Velux UK08 zijgeleiders uit 1 stuk?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Mijn vraag is of iemand de nieuwe stijl Velux hor heeft voor dakvenster UK08 (134x140).

Ik had daarvoor het oude ZIL hor met aluminium zijgeleiders. Dat is niet lang meegegaan. De zijgeleiders bestaan uit 2 stukken. En vanwege niet perfecte montage is het hor uiteindelijk stuk gegaan.

Nu overweeg ik de nieuwe slankere witte versie van datzelfde hor.

Als ik kijk is dat tot 2400 mm hiogte dus zitten er waarschijnlijk weer 2x2 zijgeleiders van 1200 mm bij en moet je dus 2 stuks combineren en afzagen.

Kan dat nou niet beter? Weet iemand of en hoe je aan zijgeleiders van zo'n 150 cm uit 1 stuk komt?

Of een ander merk dat het beter voor elkaar heeft?

Alle reacties

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
W13k3 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 12:41:
Mijn vraag is of iemand de nieuwe stijl Velux hor heeft voor dakvenster UK08 (134x140).

Ik had daarvoor het oude ZIL hor met aluminium zijgeleiders. Dat is niet lang meegegaan. De zijgeleiders bestaan uit 2 stukken. En vanwege niet perfecte montage is het hor uiteindelijk stuk gegaan.

Nu overweeg ik de nieuwe slankere witte versie van datzelfde hor.

Als ik kijk is dat tot 2400 mm hiogte dus zitten er waarschijnlijk weer 2x2 zijgeleiders van 1200 mm bij en moet je dus 2 stuks combineren en afzagen.

Kan dat nou niet beter? Weet iemand of en hoe je aan zijgeleiders van zo'n 150 cm uit 1 stuk komt?

Of een ander merk dat het beter voor elkaar heeft?
Ik heb er gisteren toevallig 1 gemonteerd in die maat, duidelijk anders. Eerdere horren gingen idd niet langer dan 2 a 3 jaar mee, maar over deze variant kan ik dat uiteraard nog niet zeggen :).

Er zit nu een inkeping op de verbinding waardoor je hor hier niet achter kan blijven hangen, verder totaal andere manier van monteren. En als je het hor sluit hoor je een soort klik, schiet niet meer zomaar los. Velux heeft echt opnieuw het wiel uitgevonden, lijkt het wel.

Eerder ook andere merken geprobeerd maar dat was ook geen succes, bovendien heben de meeste huismerken geeneens deze maat hor.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• W13k3
  • Registratie: November 2021
  • Niet online
Dank je wel, goed om te horen, dan ga ik het toch een nieuwe kans geven.

Ik ga eerst een UK04 monteren en als die bevalt komt de UK08 er ook.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Frieda
  • Registratie: Mei 2002
  • Niet online
W13k3 schreef op zondag 11 juni 2023 @ 19:26:
Dank je wel, goed om te horen, dan ga ik het toch een nieuwe kans geven.

Ik ga eerst een UK04 monteren en als die bevalt komt de UK08 er ook.
Misschien nog een tip bedenk ik me net, er zitten nu torx 15 schroeven bij de Velux set. Ik moest eerst een torx 15 bitje gaan halen in de bouwmarkt :D

En je zet nu eerst het hele frame in elkaar, en daarna hang je hem op aan een soort beugel. Voorheen hing je eerst de cassette op en daarna schoof je de rest in elkaar. Dus met z'n tweeën is wel handig, anders sta je met zo'n groot hor ding te klooien. Instructie van Velux staat hier onderaan de pagina, kun je alvast even kijken: https://informatie.velux.nl/productinformatie/zil

en het belangrijkste: geen geklooi meer met die touwtjes!!

[ Voor 3% gewijzigd door Frieda op 11-06-2023 22:47 ]