Ben benieuwd hoe anderen kijken naad de benaming van SD kaarten. Zo zie ik de Sandisk Extreme Pro UHS-1 kaarten geadverteerd met Video Speed Class 30 (V30), maar uit verschillende testen komt voor dat ze ruim 80 MB/s schrijfsnelheid hebben. Dat lijkt me toch voldoende voor minstens V60, of komt er meer bij kijken dan alleen schrijfsnelheid?
Heb een nieuwe (video)camera op het oog die 6.2K 10bit 4:2:2 op 400Mb/s schrijft en zoek daar dus een degelijke 128 of 256 SD kaart voor. Ik twijfel dus of dat per se een UHS-II kaart moet zijn, en of ik niet gewoon een goede UHS-I kaart kan gebruiken met 80MB/s schrijfsnelheid, zoals die Sandisk Extreme Pro UHS-I of een goede Samsung kaart.
Hoor graag van jullie
Heb een nieuwe (video)camera op het oog die 6.2K 10bit 4:2:2 op 400Mb/s schrijft en zoek daar dus een degelijke 128 of 256 SD kaart voor. Ik twijfel dus of dat per se een UHS-II kaart moet zijn, en of ik niet gewoon een goede UHS-I kaart kan gebruiken met 80MB/s schrijfsnelheid, zoals die Sandisk Extreme Pro UHS-I of een goede Samsung kaart.
Hoor graag van jullie