A3 printen op A4-tje met HP MFP M479dw

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1155
  • Registratie: December 2016
  • Laatst online: 13-05-2024
Goedendag,

Met onze oude laserprinter (brother) kon ik kiezen voor A3 print op een a4-tje zodat alles op 1 pagina kwam.

Met de nieuwe HP Color LaserJet Pro MFP M479dw zou dat ook moeten kunnen maar de optie a3 komt niet voor in de lijst. Ik heb al eea geprobeerd met scale en zelf een papierafmeting aangemaakt.

Nu moet ik eerst A3 naar PDF printen en die PDF weer uitprinten... Is hier een oplossing voor ??

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
Schalen naar 71%, dat zou moeten passen. Andersom is 141% volgens mij.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1155
Archer_VC10 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 20:28:
Schalen naar 71%, dat zou moeten passen. Andersom is 141% volgens mij.
Dank voor reactie. In de breedte blijft er met scale 71% ruimte over. en in de hoogte krijg ik 2 a4-tjes.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• bartvl
  • Registratie: Oktober 2002
  • Laatst online: 22:59

bartvl

Vlieg! Kan ik niet. Te laat...

Punt 1. Je had nooit van Brother af moeten stappen 😉.

Punt 2. Vanuit welke software wil je printen?

Life is not about specs, it is about joy!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• m1155
bartvl schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 06:05:
Punt 1. Je had nooit van Brother af moeten stappen 😉.

Punt 2. Vanuit welke software wil je printen?
Klopt maar ik kon geen brother vinden met een lade aan de voorzijde waar meerdere vellen in konden (de meeste maar 1 handmatige invoer)

Programma is een soort cad programma voor specifieke branche, niet iets bekends.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PageFault
  • Registratie: April 2002
  • Laatst online: 08-05 06:45
Kan de applicatie het document tijdens het printen niet schalen naar A4? Want dat is wat er moet gebeuren.

Dat je geen A3 kunt selecteren is logisch bij een A4 printer.

Anders omzetten naar PDF en vanuit Adobe Acrobat printen? Die kan zeker schalen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Rensjuh
  • Registratie: Juli 2007
  • Laatst online: 00:02
Vaak kun je tijdens afdrukken ook kiezen voor "Fit to Page"?

PV Output

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MicGlou
  • Registratie: Augustus 2008
  • Laatst online: 01:55
Rensjuh schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 08:56:
Vaak kun je tijdens afdrukken ook kiezen voor "Fit to Page"?
Dit... 'fit to page', 'aanpassen aan pagina'... ben nog geen printer of software tegengekomen waarbij dit niet mogelijk is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 22:52
m1155 schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 05:56:
[...]

Dank voor reactie. In de breedte blijft er met scale 71% ruimte over. en in de hoogte krijg ik 2 a4-tjes.
Ik heb in een ver verleden regelmatig met kopieerapparaten zaken heen en weer moeten scalen tussen A3 en A4, dus de twee percentages zitten nog in mijn geheugen. Als het bij jou een ander resultaat geeft dan klopt er iets niet bij de instellingen. Software kan natuurlijk er iets vreemds van maken waarbij het papier niet correct gedraaid zit of zoiets...maar een staand A3 vel wat je op 71% afdrukt zou een staand A4 velletje op moeten leveren. Je moet dan wel vanuit één hoekpunt scalen, misschien dat dit fout gaat.

Ik zou verwachten dat 'fit to page' toch ook beschikbaar is in je standaard print dialoog. Kan je eens wat meer specs delen? Wat voor OS gebruik je? Hoe zit de printer aangesloten? Hoe ziet de print dialoog er uit bij jou?
Pagina: 1