Slot voor accu elektrische fiets

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 20:29
ACCU FIETS SLOT NODIG

De dochter van mijn collega had de electrische fiets van mijn collega geleend. Toen ze weer naar huis wou gaan vondt ze dat het trappen wel erg zwaar ging. Ze dacht dat de accu leeg was en keek even. Blijkt dat de accu gestolen was!
Ze heeft een verzekering, echter die wil een foto hebben van schade....

Mijn vrouw heeft ook een electrische fiets. Ik zat al een tijd te bedenken hoe je nou iets kan maken waardoor de accu er niet zomaar eruit getrokken kan worden. Ik dacht in eerste instantie aan een ketting, maar die kan je er niet zomaar op zetten.
Het blijkt dat lockride al sloten maakt voor electrische fietsen:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/pgem-xWszZYCzKeOWOAGOxsbYEc=/800x/filters:strip_exif()/f/image/4WqJ0pfICuL1ulXJaAa1mxus.png?f=fotoalbum_large

Ik vind 100 euro voor een metelan plaat, wat schroefjes en een slot erg duur. Het slot zelf kost los tussen de 15 en 20 euro. Dat wil dus zeggen dat de metalen platen dan zo rond 80-85 euro kosten.

Er is ook een ander merk slot. Maar die ziet er wat minder robuust uit. Als je handig bent zou je het slot zelf kunnen maken:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/LMFuKcRaFMjxk1AO1i_lm3NKtI0=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/3o2yGYOgBzW6zHUWePxg7dLw.jpg?f=user_large

https://www.bikesland.nl/...l-accu-slot-voor-phatfour

Iemand ervaring met zulke sloten? Past dit op een Sparta Mojo electrische fiets?
Heeft iemand zelf iets ontworpen wat makkelijk te maken valy?

Ik zag van de ochtend toevallig een electrische fiets waarbij iemand een plaatje voor de accu had gezet.
Is bevestigd met schroeven. Alsnog diefstal gevoelig, maar verkomt dat de dieven even snel de accu wegtrekken. Voor jezelf ook onhandig, omdat elke keer als je de accu moet opladen je erg veel moeite moet doen om alles los te schroeven en weer vast te schroeven.

[ Voor 7% gewijzigd door phantom09 op 11-06-2023 21:40 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/56mGqOOn4CinfqJ9oUy6TvHZJx0=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/nP9PRpXOml3fky3kE9842zbO.jpg?f=fotoalbum_large
Wij hebben het zo opgelost, nadat de accu een keer gestolen is en we die Lockride idd ook wel heel prijzig vonden in vergelijking met wat je ervoor krijgt.

Een gaatje geboord in het deel van de accu dat de handgreep vormt (niet in de rest van de behuizing! Gevaarlijk!) en daar een schroefoog in bevestigd.

We beseffen dat zo'n hangslot ook eenvoudig open te breken is, maar het houdt de gelegenheidsdief hopelijk tegen.

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• tweakduke
  • Registratie: December 2001
  • Nu online

tweakduke

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit
Ik heb de titel aangepast en dit past beter in mobiliteit :)

Tweakers Discord

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
MrTinux schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:51:
[Afbeelding]
Wij hebben het zo opgelost, nadat de accu een keer gestolen is en we die Lockride idd ook wel heel prijzig vonden in vergelijking met wat je ervoor krijgt.

Een gaatje geboord in het deel van de accu dat de handgreep vormt (niet in de rest van de behuizing! Gevaarlijk!) en daar een schroefoog in bevestigd.

We beseffen dat zo'n hangslot ook eenvoudig open te breken is, maar het houdt de gelegenheidsdief hopelijk tegen.
Leuk gedaan. Bedankt voor het idee. Echter wil ik geen gat boren in de accu.
Ik denk altijd zo, een fietsendief wi vaak snel zijn slag slaan.Als hij de keuze heeft tussen een fiets die beveiligd is zoals die van jou en een andere fiets die geen extra beveiliging heeft, dan pakt hij de fiets die geen beveiliging heeft.

[ Voor 12% gewijzigd door phantom09 op 11-06-2023 22:41 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Ik heb bij Lockride nagevraagd of hun slot op de fiets van mijn vrouw past.
Ze heeft een Sparta Mojo electrische fiets.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/qBx0NZNJgfOjHCfNm8GIw_T84vI=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/xqQ39cw5Hdoj6kjWKHstiIl6.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.mantel.com/sp...lectric-elektrische-fiets

Deze accu ziet er bijna uit als die van een bosch accu. Toch geeft Lockride aan dat het niet past.
Ik ga toch eens contact opnemen met de lokale dealer en kom langs met de fiets. Wellicht dat het alsnog past.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• KNed
  • Registratie: Juni 2006
  • Laatst online: 16:17
MrTinux schreef op zondag 11 juni 2023 @ 21:51:
[Afbeelding]

Vanmorgen braaksporen ontdekt op de fiets van een gezinslid, gelukkig is het niet gelukt om de accu eruit te halen maar in de zoektocht naar beveiliging kwam ik hier terecht.
Deze oplossing ziet er doeltreffend uit, maar ik vraag me af of je het gevaar loopt dat er vocht in de accu komt als je er op deze manier een gat in boort? wat is jouw ervaring inmiddels @MrTinux

Ik kwam ook deze oplossing tegen
https://www.bol.com/nl/nl...16_hlliNK0S4aAsFyEALw_wcB
Ziet er goed uit, alleen relatief duur.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• FastFred
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 15:18
Als ik een fietsaccu dief zou zijn en ik zie de oplossingen op de foto's die hier geplaatst worden, dan neem ik gewoon een betonschaar of iets dergelijks mee. Knip je bagagedrager aan stukken en neem alsnog de accu mee.

Liever een nieuwe accu kopen/declareren dan een nieuwe fiets/bagagedrager.

[ Voor 16% gewijzigd door FastFred op 26-03-2025 11:47 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• MrTinux
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 16:11

MrTinux

Terug van nooit weggeweest.

KNed schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:07:
[...]
Deze oplossing ziet er doeltreffend uit, maar ik vraag me af of je het gevaar loopt dat er vocht in de accu komt als je er op deze manier een gat in boort? wat is jouw ervaring inmiddels @MrTinux
Zolang je het gat maar op de plek boort waar wij het ook gedaan hebben (het "handvat") kan er volgens mij weinig mis gaan - dat is namelijk massief kunststof. En (knock-on-wood) de accu zit nog steeds op zijn plek en doet het vooralsnog ook zonder problemen.
FastFred schreef op woensdag 26 maart 2025 @ 11:46:
Als ik een fietsaccu dief zou zijn en ik zie de oplossingen op de foto's die hier geplaatst worden, dan neem ik gewoon een betonschaar of iets dergelijks mee. Knip je bagagedrager aan stukken en neem alsnog de accu mee.

Zo'n hangslot zoals wij gebruiken krijg je natuurlijk redelijk makkelijk open als je de accu echt wilt hebben (en dan is er verder weinig schade). Maar als het ervoor zorgt dat de snelle fietsendief dan toch even verder loopt, hebben we ons doel bereikt.

[ Voor 39% gewijzigd door MrTinux op 26-03-2025 17:36 ]

"Hij doet 't niet" = onvolledige informatie

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09

Je hebt verschillende fietsendieven:

1. De gelegheidsdief (iemand die snel een fiets nodig heeft om ergens te komen).
2. De dief die geld nodig heeft
3. Een illegale handelaar
4. Joyrider

Elke dief steelt over het algemeen een fiets die het snelst en het makkelijkst is te stelen. Als ze een keuze hebben tussen een fiets die makkelijk te stelen is en een andere fiets die iets minder makkelijk te stelen is, kiezen ze voor de makkelijkste te stelen fiets.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Dit misschien ook een optie:

https://www.bol.com/nl/nl...2lxzhzEAQYDCABEgJDZfD_BwE

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/HVy0NCSNR6n-7OLjg-nbr2lrEME=/fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():strip_exif()/f/image/inhvZPWMoGFDHmF4BhHaXk2w.jpg?f=user_large

Ik heb zoiets zelf gemaakt. Koste mji alleen het slot en een deur klem. CIrca 20 euro.

[ Voor 7% gewijzigd door phantom09 op 27-03-2025 20:54 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• 418O2
  • Registratie: November 2001
  • Laatst online: 17:54

Een fietsaccudief die gericht met tools onderweg is ga je toch niet 1-2-3 stoppen dus dat is niet echt relevant

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
418O2 schreef op donderdag 27 maart 2025 @ 20:53:
[...]

Een fietsaccudief die gericht met tools onderweg is ga je toch niet 1-2-3 stoppen dus dat is niet echt relevant
Klopt, al doe je 20 kettingen op je fiets. Met een slijptol maken ze alles open hoe dik en duur het slot ook mag wezen.

[ Voor 11% gewijzigd door phantom09 op 27-03-2025 20:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nark0tiX
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 09-09 19:09

Nark0tiX

Software Engineer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ASW1
  • Registratie: Juni 2013
  • Laatst online: 20:48
Ik heb de accu overgespoten met een afwijkende kleur en hem vol met stickers geplakt.
Neem ten minste aan dat die dingen niet gejat worden voor eigen gebruik maar om door te verkopen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• phantom09
Nark0tiX schreef op donderdag 17 april 2025 @ 21:29:
[...]

Wat voor deurklem? En heb je wellicht een foto
euh, de link laat toch een foto zien?

Oh je bedoeld die van mij. Die lijkt op die van de foto van e-bike safe.

Ik maak gebruik van zoiets:

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4XynaBf61qFdDvqJ9NkfwirHLyg=/fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():strip_exif()/f/image/BJwJuzQ9AOVtEtOkYBrqBUHo.png?f=user_large

https://www.temu.com/nl-e...1cckk&refer_page_sn=13554

[ Voor 85% gewijzigd door phantom09 op 17-04-2025 23:01 ]

Pagina: 1