HomeWizzard energy airco schakelen

Pagina: 1
Acties:

Onderwerpen

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• belgiansatwatch
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 06-03 08:57
Mijn vraag
...Ik had graag mijn Daikin AC willen schakelen via een WIFI aangestuurde DIN 16A/20A automaat
dit in samenspraak met een Homewizard energy P1 dongle .Graag hoor ik wat mogelijk is .

[ Voor 20% gewijzigd door belgiansatwatch op 12-06-2023 15:38 ]

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Septillion
  • Registratie: Januari 2009
  • Laatst online: 23:17

Septillion

Moderator Wonen & Mobiliteit
Wat heb je draaien? "DIN 16A/20A automaat " is ook te generiek. Via HA ofzo moet dat kunnen maar zou ik toch eerder direct met de Daikin proberen te communiceren.

Ik ken overigens GEEN wifi automaten, alleen din-rail relais. Deze nemen de functie van een automaat NIET over.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 22:06

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Eens met @Septillion , idealiter stuur je de Daikin direct aan. Door alleen maar de voeding van de Daikin te schakelen kun je niet echt veel; andere temperatuur, stille nachtmodus, vergeet het maar.

Mocht je wel de route willen bewandelen van de spanning eraf gooien, check dan wel of:
  • De Daikin überhaupt weer aangaat en vanzelf begint te koelen nadat hij weer gevoed wordt
  • Of je de Daikin wel midden in de koelstand hard uit mag zetten door de voeding te onderbreken. Vaak heeft zo'n apparaat wel een bepaalde cyclus om het koelen netjes af te ronden (nog even nadraaien, lamellen sluiten etc.).

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ouweklimgeit
  • Registratie: Juni 2014
  • Niet online
Dat laatste, een airco kun je niet zomaar spanningsloos maken, dat moet via het uitschakelprogramma van de unit zelf.