Toon posts:

Minidisc Hoe of Wat?

Pagina: 1
Acties:
  • 154 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
eyz guyz,

Ik was van plan een minidisc te kopen, ivm een vriendin die anderhalf uur rijzen van mij vandaan woont, dus kan ik mooi in de trein minidisc luisteren. Nu heb ik mij laten vertellen dat je gewoon via de computer kan opnemen met dat ding. Ik ben in het bezit van een SbLive 1024 Value! Hier moet een digi uitgang opzitten (dat heb ik ook, gewoon een tulp stekker uitgang zeg maar (GEEL))

Welke kabels of dingen heb ik allemaal nodig om dit te laten werken? En wat kosten die minidiscen tegenwoordig nog?
Alvast bedankt!

Ps.
Wil iemand zijn of haar minidisc niet verkopen aan moi? Let me know!

Verwijderd

Kun je niet makkelijk een mp3 speler kopen. Snel nummers downloaden geen geklooi met schijfje, schrok proef. Klein en heel licht, makkelijk weg te stoppen.
http://www.sony-europe.com/view.x?cat=12599&prod=23096&loc=eu

Verwijderd

Topicstarter
Jah is ook 200 piek duurder..

en de md is ook shockproof

en opnemen kani k 's nachts wel doen toch

Verwijderd

Ik zou voor de Expanium gaan, is in korte tijd veel goedkoper geworden...

Verwijderd

Topicstarter
Wa kost da?

• Kenx
  • Registratie: Januari 2000
  • Niet online

Kenx

Uchuujinsan

Die nieuwe 8cm mp3speler (zie homepage) kost ook maar 329,- en cdrs zijn een stuk goedkoper dan MDs.
MD spelers die kunnen opnemen zijn toch veel duurder?

Als het niet kan zoals het moet, dan moet het zoals het kan.

Verwijderd

Ik dacht iets van 1100 piek
Soms heb je heier en daar wat aanbiedingen

• rambo-2001
  • Registratie: November 2000
  • Laatst online: 02-01-2024

rambo-2001

be anonymous

met een digitale uitgang zou je moeten kunnen opnemen naar je md.
houd er wel rekening mee als je een mp3 bestand van pc naar md wilt overzetten dat je de tijd kwijt bent die de duur van het mp3 bestand heeft.
afhankelijk van niet kunnen opnemen of wel kunnen opnemen
verschilt de prijs nogal.
ik heb zelf een md speler gekocht voor op de fiets naar school en moet eens per maand de accu opladen :)

cs skill - making a desert eagle out of tooth picks

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 23:03 schreef Kenx het volgende:
Die nieuwe 8cm mp3speler (zie homepage) kost ook maar 329,- en cdrs zijn een stuk goedkoper dan MDs.
MD spelers die kunnen opnemen zijn toch veel duurder?
Welke site dan?

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb gehoord dat in duitsland een md speler voor 150 dmark te koop is.. en die kan ook gewoon opnemen of kan dat niet
Das zo'n dunne.. welk merk weet ik zo niet (ter groote van een schijfje zelf)

• ipsec
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 10-08 13:13
niet boven de 1000 hoor!

ja die Homedecks maar ik zie jou niet met een stereo op je schoot in de trein he?? >:)

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 23:10 schreef SuperSucker het volgende:
niet boven de 1000 hoor!

ja die Homedecks maar ik zie jou niet met een stereo op je schoot in de trein he?? >:)
Huh:S over welke bericht heb jij het nu??

Verwijderd

Ik heb wat gevonden om van de PC naar een analoge minidisc
aansluiting te copieren.
check het op deze site
http://www.xitel.com/

Verwijderd

Topicstarter
Thx.. maar ik heb al een digi uitgang dus:P

Verwijderd

Waarom sluit je de gewone uitgang van je geluidskaart dan niet aan op de record van de minidisc????
Doe ik ook altijd *D

• AntiChris
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 10-12-2025

AntiChris

Fulltime IJsland-fan

Hallo, leven we nou allemaal in de steentijd? :?
Ik heb een jaar of 3 geleden de Sony MDR35 gekocht, die kostte toen 500 gulden, kan opnemen, afspelen, alles wat een deck ook kan zegmaar, maar dan in je binnenzak.

Voor het omzetten van het SPDIF-signaal wat uit mijn Live! komt naar de optical in van m'n MD heb ik een schakelingetje van de Conrad gekocht en zitten solderen, het ding is ook verkrijgbaar in kant-en-klaar gebouwde toestand trouwens en kost rond de 50-100 piek (zelf bouwen is aanmerkelijk goedkoper).

Wil je het helemaal mooi aanpakken kan je ipv dit aparte kastje ook de Live!Drive aanschaffen, kost een paar duiten, maar dan heb je wel al je aansluitingen van je geluidskaart voor op je PC zitten in een drivebay.

Ohja, en tegenwoordig heb je ook MD's waar 2 keer 74 minuten stereo op kan, de zogenaamde LP-MD's. Bij de It's (kweenie of die overal in Nederland zit, hier in Breda iig wel) is nu een
aanbieding van zo'n Sony LPMD-speler/recorder voor ik meen 349,-.

edit:
Ohja, en voor de analoog-opnemers: Koop een cassette-walkman, scheelt je flink veel geld en klinkt net zo brak.

[edit2]8cm cd-rw's zijn duurder dan md's[/edit2]

En það besta sem guð hefur skapað, er nýr dagur - Sigur Rós

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op zondag 02 september 2001 23:29 schreef AntiChris het volgende:
Hallo, leven we nou allemaal in de steentijd? :?
Ik heb een jaar of 3 geleden de Sony MDR35 gekocht, die kostte toen 500 gulden, kan opnemen, afspelen, alles wat een deck ook kan zegmaar, maar dan in je binnenzak.
inderdaad met de mogelijkheid om tekst bij je liedjes te zetten en volledig te bewerken.
alleen naar een bepaalde tijd van gebruik begint die sony md speler van mij al een paar schroefjes te verliezen :'(

• rambo-2001

rambo-2001

be anonymous

Op zondag 02 september 2001 23:21 schreef Jerrydon het volgende:
Ik heb wat gevonden om van de PC naar een analoge minidisc
aansluiting te copieren.
check het op deze site
http://www.xitel.com/
aanschaf van dit apparaat is wel leuk maar misschien een nieuwe geluidskaart met digitaal in en uit via glas kost maar 265 piek

• menn0
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11:46
Dat 8cm cd-r goedkoper is dan MD is wel de meest grote lariekoek zeg. Maar goed.

Go for MD !!
uitleg:
Nieuwste MD spelers gaan 100 uur mee.
Discs zijn klein
ATRAC owned Mp3 gewoon klaar. hehe

Mijn advies:
Ga het liefst voor een deck opnemer en een losse -> alleen afspeler. Dus geen portable recorder zeg maar.
Die onderdelen allemaal extra erin zijn niet bevordelijk.
Maar dit gaat je dan al snel tesamen rond de 1000 brengen ofzo.
Sony is nog steeds hard aan het door ontwikkelen op MD.
Ook hebben ze een geintje uitgehaald met die die aansteker size "mp3" spelers. Die gewoon MD spelers zijn zonder MDs hehe (ATRAC3 weehooo!). Maar kijk eens op:
www.minidisc.org
www.minidisco.com

Veel succes ermee. MD gaat je zeker niet tegenvallen.
OP de 1ste site staan ook guides voor het ombouwen van spdif naar TOSLINK (optical) maar sony heeft ook al USB geintjes en meer. Zij liggen gewoon wel voor op qua ontwikkelingen. Maar Sharp is ook zeer goed. Check die op minidisco uit japan hehe (blauw alleen afspeel in cradle). Kwijl

LaterZ

Menno

Verwijderd

Een MD recorder op je geluidskaart zetten(analoog of digitaal) heeft wel kwaliteitsverlies tot gevolg..
MD maakt nl geen 1:1 kopieen van digitale data maar zet het om naar ATRAC dus als je een mp3 file afspeelt en weer opneemt is het geluid dus 2x ge-encode(1x van de mp3 en de 2e keer door de MD)
Tenzij je als source een CD gebruikt heb je minder kwaliteitsverlies(alleen ATRAC van de MD..)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op zondag 02 september 2001 23:29 schreef AntiChris het volgende:
edit:
Ohja, en voor de analoog-opnemers: Koop een cassette-walkman, scheelt je flink veel geld en klinkt net zo brak.
Ik vind juist dat de MD/MP3 dé vervánger is van cassette...
Cassette had al jaren geleden vervangen moeten zijn door iets als MD/DCC (nog geen MP3 10 jaar terug)...

Na de LP kwam de CD; logische ontwikkeling is dus cassette --> MD/DCC (en nu MP3)...

Ik denk dat MD uiteindelijk ook gaat verdwijnen voor de consument (bij radio/theater/ander profi-werk is dit ideaal!); MP3 is een robuuste techniek die lang mee kan, dit volgens mij itt MD (nog steeds mechanisch)...

Volgens mij ben je gek als je nu nog een cassette-walkman koopt, hoogstens een nieuw deck (en dan ook alleen nuttig voor de fan/freak, anders kan 2e hands ook prima)

Nee, cassette = rijp voor de :r -bak ;)

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

• Dennis
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 14:52
Ik heb toch nog lopen twijfelen om een cassettedeck te kopen, maar dan om mijn stereo-toren compleet te maken :)

Maar idd, ik gebruik minidisc sinds ik drie weken geleden mn homedeck kreeg :)

Verwijderd

MD Rulez!!!! Ik had wel laats m'n MD-homedeck moeten vervangen. (de MDS-JE500 was gewoon op :'() Nu heb ik dus de 640. Leuk de optie LP. Nou nog een portable MD-speler met LP-fuctie erop en ik kan weer door...

Dat verschil om MP3 om te zetten naar MD valt reuze mee. Of je hebt MP3-bestandjes die gewoon zelf al F*ck3d up is. Ja, DUH!, dan moet je dat niet overzetten dan 8-)

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 05:21 schreef brammus het volgende:

Ik denk dat MD uiteindelijk ook gaat verdwijnen voor de consument (bij radio/theater/ander profi-werk is dit ideaal!); MP3 is een robuuste techniek die lang mee kan, dit volgens mij itt MD (nog steeds mechanisch)...
Ik vermoed zomaar van niet.

Mp3 spelers zijn leuk, maar gebruiken wel dure flashkaartjes (fl 100+), in tegenstelling tot MD, met schijfjes van onder de 10 piek.

Met MD heb je dus sneller een bibliotheek van direct speelbare muziek dan bij mp3, waarbij je (omdat die kaartjes zo duur zijn) telkens je PC erbij moet halen om van muziek te wisselen.

• jedel
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 09-02 20:54

jedel

Kevlar

Het beste is inderdaad een home deck voor het opnemen (en afsplene0 en een portable (Aiwa AM-F5) voor gewoon afsplelen.
ik heb zelf een homedeck en een portable die kan opnemen, en de opname kwaliteit van de portable is :r , als je hem vergelijkt met mijn homedeck (MDS-JE510).
ook digitaal (vraag me niet hoe het kan).
Sony heeft vaak aanbideingen waarbij je heel goed koop een portable bij je home eck kan kopen (misschien idee?)

nu ook XP² workstation --> xp2200² = 3600MHz computing power bp6 (stof-vanger)

• brammus
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online

brammus

PATGOD

Op maandag 03 september 2001 09:37 schreef froppie het volgende:

[..]

Ik vermoed zomaar van niet.

Mp3 spelers zijn leuk, maar gebruiken wel dure flashkaartjes (fl 100+), in tegenstelling tot MD, met schijfjes van onder de 10 piek.

Met MD heb je dus sneller een bibliotheek van direct speelbare muziek dan bij mp3, waarbij je (omdat die kaartjes zo duur zijn) telkens je PC erbij moet halen om van muziek te wisselen.
Nee ? ;)

Die media zullen natuurlijk steeds goeikoper worden...
128MB zal over een paar jaar toch wel goedkoper zijn ?

Zolang die flashcards nog duur zijn (belachelijk, 64Meg voor meer dan 100 piek!) zal niemand zo stom zijn om ze te kopen, mag ik hopen...

Dan blijf je tóch bij CD-R/W... (weer mechanisch :( )
En dan kan je net zo goed eem MD kopen inderdaad...
Maar dan minstens die met die extra speelduur, anders heb je nog maar 74 minuutjes op een disc...

PC-Specs
"...You may feel a little sick..."

Pagina: 1