Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

• JMCRAVIDAO
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 10-10 17:10
Ik heb echt geen idee welk aanbod het beste lijkt, ik heb meerdere aanbiedingen opgevraagd en deze blijken het beste te zijn. Sommigen zeggen dat een serieel systeem niet zou werken en anderen dat het het beste is... Het zorgt gewoon voor grote verwarring in mijn hoofd.
Ik hoop dat iemand mij kan helpen!
ik kan het huis over 10 jaar verkopen voor iets groters

Schaduw
Geen schaduw

Jaarverbruik
~3000KWH
3000-3500kWh productie?

Huidige elektriciteitsaansluiting
1-Fase, moet worden verwisseld

Budget en doel
~6000 euro

Reeds verkregen offertes
Ja, Zie ingevoegd

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/d7Onx3I9DbNYLA_oXCy-dG_jUOc=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/3FB3emW5waJxk10o55UiVSVX.png?f=user_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/vp7DO8AYFQFXhqHxJh1DJWdH2sw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/UkEz3GcLlGOrrsg79EU6LwE9.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/-eRZNs83Oc78FU9GqcZi2SNqGmw=/800x/filters:strip_exif()/f/image/ZaIaiF4YIVcU0tdpPbFuyefL.png?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/Zzg8XqSpFmNHH6d6HtIZDDPO-Lo=/800x/filters:strip_exif()/f/image/NGkhnNjbuhrObWeMQQhiMsqb.png?f=fotoalbum_large

[ Voor 3% gewijzigd door JMCRAVIDAO op 12-06-2023 20:08 ]

• RobertV70
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 28-09 20:11
Wat een bijzondere tegenstrijdigheden in de eerste offerte, met grote letters serie geschakeld systeem terwijl het een parallel systeem betreft, heel bijzonder.

Vervolgens geeft de installateur van de derde offerte aan dat hij de meterkast gaat vervangen, iets wat ik bij de anderen niet terug zien, dus ben wel even benieuwd wat daar de bedoeling van is.

Tevens geeft de derde offerte aan dat er panelen op een plat dak en een hellend dak worden geplaatst maar zie daar geen afbeelding van.

Offerte 1 en 2 lijken op elkaar, maar offerte 3 staat zo ver van de rest af wat opzet betreft, daar zou ik proberen een meer universeel verhaal in te krijgen want dit is appels met peren vergelijken.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Geen schaduw? Wat is dan zuid op je foto? Ik zie 2 dakhelften, dus daar moet je wat mee...
En er wordt "plat dak" genoemd. Hoe zitten je dakdelen dan in elkaar?

[ Voor 28% gewijzigd door Microkid op 12-06-2023 21:46 ]

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

• JMCRAVIDAO
RobertV70 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:43:
Wat een bijzondere tegenstrijdigheden in de eerste offerte, met grote letters serie geschakeld systeem terwijl het een parallel systeem betreft, heel bijzonder.

Vervolgens geeft de installateur van de derde offerte aan dat hij de meterkast gaat vervangen, iets wat ik bij de anderen niet terug zien, dus ben wel even benieuwd wat daar de bedoeling van is.

Tevens geeft de derde offerte aan dat er panelen op een plat dak en een hellend dak worden geplaatst maar zie daar geen afbeelding van.

Offerte 1 en 2 lijken op elkaar, maar offerte 3 staat zo ver van de rest af wat opzet betreft, daar zou ik proberen een meer universeel verhaal in te krijgen want dit is appels met peren vergelijken.
Microkid schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:45:
Geen schaduw? Wat is dan zuid op je foto? Ik zie 2 dakhelften, dus daar moet je wat mee...
En er wordt "plat dak" genoemd. Hoe zitten je dakdelen dan in elkaar?
Ik heb een schuin dak! ik wist niet eens dat de 3e quote niet voor een schuin dak was...
Ik heb de 3e offerte gevraagd om ook de groepenkast te wijzigen aangezien de mensen van de andere aanbiedingen me vertelden dat ik deze wel moet wijzigen

Zou een serieel systeem met twee kanten werken voor dit project?

• DjVe
  • Registratie: September 2007
  • Laatst online: 07:47

DjVe

Hatsaflats!

Hangt af van de verdeling van de panelen. Een Growatt 3600 met 3x URE 420Wp op 1 ingang is wel aan de onderkant van wat mogelijk is (dat gaat niet lekker efficiënt werken). Vanaf 4 panelen zit je beter.

Het is echter lastig te bepalen wat mogelijk is, want je laat het legplan van partij 2 en 3 niet zien.

• JMCRAVIDAO
DjVe schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:14:
Hangt af van de verdeling van de panelen. Een Growatt 3600 met 3x URE 420Wp op 1 ingang is wel aan de onderkant van wat mogelijk is (dat gaat niet lekker efficiënt werken). Vanaf 4 panelen zit je beter.

Het is echter lastig te bepalen wat mogelijk is, want je laat het legplan van partij 2 en 3 niet zien.
Zouden 4 panelen voldoende zijn voor de growatt 3600?

• Ronald
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 19:48
De Enphase offerte is nodeloos duur door de gebruikte componenten
De SolarEdge offerte deugt technisch niet (3/4 panelen op een richting doet het niet best... Daar heb ik met @teacher een heel topic over gemaakt ;-) )
De Growatt vind 3 of 4 panelen lastig en is zo nodug de minst waar voor het geld.

Ofwel Geen van deze opties.

Met 3 a 4 panelen op een richting wil je de GoodWe DNS G3 (G3 belangrijk) omdat deze zeer laag kan tracken.

PV Output - Obdam; SolarEdge SE5K 'Voor korte strings'; 12x350Wp Oost-West 13°; 8x415Wp Zuid 10°; Totaal 7520Wp.

• Microkid
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 19:39

Microkid

Frontpage Admin / Moderator PW/VA

Smile

Ik vind de Enphase anders wel de beste van de 3. Geeft je in elk geval de perfecte oplossing voor panelen op verschillende daken en inzage in elk paneel apart. De prijs is idd wat aan de hoge kant, daar is wellicht wel nog wat over te onderhandelen.

4800Wp zonnestroom met Enphase
Life's a waste of time. Time's a waste of life. Get wasted all the time and you'll have the time of your life.

Pagina: 1