Klantenservice PostNL onbereikbaar

Pagina: 1
Acties:
  • 11.065 views

Vraag

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
  • Registratie: Mei 2003
  • Laatst online: 26-04 22:45
Ik heb een pakket gekregen dat niet voor voor mij is. En geen klein pakket, een 110 liter afvalcontainer. Ik probeer nu PostNL te bereiken, maar dat is verdomd lastig:
  • Via Twitter zijn ze gestopt met reageren: https://twitter.com/steph...tatus/1667548438936928256
  • De chatbot Daan werkt voor geen meter, binnen enkele minuten zit je in cirkels te praten;
  • Chatten met een medewerker heb ik diverse keren geprobeerd, maar de verbinding wordt steeds verbroken nadat je een half uur hebt gewacht
  • Telefonisch zijn er wachtrijen van > 45 minuten als ik Twitter moet geloven, maar zoveel geduld hebt ik niet
  • Email is onmogelijk, ze bieden als enige alternatief 'per brief' aan :D
Ben er nu klaar mee, dus ik heb nu een afvalcontainer op Marktplaats staan:
Deze afvalcontainer is bij mij bezorgd, maar hij is niet voor mij. Helaas is het me niet gelukt om hem te laten bezorgen bij de rechtmatige eigenaar. Hij staat behoorlijk in de weg, dus ik zoek een nieuw baasje bij wie hij niet in de weg staat en die er ook nog iets aan heeft.

Het is een prachtige grijze container van het merk Contenur. Heeft altijd binnen gestaan. Een goede verkoper zal zeggen dat 'ie 'm zelf ook heeft, maar ik heb thuis een iets andere. Doet het ook prima, dus deze zal het ook goed doen. Je kunt er 110 liter in kwijt en 106 kilogram aan restafval. Geluidsniveau is volgens het icoontje maximaal 77dB, maar dat is denk ik wel afhankelijk of je drumstokjes of je blote hand gebruikt (zelf niet getest).

De container is nieuw, maar ik heb helaas geen factuur. Zelfs geen pakbon. Ik zal uitleggen hoe het zit. Het begon op een zonnige zaterdag. Ik zou een groot pakket krijgen en dat gebeurde dan ook. Iets groter dan verwacht zelfs. De bezorger plaatste het pakket in mijn garage, ik wenste hem een goed weekend en hij liep weg. Ik had de deur al gesloten toen ik in mijn ooghoek zag dat hij nog een pakket op mijn oprit gooide en wegreed.

Dat laatste pakket was voor mij, maar dat grote pakket in mijn garage is voor iemand in België. Ik heb geen contactgegevens kunnen vinden. Ook PostNL is onbereikbaar. Via Twitter zijn ze gestopt met reageren, aan de telefoon zijn wachtrijen van meer dan 45 minuten, met chatbot Daan praat je binnen twee zinnen in cirkels en chatten met een medewerker is ondanks meerdere pogingen maar één keer gelukt. Dat heeft helaas ook niet tot resultaat geleid. Het enige alternatief dat PostNL biedt om contact op te nemen met de klantenservice is eigenlijk hilarisch: per brief.

De helft van de opbrengst gaat naar een goed doel dat ik samen met de koper zal afstemmen. De andere helft gaat ook naar een goed doel en ik nodig PostNL van harte uit om een goed doel te kiezen. Ik ben benieuwd of ze dan wel reageren.
toon volledige bericht
Ik ben inmiddels niet meer op zoek naar een oplossing voor dit geval, want ik heb inmiddels enkele uren besteed om contact te krijgen. Maar mochten jullie nog ideeën hebben om PostNL op een ludieke wijze te attenderen op hun belabberde service, dan hoor ik het graag.

Wat ik vooral irritant vind, is dat er een 'asynchrone' manier is om contact te hebben. Je moet in een wachtrij staan voor een chat of telefoongesprek. Het mooie van Twitter is dat je een berichtje stuurt en daarna verder kan waar je mee bezig was. Daarvoor is geen alternatief meer, want ook contact per e-mail bieden ze niet aan.

Jullie nog ideeën om dit PostNL duidelijk te maken?

[ Voor 40% gewijzigd door StephanVierkant op 12-06-2023 22:03 ]

Beste antwoord (via Yorinn op 16-06-2023 20:46)

• StephanVierkant
Het heeft wat moeite en tijd gekost, maar het pakket is opgehaald!

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Headshot_NL
  • Registratie: Oktober 2007
  • Laatst online: 15:53
Aan wie was het pakket gericht? Kloppen de naam en adresgegevens wel?
In dit geval zou ik het pakket niet eens aannemen en dus weigeren. Niet besteld, geen adres van de buren? dan nemen ze hem zelf maar weer mee.

De laatste keer dat ik ze nodig had waren ze telefonisch wel vrij snel bereikbaar.

[ Voor 19% gewijzigd door Headshot_NL op 12-06-2023 12:16 ]

🚗 Hyundai Ioniq electric premium 28kWh | ☀️ 4350Wp oost, 1005Wp zuid, 2940Wp west | 🌡️ LG 3,5kW + 2,5kW warmtepomp | 🔋 Marstek Venus 5,12kWh v151 + HW P1

Acties:
  • +11 Henk 'm!

• x86dev
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 08-05 13:09
Telefonisch zijn er wachtrijen van > 45 minuten als ik Twitter moet geloven, maar zoveel geduld hebt ik niet
Wat een onzin aanname. Bel !

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Twitter moet je nooit geloven.
Dus even bellen

Hoe je juridisch staat, geen idee.
Je verkoopt een goed dat duidelijk niet voor jou was en dus gewoon verkeerd bezorgd. Misschien fraude?

[ Voor 60% gewijzigd door jack zomer op 12-06-2023 12:15 ]

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Puch-Maxi
  • Registratie: December 2003
  • Laatst online: 11-05 21:01
@StephanVierkant
Waarom krijg je een pakket via PostNL en gaat het retour via DPD? En wie was eigenlijk de afzender?

My favorite programming language is solder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Farabi
  • Registratie: Februari 2013
  • Niet online
even een irrelevante vraag, heb je iemand boos gemaakt de afgelopen dagen? :P

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 20:01

Reinier

\o/

StephanVierkant schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:10:

Wat ik vooral irritant vind, is dat er een 'asynchrone' manier is om contact te hebben.
:?

Neem contact op met de afzender?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Modbreak:Kleine noot vooraf. Dit is geen PostNL-klaagtopic. Eigen (slechte) ervaringen hoeven hier dus niet gedeeld te worden. Deze helpen TS ook niet verder met zijn probleem.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• robertpNL
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Houd je wel rekening mee dat als een pakket niet voor jouw bedoeld doorverkoopt dit valt onder pakketfraude? Dan ben je straks nog meer tijd kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mvrhrln
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-11-2023
Wat ik vooral irritant vind, is dat er een 'asynchrone' manier is om contact te hebben. Je moet in een wachtrij staan voor een chat of telefoongesprek. Het mooie van Twitter is dat je een berichtje stuurt en daarna verder kan waar je mee bezig was. Daarvoor is geen alternatief meer, want ook contact per e-mail bieden ze niet aan.
De Twitter oplossing is in deze danwel de A-Synchrone oplossing de andere genoemde juist de Synchrone oplossing.

Ik heb ooit eens iets aan de hand gehad en toen achter een nummer van hoofdkantoor in Den Haag (geloof ik) gekomen. Die waren hoogst verbaasd dat ik daarheen belde :), Kan er zo niet meer even opkomen, maar het zou alsnog te vinden moeten zijn ergens in de krochten van het internet.
(ik had toendertijd een klacht over de klachtenlijn, heel verhaal maargoed)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• hcQd
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 19:36
Neem contact op met de afzender, en laten zij maar uitzoeken met PostNL hoe het pakket weer retour kan. Het is immers hun pakket dat verkeerd is afgeleverd.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
Ik denk dat ik het snap, TS vergeet wat te vertellen. PostNL heeft het pakket verkeerd afgeleverd. De TS heeft contact opgenomen met de afzender en die laat het 'pakket' nu weer ophalen door DPD? Dan is het toch verder opgelost? Laat niet weg dat PostNL een fout heeft gemaakt natuurlijk. Wat verwacht je dat PostNL nog kan/moet doen in dit geval?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Headshot_NL schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:12:
Aan wie was het pakket gericht? Kloppen de naam en adresgegevens wel?
In dit geval zou ik het pakket niet eens aannemen en dus weigeren. Niet besteld, geen adres van de buren? dan nemen ze hem zelf maar weer mee.

De laatste keer dat ik ze nodig had waren ze telefonisch wel vrij snel bereikbaar.
Nee, het is een adres is België (!). Heb gekocht naar contactgegevens, maar het is een nogal generieke bedrijfsnaam. Heb niets kunnen vinden. Zowel afzender als geadresseerde.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StephanVierkant
x86dev schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:12:
[...]

Ik heb 3 keer gebeld en na ongeveer 20 minuten opgegeven. Op verschillende dagen en tijdstippen. Ze geven ook geen indicatie van de wachttijd. En overdag ben ik gewoon aan het werk en heb ik geen zin om de hele tijd ik de wacht te staan om andermans problemen op te lossen.

[ Voor 18% gewijzigd door StephanVierkant op 12-06-2023 12:40 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Laatst online: 18:30
*knip* Offtopic.

[ Voor 181% gewijzigd door Yorinn op 12-06-2023 12:48 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Puch-Maxi schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:31:
Ik denk dat ik het snap, TS vergeet wat te vertellen. PostNL heeft het pakket verkeerd afgeleverd. De TS heeft contact opgenomen met de afzender en die laat het 'pakket' nu weer ophalen door DPD? Dan is het toch verder opgelost? Laat niet weg dat PostNL een fout heeft gemaakt natuurlijk. Wat verwacht je dat PostNL nog kan/moet doen in dit geval?
Nee, want ook DPD komt niet. Die zijn overigens gestuurd door PostNL, wamt afzender en geadresseerde zijn voor mij onbekend. Ik heb ook geen referentienummer ofzo, dus ik kan ook geen contact opnemen met DPD over deze zaak.

[ Voor 7% gewijzigd door StephanVierkant op 12-06-2023 12:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timmert26
  • Registratie: December 2010
  • Laatst online: 16:17
Ik heb een pakket gekregen dat niet voor voor mij is. En geen klein pakket, een 110 liter afvalcontainer. Ik probeer nu PostNL te bereiken, maar dat is verdomd lastig:
  • Via Twitter zijn ze gestopt met reageren: https://twitter.com/steph...tatus/1667548438936928256
  • De chatbot Daan werkt voor geen meter, binnen enkele minuten zit je in cirkels te praten;
  • Chatten met een medewerker heb ik diverse keren geprobeerd, maar de verbinding wordt steeds verbroken nadat je een half uur hebt gewacht
  • Telefonisch zijn er wachtrijen van > 45 minuten als ik Twitter moet geloven, maar zoveel geduld hebt ik niet
  • Email is onmogelijk, ze bieden als enige alternatief 'per brief' aan :D
Ben er nu klaar mee, dus ik heb nu een afvalcontainer op Marktplaats staan: [mbr]*knip* Spam[/]. Ik ben inmiddels niet meer op zoek naar een oplossing voor dit geval, want ik heb inmiddels enkele uren besteed om contact te krijgen. Maar mochten jullie nog ideeën hebben om PostNL op een ludieke wijze te attenderen op hun belabberde service, dan hoor ik het graag.

Jullie nog ideeën om dit PostNL duidelijk te maken?
toon volledige bericht
Allicht mosterd na de maaltijd, waarom heb je een pakket van dat formaat aangenomen als je niks besteld hebt? Kun je het niet gewoon " afgeven" bij een postnl punt met de mededeling, return to sender verkeerd geleverd?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
-knip-

[ Voor 99% gewijzigd door StephanVierkant op 12-06-2023 12:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• r_255
  • Laatst online: 18:30
*knip* Offtopic

[ Voor 96% gewijzigd door Yorinn op 12-06-2023 12:49 ]

Ik snap computers, het is alleen jammer dat ze mij niet helemaal begrijpen.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StephanVierkant
timmert26 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:41:
[...]

Allicht mosterd na de maaltijd, waarom heb je een pakket van dat formaat aangenomen als je niks besteld hebt? Kun je het niet gewoon " afgeven" bij een postnl punt met de mededeling, return to sender verkeerd geleverd?
Ik verwachtte (ook) een groot pakket. Ik vond hem al wat groot, maar zag later pas dat mijn pakket ook op de oprit was gedumpt. Heb ook nergens voor getekend, de chauffeur was al weg voor ik er erg in had.

En het is een grote container, die past niet eens in m'n auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Wolly
  • Registratie: Januari 2001
  • Niet online
Was het wel jouw adres op het verzendlabel?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Wolly schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:47:
Was het wel jouw adres op het verzendlabel?
Nope. Het moet naar België en gek genoeg is de afzender exact identiek aan de (beoogde) ontvanger. En er staat Handtekening voor ontvangst op.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Christoxz
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14:26
Wellicht dan even contact opnemen met DPD via 0318-703170?
Zie in je screenshots dat DPD 9 Juni zou langskomen, dat is vandaag nog maar 1 werkdag te laat, wellicht komen ze vandaag?

Ik zou PostNL loslaten in deze, want zij hebben echter wel een oplossing geregeld, alleen is nu DPD de partij, die zijn 'afspraak' niet na komt.

T.Net Creality 3D Printer Discord

Acties:
  • +8 Henk 'm!

• Henkhuppelschot
  • Registratie: November 2013
  • Laatst online: 19:56
Gedurfd om de advertentie online te zetten met als opties óphalen of verzenden' :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 11-05 20:59
Ik heb net nog met de (compleet zinloze) klantenservice gebeld. Was een gesprek van een half uur. (25m wachttijd ofzo dus)

[ Voor 4% gewijzigd door WEBGAMING op 12-06-2023 13:14 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Real
  • Registratie: Februari 2022
  • Niet online
Ik heb een pakket gekregen dat niet voor voor mij is. En geen klein pakket, een 110 liter afvalcontainer. Ik probeer nu PostNL te bereiken
Bij PostNL moet je niet zijn.
Ben er nu klaar mee, dus ik heb nu een afvalcontainer op Marktplaats staan:
Er is sprake van een niet-contractuele verbintenis en daaruit volgt dat je niet zomaar de container te koop mag (of überhaupt kan) aanbieden.

Op grond van art. 8 lid 3 van de Rome II verordening is waarschijnlijk Nederlands recht van toepassing als de afzender in België is gevestigd en jij voornamelijk in Nederland woonachtig bent. Als de afzender in Nederland is gevestigd en jij voornamelijk in Nederland woonachtig bent, dan is ook Nederlands recht van toepassing.

Het gaat hier om een onverschuldigde betaling (ook een zaak zoals de afvalcontainer kan een betaling zijn) en dus moet je eerst zorgdragen voor opslag van de container. Daarbij moet je als een goed schuldenaar voor de container zorgdragen. De container zomaar te koop aanbieden is dat niet.

Heb je contact gezocht met de afzender?

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• WEBGAMING
Real schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:15:
[...]

[...]
Ehh wat? Als die het afgeleverd hebben moet je daar natuurlijk wel zijn.

Contact met de afzender? Waarom zou TS dat moeten doen? Postnl moet lekker zelf het probleem oplossen wat ze veroorzaakt hebben.

[ Voor 21% gewijzigd door WEBGAMING op 12-06-2023 13:19 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
WEBGAMING schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:16:
[...]
Ehh wat? Als die het afgeleverd hebben moet je daar natuurlijk wel zijn.
Ik heb niet het idee uit eerdere reacties van jou, dat je ook maar enig idee hebt waar je dit soort redenaties op stoelt anders dan je gevoel, maar wie weet.

Uit welke verbintenis zou PostNL in dit geval aansprakelijk zijn? Onrechtmatige daad?

Maar ook al is dat zo, dan kan de TS de container niet zomaar te koop aanbieden.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Welke eerdere reacties?

Dus stel Postnl gooit bij mij een pakket neer wat niet voor mij bestemd is, dan ben ik verantwoordelijk voor de verdere afhandeling? Zo werkt dat volgens jou? Zou mooi worden.

Natuurlijk moet postnl het dan gewoon weer ophalen en de verzending verder afhandelen.

Dat te koop zetten heb ik het niet over, natuurlijk kan je dat niet zomaar doen.

[ Voor 6% gewijzigd door WEBGAMING op 12-06-2023 13:28 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanVierkant
[...]

[...]

Er is sprake van een niet-contractuele verbintenis en daaruit volgt dat je niet zomaar de container te koop mag (of überhaupt kan) aanbieden.

Op grond van art. 8 lid 3 van de Rome II verordening is waarschijnlijk Nederlands recht van toepassing als de afzender in België is gevestigd en jij voornamelijk in Nederland woonachtig bent. Als de afzender in Nederland is gevestigd en jij voornamelijk in Nederland woonachtig bent, dan is ook Nederlands recht van toepassing.

Het gaat hier om een onverschuldigde betaling (ook een zaak zoals de afvalcontainer kan een betaling zijn) en dus moet je eerst zorgdragen voor opslag van de container. Daarbij moet je als een goed schuldenaar voor de container zorgdragen. De container zomaar te koop aanbieden is dat niet.

Heb je contact gezocht met de afzender?
toon volledige bericht
Ik heb zelf rechten gestudeerd en weet wel hoe dit juridisch zit. Dat pakket is niet voor mij en ik moet daar dus met m'n tengels van af blijven. Maar tot zover de juridische werkelijkheid, want wat als dat ding in de weg staat, niet eens mijn auto past, afzender/geadreseerde onbekend en PostNL onbereikbaar?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• eLScha
  • Registratie: Juli 2005
  • Niet online
Er zit zelfs geen leverbon in het pakket met een bedrijfsnaam?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Real
  • Niet online
StephanVierkant schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:30:
[...]
Ik heb zelf rechten gestudeerd en weet wel hoe dit juridisch zit. Dat pakket is niet voor mij en ik moet daar dus met m'n tengels van af blijven. Maar tot zover de juridische werkelijkheid, want wat als dat ding in de weg staat, niet eens mijn auto past, afzender/geadreseerde onbekend en PostNL onbereikbaar?
Eerst contact zoeken met de afzender uiteraard. Misschien lees ik ergens overheen, maar wat zegt de afzender? Die moet immers de container weer ophalen en kan dus bijvoorbeeld PostNL een opdracht geven de container op het juiste adres af te leveren.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• Poumelie
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 11-05 20:18
Sorry hoor, maar wat een onzin.
Je hebt geen geduld voor een telefoontje, maar wel de tijd en het geduld om hier een topic te openen en herhaaldelijk te reageren?

Bel ze, zet de telefoon op luidspreker, neem een kopje koffie, ga rustig een nummer 2 op de wc doen, ga lekker douchen, doe je verdere ochtendroutine, of wanneer je dit soort rituelen dan ook graag doet en wacht tot je iemand aan de lijn krijgt.

Ze zijn niet onbereikbaar want je kunt ze bellen, dus je probleem is opgelost <3

[ Voor 11% gewijzigd door Poumelie op 12-06-2023 13:39 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gunner
  • Registratie: Oktober 1999
  • Niet online

Gunner

Invincibles

Real schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Eerst contact zoeken met de afzender uiteraard. Misschien lees ik ergens overheen, maar wat zegt de afzender? Die moet immers de container weer ophalen en kan dus bijvoorbeeld PostNL een opdracht geven de container op het juiste adres af te leveren.
StephanVierkant in "Klantenservice PostNL onbereikbaar"

Still warm the blood that courses through my veins. | PvOutput | ARSENAL FC

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Real schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:38:
[...]

Je leest er inderdaad (al meerdere keren) overheen. Afzender/geadresseerde is mij voor onbekend. En dan nog: ik heb geen relatie met die afzender. PostNL is hier de partij die iets ongevraagd aflevert.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

timovd

Voorsprong door techniek

Als je dicht bij een postNL punt woont, even vooraf vragen of je een groot pakket kunt aanbieden en dan versturen naar:

Members only:
Alleen zichtbaar voor ingelogde gebruikers. Inloggen

geen afzender er op.

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
timovd schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:45:
Als je dicht bij een postNL punt woont, even vooraf vragen of je een groot pakket kunt aanbieden en dan versturen naar:

***members only***

geen afzender er op.
Het pakket past niet eens mijn auto.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• timovd
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 19:31

timovd

Voorsprong door techniek

@StephanVierkant Daarom ook de vraag of je dicht bij een postNL punt woont, dan kun je 'm er naartoe rollen.
offtopic:
kleine auto dan, want ik heb al eens eerder een 240L container opgehaald bij de gemeentewerf en dat ging niet met een station of nog groter

Edit: en uit eigen ervaring weet ik dat telefonisch PostNL niets voor je kan betekenen. Je krijgt iemand aan de lijn die wel Nederlands spreekt, maar 0 skills.

[ Voor 23% gewijzigd door timovd op 12-06-2023 13:50 ]

Gasloos huis 9kW Panasonic WH-MDC09J3E5 | Atlantic Explorer V4 270L | 8715Wp @ SMA Tripower 6.0-3AV-40 (4150Wp NO, 4565Wp ZW)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatervan
  • Registratie: September 2022
  • Laatst online: 14-07-2023
PostNL heeft aan de Celciusbaan in Nieuwegein een depot : lost and found
Voor onbestelbare pakketten
Misschien kun je het daar dumpen als je in de buurt woont of adresseren aan hunnie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
timovd schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:48:
@StephanVierkant Daarom ook de vraag of je dicht bij een postNL punt woont, dan kun je 'm er naartoe rollen.
offtopic:
kleine auto dan, want ik heb al eens eerder een 240L container opgehaald bij de gemeentewerf en dat ging niet met een station of nog groter
Zo'n doos rolt niet echt lekker hoor ;). En het zou best wel kunnen passen hoor, als ik zou willen. Maar ik heb inmiddels meerdere uren besteed en geen zin om kinderstoeltjes eruit te halen of dakdragers te monteren. PostNL heeft hier een probleem veroorzaakt, zij moeten het oplossen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• souljah1h
  • Registratie: November 2008
  • Niet online

souljah1h

sneller dan het slotje!

StephanVierkant schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Zo'n doos rolt niet echt lekker hoor ;). En het zou best wel kunnen passen hoor, als ik zou willen. Maar ik heb inmiddels meerdere uren besteed en geen zin om kinderstoeltjes eruit te halen of dakdragers te monteren. PostNL heeft hier een probleem veroorzaakt, zij moeten het oplossen.
Als je inmiddels meerdere uren aan het besteden bent gaat er ook iets niet goed. Heb net PostNL een telefoontje gedaan, na 10 minuten had ik iemand aan de lijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• M.l.
  • Registratie: April 2011
  • Laatst online: 06-05 18:04
Maar mochten jullie nog ideeën hebben om PostNL op een ludieke wijze te attenderen op hun belabberde service, dan hoor ik het graag.
Ja. Aangifte doen van sluikstorten. Wel eerst overleggen met een echte jurist. Als je dit pakket van een bezorger hebt aangenomen kan dit niet, kan denk ik alleen als ze het in je tuin hebben gedumpt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• OMD
  • Registratie: September 2003
  • Nu online

OMD

Met welke letter/cijfer combinatie begint de tracking code op de sticker? 3s****

R7 5800X3D // Dark Rock rock 4 // MSI B450 Tomahawk Max // 32Gb Corsair Vengeance // BeQuiet Pure Base 500FX // MSI RTX3080 Suprim X

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• henri86
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 17:40
StephanVierkant schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:49:
[...]

Meerdere uren besteedt, maar niet door de 45min wachttijd gekomen bij het bellen waarvan je niet eens weet of het daadwerkelijk 45min betreft :? b

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StephanVierkant
henri86 schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:57:
[...]

Meerdere uren besteedt, maar niet door de 45min wachttijd gekomen bij het bellen waarvan je niet eens weet of het daadwerkelijk 45min betreft :? b
Ik heb tweets verstuurd. Tig keer een zinloze chatbot geprobeerd. Twee keer voor niks een half uur gewacht op een medewerker via de chat, 3 keer gebeld op verschillende momenten en zo'n 20 minuten gewacht (daarna moest ik weer aan het werk) en een keer contact gehad met een medewerker die vervolgens een belofte niet nakomt. Het is ook een keer genoeg geweest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jack zomer
  • Registratie: Oktober 2020
  • Niet online
Ja stop er maar mee. Zet hem tijdens een vuilnisophaaldag gewoon op straat.
(Liefst in de straat naast je, anders kijk je vermoedelijk tegen een singel bak aan voor een paar dagen.)

The problem with communication is the illusion it has taken place.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• O085105116N
  • Registratie: November 2006
  • Nu online
Wij gebruiken een (gft) container om plastic afval (in zakken) te bewaren. Voorkomt muizen en ander ongedierte. Kan je hem niet daar voor inzetten?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
M.l. schreef op maandag 12 juni 2023 @ 15:05:
[...]

Ja. Aangifte doen van sluikstorten. Wel eerst overleggen met een echte jurist. Als je dit pakket van een bezorger hebt aangenomen kan dit niet, kan denk ik alleen als ze het in je tuin hebben gedumpt.
Ik heb zelfs de garagedeur geopend zodat hij hem naar binnen kon rijden. Ik was toen in de veronderstelling dat het mijn pakket was. Als hij al iets gestort heeft, dan is dat het tweede pakket waar ik wél om had gevraagd ;)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 11:19
Zet hem lekker voor Gratis af te halen op MP, alle info uit dit topic wissen en nooit meer omkijken d:)b

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wodkabuikje
  • Registratie: Maart 2005
  • Nu online
StephanVierkant schreef op maandag 12 juni 2023 @ 13:40:
[...]

Je leest er inderdaad (al meerdere keren) overheen. Afzender/geadresseerde is mij voor onbekend. En dan nog: ik heb geen relatie met die afzender. PostNL is hier de partij die iets ongevraagd aflevert.
Er zit toch een verzendlabel op. Wat staat daar op?

niet iedereen heeft een bierbuikje

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
wodkabuikje schreef op maandag 12 juni 2023 @ 21:59:
[...]

Er zit toch een verzendlabel op. Wat staat daar op?
Een bedrijfsnaam, maar Google levert geen bruikbare resultaten op. Op zowel bedrijfsnaam als adres heb ik geen contactgegevens kunnen vinden. En ook in de doos zat geen pakbon en ook het merk van de container kan ik nergens vinden. En de afzender is identiek aan de (beoogde) ontvanger.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PP_Sound
  • Registratie: Januari 2021
  • Niet online
Stuur PostNL een brief dat er een verkeerd bezorgd erg groot pakket in je tuin staat dat indien geen reactie na 2 weken Marktplaats op gaat. Dan heb jij aan je plicht voldaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
StephanVierkant schreef op maandag 12 juni 2023 @ 22:01:
[...]

Een bedrijfsnaam, maar Google levert geen bruikbare resultaten op. Op zowel bedrijfsnaam als adres heb ik geen contactgegevens kunnen vinden. En ook in de doos zat geen pakbon en ook het merk van de container kan ik nergens vinden. En de afzender is identiek aan de (beoogde) ontvanger.
Je hebt een bedrijfsnaam, je hebt een adres, maar geen contact gegevens?

Kun je die eens in mo-tags delen, dat zou toch te vinden moten zijn?

De laatste zo snap ik niet, stuurt nu jansenBV iets naar jansenBV?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Gadgeteer
  • Registratie: Februari 2006
  • Laatst online: 12:46
Wat een extreem vaag verhaal.

Bedrijf stuurt container naar zichzelf maar wordt verkeerd bezorgd in ander land...
PostNL is op geen enkele manier bereikbaar...
PostNL geeft bezorg opdracht aan DPD (waarom en hoe weet je dit als ze onbereikbaar zijn)...
Groot pakket bevat geen vrachtbrief...
Bedrijf is niet te vinden op Google...

[ Voor 7% gewijzigd door Gadgeteer op 13-06-2023 10:51 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
42erik schreef op maandag 12 juni 2023 @ 23:38:
[...]

Je hebt een bedrijfsnaam, je hebt een adres, maar geen contact gegevens?

Kun je die eens in mo-tags delen, dat zou toch te vinden moten zijn?

De laatste zo snap ik niet, stuurt nu jansenBV iets naar jansenBV?
Bedrijf is
Members only:

En inderdaad, het is volgens het adreslabel zowel afzender als geadresseerde.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SeelenSchmerz
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 15-04 18:04
Gewoon als je volgende pakket geleverd wordt door PostNL, de container weer meegeven aan de bezorger.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Freeaqingme
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 19:21
[...]

En dan ga je bewaringskosten in rekening brengen, en dan staat die container er 6 maanden, en dan? Die bewaringskosten - groot pakket - worden natuurlijk al snel meer dan die hele container waard is. Ga je dan - als de oorspronkelijke eigenaar zich ooit meldt - een paar honderd euro bewaringskosten in rekening brengen, voor een product van een paar tientjes?

Als je op straat een portemonnee vindt dan is die natuurlijk ook niet direct van jou, en hoor je die gewoon aan de rechtmatige eigenaar te geven. In theorie geldt dat natuurlijk ook als je een keer een muntje van 50 cent op straat vindt, maar daar haalt de praktijk toch gewoon de theorie in: De eigenaar is niet te herleiden en de waarde is dusdanig gering dat het ook geen zin meer heeft om er heel veel werk van te maken.

Daarnaast geeft TS aan dat 'ie er al een paar uur in heeft zitten. Dat gaat m.i. al ruim voorbij aan wat je redelijkerwijs kan verwachten.

No trees were harmed in creating this message. However, a large number of electrons were terribly inconvenienced.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
Met een beetje zoekwerk heb ik de gegevens kunnen achterhalen:

Members only:

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
DutchKel schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:40:

***members only***
Heel netjes! Ik was nog niet voorbij het adres gekomen (en toen afgeleid geraakt).

Viel blijkbaar toch mee

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
*knip* Reageren doen we op de discussie, niet op de man.

[ Voor 87% gewijzigd door Yorinn op 15-06-2023 18:44 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

x86dev schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:12:
[...]

Vorige week heb ik bijna een uur in de wacht gestaan bij PostNL. Dit is dus geen aanname maar grote kans dat dit de realiteit is.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Tricyrtis
  • Registratie: Augustus 2022
  • Laatst online: 09-05 13:56
Waarom is dat triest? Als ik een bestelling niet geleverd krijg en daar iets over vraag wordt er doodleuk gezegd dat ik pech heb want ik als ontvanger ben niet de klant. Ik was niet eens zover als de topicstarter gegaan. 1 keer proberen te bellen (hooguit 5 minuten wachten en anders ophangen), en daarna 1 mailtje is alles wat ik gedaan had. Komt daar na drie werkdagen geen reactie op had ik dat ding al lang ergens op een straathoek gezet.

PostNL zoekt het dan maar fijn uit met hun klant (niet de topicstarter dus). Dat krijg jij namelijk dus ook te horen als er een keer iets niet klopt.

[ Voor 10% gewijzigd door Yorinn op 15-06-2023 18:45 ]

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• WEBGAMING
Tricyrtis schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:32:
[...]

Waarom is dat triest? Als ik een bestelling niet geleverd krijg en daar iets over vraag wordt er doodleuk gezegd dat ik pech heb want ik als ontvanger ben niet de klant. Ik was niet eens zover als de topicstarter gegaan. 1 keer proberen te bellen (hooguit 5 minuten wachten en anders ophangen), en daarna 1 mailtje is alles wat ik gedaan had. Komt daar na drie werkdagen geen reactie op had ik dat ding al lang ergens op een straathoek gezet.

PostNL zoekt het dan maar fijn uit met hun klant (niet de topicstarter dus). Dat krijg jij namelijk dus ook te horen als er een keer iets niet klopt.
Prima, maar dan moet je het niet op 20 plaatsen posten, en claimen dat je zogenaamd zo weinig tijd hebt.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:53
jack zomer schreef op maandag 12 juni 2023 @ 12:13:
Twitter moet je nooit geloven.
Dus even bellen

Hoe je juridisch staat, geen idee.
Je verkoopt een goed dat duidelijk niet voor jou was en dus gewoon verkeerd bezorgd. Misschien fraude?
Dit is geen fraude maar verduistering :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Glenfiddich
  • Registratie: December 2000
  • Nu online
Als je contact krijgt met de afzender, en ze willen de container terug, sta er dan op dat ze een PostNL retourlabel voor je aanmaken. En meld de zending dan aan voor "retour meegeven aan bezorger":

https://www.postnl.nl/campagnes/retour-aan-de-deur/

[ Voor 6% gewijzigd door Glenfiddich op 14-06-2023 14:01 ]

Catch a smile out there!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Archer_VC10
  • Registratie: Oktober 2004
  • Laatst online: 17:02
Even los van de containers... ik moest laatst ook PostNL aan de telefoon zien te krijgen en bij mij hielp het om vroeg in de ochtend te bellen. Kwartiertje in de wacht maar daarna werd ik wel geholpen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
WEBGAMING schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:36:
[...]

Prima, maar dan moet je het niet op 20 plaatsen posten, en claimen dat je zogenaamd zo weinig tijd hebt.
Ik heb best wel tijd hoor, zeker om iets ludieks te doen als de situatie daar om vraagt. En deze situatie (container uit België in Groningen bezorgd, PostNL is slecht bereikbaar) vraagt daar m.i. om. Bovendien kun je dit soort posts best schrijven buiten kantoortijden, contact met PostNL lukt dat niet. En daarnaast is het ook een principekwestie: ik heb hier al vele malen meer tijd aan besteed dan je redelijkerwijs van me mag verwachten.

Ik zit overdag alleen vaak in overleg of moet telefonisch bereikbaar zijn, en ik kan dan niet ook in de wacht hangen. En chatten kan dan wel, alleen heb ik daar inmiddels ook al zo'n anderhalf uur aan besteed zonder resultaat. En op m'n tweets reageert PostNL ook niet.

Overigens heb ik sinds TS al meerdere keren wel contact gehad met een medewerker, maar dat heeft nog steeds tot niets geleid.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
DutchKel schreef op dinsdag 13 juni 2023 @ 15:40:

***members only***
Het is een andere bedrijfsnaam, maar op goed gelukt toch maar een berichtje gestuurd gisteren. Helaas nog geen respons.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Duke of Savage schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 13:37:
[...]

Dit is geen fraude maar verduistering :)
Voor alle helderheid: ik ben (vooralsnog) niet van plan om hem te verkopen uiteraard, dit is puur ludiek bedoeld. Neem aan dat de lezer dat ook wel begrijpt; anders had ik hem natuurlijk voor €10 te koop aangeboden en er geen ruchtbaarheid aan gegeven. Maar ik had wel verwacht dat PostNL inmiddels wel zou reageren en hem al had opgehaald.

Ben inmiddels wel benieuwd hoe dat juridisch zit: hoeveel geduld/moeite mag je van iemand verwachten om dit pakket bij de rechtmatige eigenaar te krijgen?

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• (RSH)
  • Registratie: Januari 2010
  • Laatst online: 16:25
StephanVierkant schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:19:
[...]

Ik heb best wel tijd hoor, zeker om iets ludieks te doen als de situatie daar om vraagt. En deze situatie (container uit België in Groningen bezorgd, PostNL is slecht bereikbaar) vraagt daar m.i. om. Bovendien kun je dit soort posts best schrijven buiten kantoortijden, contact met PostNL lukt dat niet. En daarnaast is het ook een principekwestie: ik heb hier al vele malen meer tijd aan besteed dan je redelijkerwijs van me mag verwachten.

Ik zit overdag alleen vaak in overleg of moet telefonisch bereikbaar zijn, en ik kan dan niet ook in de wacht hangen. En chatten kan dan wel, alleen heb ik daar inmiddels ook al zo'n anderhalf uur aan besteed zonder resultaat. En op m'n tweets reageert PostNL ook niet.

Overigens heb ik sinds TS al meerdere keren wel contact gehad met een medewerker, maar dat heeft nog steeds tot niets geleid.
Wel de tijd om zgn. ludieke posts te maken, maar niet genoeg tijd om een beetje te Googlen.... 8)7 Het bedrijf is zo te vinden. |:( en dan de toonstelling, maar dat is misschien persoonlijk

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Duke of Savage
  • Registratie: April 2023
  • Laatst online: 14:53
StephanVierkant schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:27:
[...]

Voor alle helderheid: ik ben (vooralsnog) niet van plan om hem te verkopen uiteraard, dit is puur ludiek bedoeld. Neem aan dat de lezer dat ook wel begrijpt; anders had ik hem natuurlijk voor €10 te koop aangeboden en er geen ruchtbaarheid aan gegeven. Maar ik had wel verwacht dat PostNL inmiddels wel zou reageren en hem al had opgehaald.

Ben inmiddels wel benieuwd hoe dat juridisch zit: hoeveel geduld/moeite mag je van iemand verwachten om dit pakket bij de rechtmatige eigenaar te krijgen?
Ik denk dat je toch even een uur in de wachtrij moet staan bij PostNL voor die vraag. Gezien jij het zelf niet kan vervoeren naar een PostNL-locatie zou ik denken dat die verantwoordelijkheid bij PostNL ligt.

Als zij er geen gehoor aangeven, zou ik even contact zoeken met je lokale politie bureau.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Puch-Maxi
@StephanVierkant Ik vroeg me af, hoe kwam DPD eigenlijk aan jouw huisadres en e-mailadres? Heeft PostNL die doorgegeven aan DPD? Omdat jij namelijk niet de beoogde ontvanger van het pakket bent, hoe weet PostNL en blijkbaar ook DPD jouw gegevens?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
Dit is geen ludieke actie, er is niets grappigs aan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
StephanVierkant schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:19:
[...]

ik heb hier al vele malen meer tijd aan besteed dan je redelijkerwijs van me mag verwachten.
Is dat zo? Dat zeg je hier heel stellig, maar aan het einde van je bericht is het ineens een vraag.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanVierkant
Duke of Savage schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:52:
[...]

Ik denk dat je toch even een uur in de wachtrij moet staan bij PostNL voor die vraag. Gezien jij het zelf niet kan vervoeren naar een PostNL-locatie zou ik denken dat die verantwoordelijkheid bij PostNL ligt.

Als zij er geen gehoor aangeven, zou ik even contact zoeken met je lokale politie bureau.
Ik heb inmiddels (meerdere keren) contact gehad met PostNL, maar dit heeft nog niet geleid tot op het ophalen van de container. Via Twitter lees ik zojuist dat er opnieuw een ophaalverzoek is gedaan, maar ik heb nog geen info over wanneer er iemand komt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
Puch-Maxi schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:52:
@StephanVierkant Ik vroeg me af, hoe kwam DPD eigenlijk aan jouw huisadres en e-mailadres? Heeft PostNL die doorgegeven aan DPD? Omdat jij namelijk niet de beoogde ontvanger van het pakket bent, hoe weet PostNL en blijkbaar ook DPD jouw gegevens?
PostNL verzendt geen pakketten naar België (dixit medewerker vorige week) en werkt goed samen met DPD (dixit medewerker vandaag).

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• StephanVierkant
(RSH) schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:41:
[...]

Wel de tijd om zgn. ludieke posts te maken, maar niet genoeg tijd om een beetje te Googlen.... 8)7 Het bedrijf is zo te vinden. |:( en dan de toonstelling, maar dat is misschien persoonlijk
De toon is een kwestie van smaak. Ik krijg reacties van mensen die er om lachen en sommigen vinden het allemaal te flauw. Hoe dan ook; ik heb er lol om gehad :).

En ik heb het bedrijf ook al een berichtje gestuurd, maar die reageren ook niet. En zoals gezegd is dit ook een principekwestie: het is niet aan mij om die geadresseerde op te sporen omdat PostNL hier a) een pakket verkeerde aflevert nota bene zonder de gevraagde handtekening te vragen en b) daarna heel slecht bereikbaar is en c) gemaakte afspraken niet nakomt (of laat nakomen, want van DPD heb ik sinds donderdag niets meer gehoord).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DutchKel
  • Registratie: Mei 2002
  • Laatst online: 20:03
StephanVierkant schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 14:21:
[...]

Het is een andere bedrijfsnaam, maar op goed gelukt toch maar een berichtje gestuurd gisteren. Helaas nog geen respons.
Het klopt dat de bedrijfsnaam anders is. Ik heb de bedrijfsnaam opgezocht met de plaats die je vermeldde met google en kreeg daar een adres uit (met straatnaam en huisnummer), helaas zonder contactgegevens.

Daarna ben ik op dat adres gaan zoeken wat daar zit en kwam ik dus bij dat andere bedrijf uit. Wellicht werkt dat bedrijf onder verschillende namen. Daarom ben ik er ook wel van overtuigd dat dit het bedrijf is wat het heeft verzonden.

Don't drive faster than your guardian angel can fly.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

*knip* Dit voegt niets toe.

[ Voor 85% gewijzigd door Yorinn op 14-06-2023 20:30 ]

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • Beste antwoord
  • +6 Henk 'm!

• StephanVierkant

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
*knip* Reacties als deze voegen niets toe op Tweakers.

[ Voor 77% gewijzigd door Yorinn op 15-06-2023 18:46 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
StephanVierkant schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 17:45:
Matige update... Door postnl? Door dpd? Door bedrijf in België? Had @DutchKel nu de goede binnen het uur? Hoe? Toch gebeld?

En vooral... Hoe heb je het nu eigenlijk voor elkaar gekregen hier uren en uren aan te besteden?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• StephanVierkant
42erik schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 19:22:
[...]

Matige update... Door postnl? Door dpd? Door bedrijf in België? Had @DutchKel nu de goede binnen het uur? Hoe? Toch gebeld?

En vooral... Hoe heb je het nu eigenlijk voor elkaar gekregen hier uren en uren aan te besteden?
Heb niet zoveel toe te voegen aan wat ik hier al gemeld heb. PostNL heeft DPD gestuurd. Ik moest er nog een keer voor in de chat duiken, want de eerdere twee ophaalverzoeken leidden tot niets. De eerste keer kwam DPD gewoon niet opdagen (wel een mail dat ze zouden komen, maar de beloofde tweede mail met tijdsindicatie bleef al uit), de tweede is intern bij PostNL op iemands bureau blijven liggen en de derde keer was scheepsrecht.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
StephanVierkant schreef op donderdag 15 juni 2023 @ 20:23:
[...]

Heb niet zoveel toe te voegen aan wat ik hier al gemeld heb. PostNL heeft DPD gestuurd. Ik moest er nog een keer voor in de chat duiken, want de eerdere twee ophaalverzoeken leidden tot niets. De eerste keer kwam DPD gewoon niet opdagen (wel een mail dat ze zouden komen, maar de beloofde tweede mail met tijdsindicatie bleef al uit), de tweede is intern bij PostNL op iemands bureau blijven liggen en de derde keer was scheepsrecht.
Da's dan duidelijk een onbereikbare klantenservice ja... :?

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StephanVierkant
42erik schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 08:00:
[...]

Da's dan duidelijk een onbereikbare klantenservice ja... :?
Je kunt wel cynisch lopen doen, maar ik vind het werkelijk belachelijk dat het zoveel moeite kost omdat contact met die club te krijgen, en dat die meerdere pogingen die wel waren gelukt om überhaupt iemand te spreken tot niets leidden. Er was al twee keer eerder beloofd dat het pakket zou worden opgehaald, maar dat gebeurde niet.

De verbinding van de chat werd regelmatig verbroken (en er is toch iets niks mis met mijn verbinding) en als je even naar de wc bent terwijl je al 20 minuten wacht op een medewerker, wordt de verbinding alsnog verbroken omdat je niet reageert. Er is dus momenteel geen mogelijkheid om buiten kantoortijden een bericht te sturen, of tijdens kantoortijden iets anders tussendoor te doen terwijl je in de wachtrij staat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
StephanVierkant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 10:37:
[...]

Je kunt wel cynisch lopen doen, maar ik vind het werkelijk belachelijk dat het zoveel moeite kost omdat contact met die club te krijgen, en dat die meerdere pogingen die wel waren gelukt om überhaupt iemand te spreken tot niets leidden. Er was al twee keer eerder beloofd dat het pakket zou worden opgehaald, maar dat gebeurde niet.

De verbinding van de chat werd regelmatig verbroken (en er is toch iets niks mis met mijn verbinding) en als je even naar de wc bent terwijl je al 20 minuten wacht op een medewerker, wordt de verbinding alsnog verbroken omdat je niet reageert. Er is dus momenteel geen mogelijkheid om buiten kantoortijden een bericht te sturen, of tijdens kantoortijden iets anders tussendoor te doen terwijl je in de wachtrij staat.
Maar dat is dus gewoon niet waar. Je kan wel degelijk berichten buiten kantoortijden sturen. Twitter, Facebook, allemaal buiten kantoortijd te gebruiken en allemaal wordt daar gereageerd

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• StephanVierkant
42erik schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 12:56:
[...]

Maar dat is dus gewoon niet waar. Je kan wel degelijk berichten buiten kantoortijden sturen. Twitter, Facebook, allemaal buiten kantoortijd te gebruiken en allemaal wordt daar gereageerd
https://twitter.com/PostNL/status/1666706031378923520

Ja, je kunt ze berichten sturen. Maar het is even effectief als tegen een willekeurige blinde muur schreeuwen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
Terwijl het juist door Twitter opgelost is. Hmmm... Was dus schijnbaar toch effectief.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
WEBGAMING schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:12:
Terwijl het juist door Twitter opgelost is. Hmmm... Was dus schijnbaar toch effectief.
Nee hoor, Twitter heeft hier niet geholpen. Heb er meerdere keren voor moeten chatten.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• WEBGAMING
StephanVierkant schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:19:
[...]

Via Twitter lees ik zojuist dat er opnieuw een ophaalverzoek is gedaan, maar ik heb nog geen info over wanneer er iemand komt.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• StephanVierkant
Ja, maar dat verzoek is er gekomen omdat ik heb gechat. Er is werkelijk niets gebeurd dankzij Twitter, er zijn hooguit tweets gekomen naar aanleiding van telefoontjes en chats.

Voor de duidelijkheid, uit deze tweet blijkt ook duidelijk dat het derde ophaalverzoek ook via de chat tot stand kwam: https://twitter.com/PostNL/status/1668886400496721921

[ Voor 33% gewijzigd door StephanVierkant op 16-06-2023 16:20 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Plainside
  • Registratie: September 2014
  • Laatst online: 09-05 16:51

Plainside

I browse when I'm at work

Haha, heerlijk mee zitten lezen met de reacties, fijn dat die weg is!

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Dj Neo Ziggy
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 10-05 21:34
Ik zou ze nu nog een keer bellen, als je zoveel berichten hier antwoord kan je net zo goed even bellen.

Wat is hoop? Uitgestelde teleurstelling

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
StephanVierkant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:09:
[...]

https://twitter.com/PostNL/status/1666706031378923520

Ja, je kunt ze berichten sturen. Maar het is even effectief als tegen een willekeurige blinde muur schreeuwen.
dan pak je facebook, daar helpen ze direct

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• 42erik
  • Niet online
Dj Neo Ziggy schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 16:29:
Ik zou ze nu nog een keer bellen, als je zoveel berichten hier antwoord kan je net zo goed even bellen.
inmiddels snap ik wel hoe dit uren en uren kan kosten ja, deze tweakers bijhouden, een reddit bijhouden schijnbaar, een marktplaats advertentie bijhouden, postnl via elk medium benaderen (en dan waarschijnlijk verbaasd zijn dat dingen langs elkaar heen lopen met meerdere meldingen)

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• StephanVierkant
Laat maar, ik stop hier met reageren. Blijkbaar vinden jullie het hier normaal dat je je als consument in allerlei bochten moet wringen omdat PostNL hier verzaakt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• SMSfreakie
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
PostNL dat het nog bestaansrecht heeft..............

404 Signature not found

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jeroenkb
  • Registratie: November 2020
  • Niet online
StephanVierkant schreef op vrijdag 16 juni 2023 @ 18:19:
Laat maar, ik stop hier met reageren. Blijkbaar vinden jullie het hier normaal dat je je als consument in allerlei bochten moet wringen omdat PostNL hier verzaakt.
Gewoon niet ingaan op die paar trollen in dit topic...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• rr7r
  • Registratie: Augustus 2007
  • Laatst online: 10-05 04:41
StephanVierkant schreef op woensdag 14 juni 2023 @ 15:24:
[...]
En zoals gezegd is dit ook een principekwestie:
Principes zijn duur en leveren weinig op. Kijk maar naar het aantal berichten in dit topic. En 3x 20 minuten proberen te bellen duurt langer dan 1x 45 minuten bellen. :+

[ Voor 32% gewijzigd door rr7r op 16-06-2023 18:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Gezien het probleem van TS is opgelost, mensen niet terug willen lezen en daardoor met adviezen komen die niets meer toevoegen gaat dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.