Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Eufy doorbell dual met nieuwe trafo, bel blijft aanstaan

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:38
Goedendag,
Ik heb sinds een paar weken een homebase 3 met een dual doorbell van eufy. Nu wil ik deze op de gewone bel aansluiten en de stroom van de oude bel pakken. Hierbij wil ik opmerken dat de constructie is van de oude bel dat er een stekker in een 220v stopcontact zit, vervolgens die stekker naar een 8V trafo loopt, en uit die trafo lopen een bruine en blauwe draad naar een pvc buis; echter komt bij de deurbel een klein rood en zwart draadje uit. Vroeger was de stekker namelijk van het buitenlicht boven de deur, hier is blijkbaar een trafo tussen gezet en de deurbel daar op aangesloten.

Afijn; bij het aansluiten van de doorbell kwam inderdaad een stekker tekentje tevoorschijn en dus leek alles goed. Echter af en toe is kort het batterij tekentje zichtbaar waarbij wordt aangegeven dat de batterij word opgeladen. Bij aanvang was de batterij 70%, nu nog maar 16%, ondanks het stekker tekentje. Ik vermoede dat de 8V trafo niet voldoende stroom gaf om op te laden.

Ik heb vervolgens een Honeywell Friedland 8-24V trafo besteld. De oude trafo heb ik verwijderd, en de nieuwe trafo precies aangesloten zoals de oude draden zaten op de 24V manier. Bij het aanzetten van de stroomschakelaar blijft echter de bel continu afgaan. Vervolgens heb ik de 12V en 8V geprobeerd, maar de bel blijft continu afgaan. Ik begrijp niet goed wat ik over het hoofd zie.

Heeft iemand nog een idee?

Alle reacties

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:35
In de app van Eufy kan je een wizard doorlopen. Volgens mij zorgen een paar keuzes ervoor in welke situatie de bel wel of niet moet rinkelen. Zo heb ik er bijvoorbeeld voor gekozen om de standaard bel niet te gebruiken, alleen de speaker van de homebase.

Bij de instellingen van de deurbel ga je naar deurbelontvanger en dan bestaande deurbelontvanger. Als je die inschakelt, komt de wizard die je nodig hebt.

[ Voor 23% gewijzigd door joenevd op 12-06-2023 22:02 ]

• drusloos
  • Registratie: Juli 2013
  • Laatst online: 20:38
joenevd schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:56:
In de app van Eufy kan je een wizard doorlopen. Volgens mij zorgen een paar keuzes ervoor in welke situatie de bel wel of niet moet rinkelen. Zo heb ik er bijvoorbeeld voor gekozen om de standaard bel niet te gebruiken, alleen de speaker van de homebase.

Bij de instellingen van de deurbel ga je naar deurbelontvanger en dan bestaande deurbelontvanger. Als je die inschakelt, komt de wizard die je nodig hebt.
De wizard heb ik toen idd doorlopen in het begin, en het werkte met de originele bel. Ik hou graag de originele gong omdat de homebase wat vertraagd is qua bel en omdat ik de originele gong ambieer.

Als aanvulling:
Ik heb de originele trafo geïnstalleerd omdat ik er niet uit kwam en dacht dan heb ik in ieder geval de originele gong weer en dan laad ik wel even vannacht de doorbell op en plaats hem terug. Maar nu heb ik met de originele trafo (waarbij het dus eerst wel goed werkte behalve dat de doorbell leeg liep) nu dat de deurbel OOK blijft hangen.
Dan vraag ik me bijna af, ligt het dan niet gewoon aan de gong?

• joenevd
  • Registratie: Januari 2007
  • Laatst online: 19:35
Als het aan de gong ligt, moet hij nog steeds afgaan zodra je hem uitschakelt in de Eufy app. Wat gebeurt er als je dat doet?

Het lijkt er in ieder geval op dat de gong continu stroom krijgt. De deurknop (in dit geval de Eufy) moet het circuit onderbreken als deze niet ingedrukt is.

Zie ook:
https://www.elektrobode.n...ies-ik-de-juiste-beltrafo

[ Voor 49% gewijzigd door joenevd op 13-06-2023 08:09 ]