Hoe douchewand schuin monteren?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/jqRcE1yMsN2ZPV-ISEO6cH9lHRs=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/ErZtrREIOWeZJFjXPjEvf9h1.png?f=user_large
(simpele schematische voorstelling plattegrond)

Ik wil, als het even kan, graag een douchewand schuin monteren. Dit omdat dit enerzijds ruimte creëert in het midden van de badkamer, maar anders extra ruimte aan de brede kant van de douche.

Hierop Googlen heeft weinig zin. Want dat gaat alleen maar over douchewanden monteren op een muren met een schuin dak.

Het probleem is alleen: bij elke douchewand zit natuurlijk een profiel (in mijn geval zo'n 4cm breed, en 195cm hoog) die men op een rechte wand monteert. Nu is het de vraag hoe dit probleem op te lossen.

Ik zat zelf te denken aan:

- gewoon een profiel van de bouwmarkt nemen (een profiel van 4cm breed, 1cm diep is prima), probleem is alleen stevigheid van een hol profiel
- een massief kunststof profiel laten maken door een 3D-printer
- stukje muur aanmetselen en tegelen (maar kleine stukjes muur zijn fragiel om te boren...)

Wat is jullie mening hierover? Of is dit gewoon te moeilijk en moet ik het idee laten varen...

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BCC
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 22:27

BCC

Meestal worden hier halfronde voor ingezet ?

Na betaling van een licentievergoeding van €1.000 verkrijgen bedrijven het recht om deze post te gebruiken voor het trainen van artificiële intelligentiesystemen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Blaze85
  • Registratie: Februari 2003
  • Niet online
BCC schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:32:
Meestal worden hier halfronde voor ingezet ?
Dat is best interessant inderdaad, maar ik zie dat 99% van deze dingen douchecabines zijn en helaas geen echte native douchewanden...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 21:49
Die muurprofielennhebben vaak een profiel aan de achterzijde. 3D print een paar driehoekige blokjes met schroefgat die je daar in schuift op de plekken van de schroefgaten. En maak wat extra schroefgaten.

De stompe hoek plak je een afwerkprofiel tegen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Illusion
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 22:26

Illusion

(the art of)

Balkje hardhout schuin schaven en schilderen? Het zit aan de droge kant van de douchewand, dus (mits goed afgekit) blijft het gewoon droog.

Soms ben ik er wel, en soms ook weer niet.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• The Eagle
  • Registratie: Januari 2002
  • Laatst online: 22:31

The Eagle

I wear my sunglasses at night

Heb je ook een schuine douchebak dan? Of wordt het een inloopdouche? Neem aan glaswand?

Indien inloopdouche zou ik gewoon twee deuren gebruiken ipv een vaste wand. Die scharnieren logischerwijs.

Bedenk je wel dat een scherpe hoek in een douche slecht schoon te houden is.
Daarnaast: het zal best ruimte geven in je badkamer, maar in de douche beperk je tegelijkertijd je bewegingsruimte. Douchen kan dan krap aanvoelen of je stoot jezelf dagelijks. Ook niet tof ;)

Al is het nieuws nog zo slecht, het wordt leuker als je het op zijn Brabants zegt :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• i-chat
  • Registratie: Maart 2005
  • Niet online
@Blaze85 ik heb eff gegegoogled en ik zie wel een aantal half of kwart ronde douche wanden, het idiote is allen dat sommige webshops het douchecabines noemen terwij er dus wel nog een aparte bodembak bijgekocht moet worden... (hint hint, dat hoef je dan natuurlijk niet per see te doen, je kunt ze ook gewoon direct op je vloer monteren,

ze zijn er dus wel... in prijzen van 200 tot 900 (als ik de eerste 5 hits van google zo bekijk),

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frame164
  • Registratie: Mei 2021
  • Laatst online: 11-03 20:31
Als je het heel mooi wilt doen zou met beton of cement een (van bovenaf gezien) driehoekige strook kunnen maken. Misschien een mal maken waar kleinere stukken mee kunt maken die je vervolgens aan de muur bevestigd. En dan waterdicht afwerken en de douchewand er op schroeven.
Pagina: 1