Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:08
Beste Tweakers,

Ik heb de volgende uitdaging bedacht. Ik wil graag een Ring deurbel zonder camera.
Waarom wil ik dit:
* Er hangt al een dome camera bij de ingang van de woning. Nog een camera wordt te gek.
* Ik wil een push notificatie op de telefoon
* Er draait een Ring alarmsysteem in mijn woning waar ik ook de rookmelders op aan het hacken ben (noodknop, arduino met UART naar rookmelders (X-sense)) om zo niet tich systemen te hebben draaien.

Situatie.
Sinds vandaag heeft mijn aangepaste deurbel het begeven na werkzaamheden aan het stroomnet. Deze deurbel (2 losse gongs) was aangesloten op een arduino welke via Pushover notificaties naar de smartphone stuurde. De arduino las het signaal van de deurdrukker buiten en "bediende" de drukknop van de deurbel (optocoupler over de switch intern).

Gezien Ring geen losse deurbel drukker heeft kan ik 2 opties bedenken.
1: Ring deurbel met camera in de meterkast monteren en de drukknop overbruggen met de deurdrukker. Dure oplossing welke ik eigenlijk niet zie zitten
2: Reedcontact van het alarm aanpassen zodat de drukker het reedcontact overneemt. Pushmeldingen komen dan van Ring. Nadeel is dat alleen het basestation dan een geluid geeft en het keypad te zacht is overal te horen. Losse chime schijnt niet te koppelen te zijn aan het basesation wat ik van de Ring helpdesk begrijp?

Wie heet er een goed idee om toch de deurbel voor geringen kosten via Ring te kunnen laten lopen en zodat deze goed hoorbaar is in het hele huis (waarbij bijvoorkeur in de avond boven de chime zacht of uitgezet kan worden ivm kind)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• raze88
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-07 13:08
Voor nu even een magneetcontact aangepast. Reedcontact staat nu parallel aan de drukker buiten. Het werkt maar is niet ideaal.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/rTpND_m2XcdvOaHxomXwemvvN4o=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/4XmvS3gGKjDjIPRiKvfknTfJ.jpg?f=fotoalbum_tileAfbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6J3fdsOAKtkjcebS4OJcSxNOZV0=/232x232/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/r9v1jZ30fTJVOu27IIZRnnbF.jpg?f=fotoalbum_tile