Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Robotmaaier Cramer vindt laadstation niet meer

Pagina: 1
Acties:

• Damien J.
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-06-2023
In het bezit van een robotmaaier Cramer RM1000. Sinds enige tijd vindt het toestel zijn laadstation niet meer. Als de batterij bijna leeg is komt hij naar het laadstation via de begeleidingsdraad, hij zigzagt over de draad naar het laadstation toe. Eens aangekomen aan het laadstation botst hij door zijn zigzaggen overal tegen behalve recht inrijden om te laden. Gaat dan in foutmelding en valt uit. In handleiding niets over te vinden.
Reeds meerdere mails gestuurd via formulier naar helpdesk Cramer maar krijg geen antwoord.
Zou sensors eens willen reinigen maar vind nergens waar die zicht bevinden.
Kan iemand me helpen want is niet leuk telkenmale zelf de robot in zijn laadstation te horen plaatsen en aldus het gazon nooit volledig afgereden te krijgen.

Alvast bedankt.

• dragonhaertt
  • Registratie: Februari 2011
  • Nu online

dragonhaertt

@_'.'

Hoe oud is de robot en heb je al contact gehad met de verkoper?

Truth is like a language with no native speakers left.
Its poetry is speechless and it can’t be caught in human being’s breath.

• Damien J.
  • Registratie: Augustus 2021
  • Laatst online: 20-06-2023
Robot is van 2019 en verkoper kent er jammer genoeg nog minder van dan ikzelf, is al meerdere keren langs geweest en het ging iedere keer werken, maar werkt nog steeds niet.

• Inesvo
  • Registratie: Juli 2023
  • Laatst online: 23-07-2023
Hallo
Ik heb hetzelfde.
Mijn robot vindt het laadstation niet meer ..
Wat kan ik doen?

• Reptile209
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 11:57

Reptile209

- gers -

Ken het hele ding niet, maar misschien wat opmerkingen waar je verder mee kunt komen:

- Rijdt hij nog normaal als hij gaat maaien na handmatig opladen? M.a.w. kan het iets banaals zijn als een wiel dat blokkeert of aanloopt, bijvoorbeeld door een pluk gras om de as?

- Die begeleidigsdraad zal wel iets met radiogolven of inductie doen. Dat zijn geen ontvangers/sensoren die vies kunnen worden lijkt me. Maar is de draad zelf nog goed (goed aangesloten, geen kans op draadbreuk/beschadiging)? Is het mogelijk om de draad te testen op een vlak stukje tegels of weg, om te kijken hoe je bot dan rijdt?

Zo scherp als een voetbal!