Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• MaCe2
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 13-06-2023
Hi! Ik ben momenteel op zoek naar een beamer voor buiten op het dakterras voor de warme zomermaanden. (Genoeg ANSI Lumen, maar niet te duur). Ik raak alleen helemaal verdwaald in alle beamers die er zijn. Momenteel ben ik uitgekomen bij de Optoma HD146X.

Heeft iemand ervaring met deze beamer buiten? Of heeft iemand tips voor een andere beamer voor buiten gebruik?

Ik hoor graag!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Marcd86
  • Registratie: Juni 2022
  • Laatst online: 06-08-2023
Denk over hetzelfde na maar dan in een overkapping, heb je deze al aangeschaft?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Sparkiee
  • Registratie: November 2006
  • Laatst online: 03-10 13:18
MaCe2 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 14:03:
Hi! Ik ben momenteel op zoek naar een beamer voor buiten op het dakterras voor de warme zomermaanden. (Genoeg ANSI Lumen, maar niet te duur). Ik raak alleen helemaal verdwaald in alle beamers die er zijn. Momenteel ben ik uitgekomen bij de Optoma HD146X.

Heeft iemand ervaring met deze beamer buiten? Of heeft iemand tips voor een andere beamer voor buiten gebruik?

Ik hoor graag!
De grote vraag is of je de beamer gebruikt als het buiten al helemaal donker is. Of ga je ook overdag en bij schemering kijken? Ik twijfel of de beamer die je aangeeft wel genoeg lichtopbrengst heeft. Als ik even zoek op internet heb je voor buiten al snel meer dan 3600 ANSI lumen nodig. Je kunt dit wat beperken door een "overkapping" te gebruiken. Iets waarbij het scherm an de bovenkant en zijkanten afgeschermd is en je dus in een soort "doos" projecteert. Wellicht kun je een beamer lenen of huren om te testen of het voor jou werkt.