat de preview versie van iOS net een trigger te veel was o.i.d.

Bedankt voor de reacties. Denk dat ik inderdaad wel goed zit.