Welke harddisk zal ik nu maar eens nemen...

Pagina: 1
Acties:
  • 109 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• zork
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 21-04 14:40
Hey All,

Nadat m'n IBM DLT307045 gesneuveld is, moet ik natuurlijk een nieuwe hardeschijf aanschaffen: of beter gezegd, de IBM inruilen bij gistron (garantie rulez :P ). Welke hardeschijf kan ik het beste nemen? Is de "Maxtor DiamondMax 60 Plus 7200 RPM UDMA100" wat? Die lijkt mij namelijk wel leuk. En misschien koop ik er eentje bij om te stripen. Welke RAID controller kan ik dan het beste nemen ? (heb een Abit KT7A (NON RAID)).

Grtz

• Autonoesis
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 21:27
zou maxtor nemen of de nieuwe quantums die zijn lekker stil maar ook de nieuwe seagate's zijn lekker snel maar toch als je een betrouwbare wilt ga je voor maxtor;

ene als je het mobo van gistron hebt bel hun eens op en zeg dat je mobo kapot is vraag dan als je er wat kan bijleggen voor een kt7(a) raid, bij mij hebben ze er niet moeilijk over gedaan :) stuur en dan op steek met je schroevendraaier in het agp slot ofzo :)

• zork
Op zondag 02 september 2001 23:22 schreef -AuTnoR- het volgende:
zou maxtor nemen of de nieuwe quantums die zijn lekker stil maar ook de nieuwe seagate's zijn lekker snel maar toch als je een betrouwbare wilt ga je voor maxtor;

[censuur :P]
Hmm...Wel een beetje link he, straks zeggen ze nee :P

• zork
Ik vraag ze gewoon vriendelijk of ze 'm willen ruilen tegen een KT7A Raid als ik er een extra Maxtortje bij koop :)

Verwijderd

ik ga twee IBM 60GXP's halen (40GB)

IBM Rulez.

• ReseT
  • Registratie: Maart 2000
  • Niet online
Op zondag 02 september 2001 23:35 schreef Sanders het volgende:
ik ga twee IBM 60GXP's halen (40GB)

IBM Rulez.
[topic=201651/1/50]

Leuk hoor die IBM's ;) Ik zit lekker achter een Quantum :P

ID7T GTX. WP: PUZ-SWM60VAA+ERST30F-VM2EE (cylinder unit)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 16:40 schreef ReseT het volgende:

[..]

[topic=201651/1/50]

Leuk hoor die IBM's ;) Ik zit lekker achter een Quantum :P
He Quantum roelt ook , maar is nu van Maxtor dus die haal ik niet meer , Quantum is exit zometeen.

ps heb een 7200 RPM Quantum nu , zeer tevreden over , jammer dat Maxtor zich ermee bemoeit.

en over die gestorven IBM's , elke hd kan sterven , gebeurt ook bij Seagate enzo ... dus intereseert me niks.

IBM word me nieuwe schijf (2x)

• Pjottski
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 30-04 17:20

Pjottski

🦍 Monkey 🦍

Ik heb zelf zeer goeie ervaring met de Western Digital 600BB.

Dit is een 60GB schiefke die zonder problemen draait. :P

Dit is mijn uitspraak en daar zult u het mee moeten doen

• zork
Die Maxtor DiamondMax Plus 60 van 40 Gb, is dat nou de snelste en nieuwste Maxtor HDD? (Typenummer: 5T040H4)

Omschrijving: 40.9Gb, IDE (ATA100), 7200rpm

• Abbadon
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 23:57
Op maandag 03 september 2001 18:39 schreef zork het volgende:
Die Maxtor DiamondMax Plus 60 van 40 Gb, is dat nou de snelste en nieuwste Maxtor HDD? (Typenummer: 5T040H4)

Omschrijving: 40.9Gb, IDE (ATA100), 7200rpm
Ja, de DM60+ is Maxtor's snelste.

Just pick a dead end and chill out 'till you die.

• taz3d_nl
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 25-02 12:08
maxtor natuurlijk !!

• Dweil
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 10-03-2024

Dweil

Dual Xeon powered

Na 6 Seagate schijven gekocht te hebben, die tot volle tevredenheid werken, heb ik het toch maar gewaagd om een Maxtor te kopen. Hij zit er nu drie uur in en nog steeds geen crash.. Tot nu toe bevalt ie dus goed !

Verwijderd

maxtor is gewoon een bagger merk , ik wil het niet in me pc

ik ga voor :

IBM
Western Digital
Seagate
Quantum( toen het nog een zelfstandig bedrijf was )

• zork
Op maandag 03 september 2001 18:57 schreef Sanders het volgende:
maxtor is gewoon een bagger merk , ik wil het niet in me pc

ik ga voor :

IBM
Western Digital
Seagate
Quantum( toen het nog een zelfstandig bedrijf was )
Waarom vind jij Maxtor een bagger merk? Het zou namelijk wel handig zijn als jij je keuzes onderbouwd met argumenten...En waarom vind jj IBM en de rest dus zo goed?

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Ik heb een IBM DTLA 307230 en die maakt een pokke herrie invergelijking van me Maxtor 60+ 7200rmp, die maxtor is fluister stil, maar dat komt misschien omdat die nieuwer model is ipv die IBM..

• zork
Op maandag 03 september 2001 19:51 schreef Kev0867 het volgende:
Ik heb een IBM DTLA 307230 en die maakt een pokke herrie invergelijking van me Maxtor 60+ 7200rmp, die maxtor is fluister stil, maar dat komt misschien omdat die nieuwer model is ipv die IBM..
Dat komt waarschijnlijk omdat je op je Maxtor Accoustic Management aan hebt staan, en op je IBM niet :P

Verwijderd

ga denk ik toch maar voor een Seagate Barracuda IV 7200 RPM (2x) IBM wil het zo , B-)

• Kev0867
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 12-12-2020
Op maandag 03 september 2001 21:33 schreef zork het volgende:

[..]

Dat komt waarschijnlijk omdat je op je Maxtor Accoustic Management aan hebt staan, en op je IBM niet :P
en waar kan ik die instellingen vinden van die Maxtor?? heb geen software ervan bij gekregen toen(los gekocht voor vervanging van me oude 8GB schijf)

Verwijderd

IBM is 't snelst en Maxtor 't betrouwbaarst, weinig prijsverschillen, dus kies gewoon voor één van deze 2 ;)

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 03 september 2001 22:22 schreef Sanders het volgende:
ga denk ik toch maar voor een Seagate Barracuda IV 7200 RPM (2x) IBM wil het zo , B-)
Als ik een IDE schijf moest kopen zou ik ook voor die Seagate Barracuda IV gaan :) .. heel stil en zeer snel.

PC Specs

Verwijderd

vrienden ik heb toennet effe IBM een mail gestuurd , over de gang van zaken met de 60GXP versie....

Hopelijk krijg ik een mail terug ... ik heb gevraagd of de problemen met de series zijn opgelost... ik wacht op hun antwoord... dan quote het het hier dan wel effe.

• Fairy
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online

Fairy

13kWp - Zendure 2400AC+ 16kWh

Ik heb nu een 40 GB Western Digital samen met een Maxtor in een raid en de Maxtor maakt een herrie en die WD hoor je helemaal NIET :7

• Bomberman
  • Laatst online: 20-01 15:31
Op maandag 03 september 2001 22:54 schreef Sanders het volgende:
vrienden ik heb toennet effe IBM een mail gestuurd , over de gang van zaken met de 60GXP versie....

Hopelijk krijg ik een mail terug ... ik heb gevraagd of de problemen met de series zijn opgelost... ik wacht op hun antwoord... dan quote het het hier dan wel effe.
IBM geeft niet eens officieel toe dat er problemen zijn. Geloof maar niet dat ze toegeven dat er met de 60GXP problemen zijn, aangezien dit hun huidige serie is ..

PC Specs

Verwijderd

Er zijn problemen met de 60GXP, maar ik heb er bijvoorbeeld (nog) totaal geen last van :*

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 23:46 schreef Bomberman het volgende:

[..]

IBM geeft niet eens officieel toe dat er problemen zijn. Geloof maar niet dat ze toegeven dat er met de 60GXP problemen zijn, aangezien dit hun huidige serie is ..
valt te proberen , ik wacht :7

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 18:48 schreef abbadon het volgende:

[..]

Ja, de DM60+ is Maxtor's snelste.
Mooi, daar heb ik er net 2 van besteld :)

Verwijderd

Leuke zaak als ze die schijf omruilen, ik denk eerder dat ze die schijf aanbieden aan de leverancier, die er vervolgens voor zorgt dat ie wordt omgeruild.
Het feit dat een bepaald type HD niet meer wordt geleverd, wil normaal gesproken niet zeggen dat ie direct voor een ander type HD wordt omgeruild
Op zondag 02 september 2001 23:17 schreef zork het volgende:
Hey All,

Nadat m'n IBM DLT307045 gesneuveld is, moet ik natuurlijk een nieuwe hardeschijf aanschaffen: of beter gezegd, de IBM inruilen bij gistron (garantie rulez :P ). Welke hardeschijf kan ik het beste nemen? Is de "Maxtor DiamondMax 60 Plus 7200 RPM UDMA100" wat? Die lijkt mij namelijk wel leuk. En misschien koop ik er eentje bij om te stripen. Welke RAID controller kan ik dan het beste nemen ? (heb een Abit KT7A (NON RAID)).

Grtz

Verwijderd

Ik heb zelf een Maxtor 40g en ik moet zeggen dat ik niets anders meer wil dan Maxtor... ze zijn stil er zit goede software bij (MaxBlast) en ze zijn snel (vind ik) wat wil je nog meer ??

• Hermanvh
  • Registratie: Januari 2001
  • Laatst online: 17-03 10:14

Hermanvh

webOS fan, hacker, developer

Ben zelf erg tevreden over Seagate.

De garantie is ook goed....

Vroeger had ik een Medalist Pro 6,5 GB en die ging overal mee naar toe (auto in, auto uit) met als gevolg dat ie een paar bad sectors kreeg :(

Toen heb ik m dus uit m'n klauwen laten vallen van 1,5m hoogte en opgestuurd naar Seagate. 6 dagen later een nieuwe schijf!

Da's tenminste beter dan IBM waar het 3 weken duurt.

En Seagate is lekker betrouwbaar vind ik :)

webOS all the way!

• Enigma69855
  • Laatst online: 12-03-2022

Enigma69855

Candle in my eye.......

Ik heb nu 3 harddisks in mijn PC, 1 quantum, 1 maxtor, en 1 Seagate (baracuda IV 80Gig :9~). Ze doen het allen nog, wordt alleen een beetje warm in de kast, moet ik nog wat aan doen.

Wegens verhuizing te koop gevraagd: Sociaal leven in omgeving Arnhem

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 08:53 schreef Enigma69 het volgende:
Ik heb nu 3 harddisks in mijn PC, 1 quantum, 1 maxtor, en 1 Seagate (baracuda IV 80Gig :9~). Ze doen het allen nog, wordt alleen een beetje warm in de kast, moet ik nog wat aan doen.
Er 1 uithalen en aan mij geven :o
Pagina: 1