ADSL-splitter op eerste verdieping?

Pagina: 1
Acties:
  • 100 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

• tijn.online
  • Registratie: April 2001
  • Laatst online: 16-08 20:18

tijn.online

hier had uw tekst kunnen staan

Topicstarter
Hallo allemaal,

Ik heb eergisteren het USB DHZ-pakket voor MxStream Basic gekregen. Nu blijkt dus dat ik een fijne problematische aansluiting heb, de splitsing voor de telefoon op de eerste verdieping zit voor het hoofdstopcontact op de begane grond. Nu wilde ik eerst de ADSL-splitter bij het IS/RA-punt (waar de lijn het huis binnenkomt) installeren, maar aangezien dat in de muur zit, is dat geen succes... Nu wodt het dus het omleiden van de andere lijn. Nu vroeg ik mij af, is het mogelijk om de ADSL-splitter op het stopcontact op de 1e verd. aan te sluiten als ik het (hoofd)stopcontact beneden niet meer gebruik? Dat zou nl. schelen in kabels en werk...:) Nog even voor de duidelijkheid, de slitsing voor de telefoonlijn op de 1e verdieping ligt voor het hoofdstopcontact op de begane grond.

Alvast bedankt voor jullie antwoorden!

Hallers

• olafhartong
  • Registratie: November 1999
  • Laatst online: 02-02 08:41

olafhartong

Erm...

ik heb er helemaal geen splitter tussen werkt prima...alleen als je aan het bellen bent zakt de download wat in...dus moet hem er wel tussenzetten eigenlijk...maar nog geen zin in gehad

• KroontjesPen
  • Registratie: Juli 2001
  • Laatst online: 24-01 19:40

KroontjesPen

maakt nog soms 'n bericht.

De splitter is dus het eerste apparaat op de telefoonlijn. Als die tel. stopcontacten voor de splitter komen lijkt mij het beste ze intern door te verbinden. Er werdt in oude tel. schakelingen wel eens een kontact geopend als er geen stekker in zat. Verder mogen ze dan niet meer gebruikt worden.

Als je verder onder search zoekt zijn er misschien meer oplossingen te vinden voor dit probleem.

edit:
typo

May the Force be with you

Laat uw stem niet stelen.
Stem blanco!

• Tux
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 16:44

Tux

ik had precies hetzelfde probleem

ik had telefooncentrale op IS/RA en daarvandaan 2 lijnen naar telefoons. nou probeerde ik de splitter en de andere zooi op lijn2 aan te sluiten en toen kreeg ik rood ADSL lichtje :( ik heb dus de centrale losgemaakt van de IS/RA en ik heb de IS/RA rechtstreeks aan lijn 2 gekoppeld. en de splitter bij lijn2 gezet en daar de telefoon en de adsl-modem aan. nou heb ik in de woonkamer geen telefoon :( maarja is toch draadloze telefoon dus hoeft alleen maar boven te laden :)

The NS has launched a new space transportation service, using German trains which were upgraded into spaceships.

• qless
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 15-08 17:41

qless

...vraag maar...

Vuistregel bij splitter, altijd als eerste en enige apperaat rechtstreeks op de buitenlijn.
Centrales/faxen/nt1/telefoons altijd na de splitter aansluiten.

ADSL zonder splitter is niet aan te raden, grote kans dat verbinding onstabiel wordt, en tijdens internet en telefoneren heb je een techno concert op de achtergrond :)

Website
Drones: Air 3s, Mini 4 Pro, Avata 2
Camera's: Canon R6, Canon 5d2, Dji Osmo Action 4
Objectieven: 8 fisheye, 14f2.8, 24f2.8, 50f1.8, 135f2, 17-40f4, 24-105f4, 70-300f4-5.6, 150-600f5-6.3, 25f2.8-2.5x-5x

Verwijderd

Verbind de rood/blauwe draad door naar de eerste verdieping, plaats daar de splitter en zet de tellijn over de reserve aders oranje wit terug naar het stopcontactje beneden. sim-pel.
Pagina: 1