Ik wil graag mijn inpandig betonnen balkon isoleren. Deze vorm nu een koudebrug met de woonkamer en geeft helaas vervelende schimmelproblemen. 7 Jaar nooit echt last van gehad en nu opeen 's winters wel. Vooral nu ik ventilatoren heb gebouwd in de convectorput eronder; niet geheel verrassend natuurlijk. We ventileren trouwens voldoende maar met de natte winters blijft binnen de luchtvochtigheid ook hoog.
Ik heb al op dit forum gezocht maar het betrof houten balkon constructies. In mijn geval is het beton en kan ik het niet verborgen wegwerken als ik iets aan de onderkant doe.
Ik heb al een bedrijf gevraagd en die stelde voor om het aan de bovenkant te isoleren maar ze waren hier zelf ook niet enthousiast over. Isoleert maar een gedeelte en is met 4000 euro erg duur. Daarbij is het de vraag of het echt helpt want dan is er nog steeds een ongeïsoleerd uitstekend betonnen deel.
Hebben jullie advies wat ik het beste kan doen? Hoofdzakelijk gaat het om het voorkomen van schimmel werking. Thermische isolatie zou mooi meegenomen zijn. Zelf heb ik de volgende ideeën:
-Zelf aan de bovenkant isoleren.
-Door een dakwerker goedkoper laten doen met beloopbaar iets.
-Toch aan de binnenkant maar hoe dan?
-Alleen een houten plank tegen het plafond boven de convector die de koudebrug een beetje verminderd en dus ook schimmelvorming.
De situatie:
:strip_exif()/f/image/SQBXYAC2AkivIOA1NCa1Yy0B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v8SaDSgxwNUAbhJLi5XbIJht.jpg?f=fotoalbum_large)
Ik heb al op dit forum gezocht maar het betrof houten balkon constructies. In mijn geval is het beton en kan ik het niet verborgen wegwerken als ik iets aan de onderkant doe.
Ik heb al een bedrijf gevraagd en die stelde voor om het aan de bovenkant te isoleren maar ze waren hier zelf ook niet enthousiast over. Isoleert maar een gedeelte en is met 4000 euro erg duur. Daarbij is het de vraag of het echt helpt want dan is er nog steeds een ongeïsoleerd uitstekend betonnen deel.
Hebben jullie advies wat ik het beste kan doen? Hoofdzakelijk gaat het om het voorkomen van schimmel werking. Thermische isolatie zou mooi meegenomen zijn. Zelf heb ik de volgende ideeën:
-Zelf aan de bovenkant isoleren.
-Door een dakwerker goedkoper laten doen met beloopbaar iets.
-Toch aan de binnenkant maar hoe dan?
-Alleen een houten plank tegen het plafond boven de convector die de koudebrug een beetje verminderd en dus ook schimmelvorming.
De situatie:
:strip_exif()/f/image/SQBXYAC2AkivIOA1NCa1Yy0B.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/v8SaDSgxwNUAbhJLi5XbIJht.jpg?f=fotoalbum_large)
:strip_exif()/f/image/7pEumhkwlnIt0DSJOj0tJeK1.jpg?f=fotoalbum_large)
[ Voor 8% gewijzigd door MrMalice op 12-06-2023 21:55 ]