Ja. Sterker nog: het zou moeten. De beeldscherm-API is een die niet aan het toegangsmodel van bronbeheer voldoet namelijk

.
Op het moment dat je ergens op inlogt, dan is de kennis waar je in deelneemt onder informatiebeheer voor jou bedoeld. Zeker op een kantoorruimte met ramen heb je geen controle over "wie ziet dit". De vraagstelling is niet zozeer "mag het wel" maar eerder: "mag het niet afschermen wel".
De vraagstelling over welke data "publiek" is is overigens compleet onderhevig aan het informatie-beheer beleid van je organisatie. Werk je onder beleid/WOO niveau met data (
https://www.rijksoverheid...pen/wet-open-overheid-woo) dan zou je kunnen stellen: beeldscherm niet afschermen. Ben je juist iemand die heel erg gevoelige zaken en privacygevoelige data zoals probleemgezinnen moet volgen/voortbrengen: dan zou ik je haast verplichten om in VR te werken.
Binnen een organisatie waar logistiek, sales, of inkoop iets doet snap ik het ook wel: informatie kan concurrentie gevoelig krijgen (eg: je krijgt aanbiedingen van meerdere marktpartijen en je mag alleen op basis van bodinhoud, niet bod-bron zaken aanbieden), marktspecifiek (de USP van een leverende partij die verwacht dat z'n concurrenten dat niet horen), of zelfs persoonlijk (corporate credit card voor een azure nummer, maar ik kan vast controleren of dat gevoelig is voor je, mail me een foto van de voor- en achterkant van de creditcard en ik zorg er voor dat ik je beter kan adviseren over je informatieveiligheid).
De vraagstelling is dan ook meer: wat is het informatieveiligheidsbeleid, en wat voor methode wordt er op gevolgd. Je hebt doorgaans twee uitgangspunten waar je in kan werken: "open tenzij" of "gesloten tenzij". Zeker bij een commerciële/B2B/inkoop/diensten planning zaken (waar ook bijvoorbeeld roosters + adressen + routes van dure transporten in staan) snap ik een "gesloten tenzij" houding. Waarom zou je de systemen wel beveiligen, en een beleid met unieke gebruikersaccounts en MFA introduceren, als je vervolgens daarna zegt: "kom maar foto's maken van mijn scherm".