Mijn huidig PC'tje heb ik nu zo'n jaar of 8 (i5 4680 - GTX970) en hier en daar begin ik toch tegen wat beperkingen aan te lopen. Tijd voor een upgrade.
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagdagelijks gebruik met af en toe een spelletje. Niets speciaals eigenlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens, zolang het maar zinvol blijft. Ik denk dat een budget van 1500à2000 euro hier realistisch is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing: Antec 302
Voeding: Corsair CS650M
Geluidskaart: Asus Xonar DGX
Verder de randapparatuur (kvm) en wat opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om een draaiend systeem te bekomen. Het lijstje zou een goede leidraad moeten zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur stil, maar ik denk dat dit tegenwoordig zelf met standaardmateriaal geen probleem meer is.
Ga je overklokken?
Neen, hier is tegenwoordig niet veel meer winst uit te halen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik volg het hardwarewereldje niet meer zo op de voet; dus graag een dubbelcheck of alles goed op elkaar is afgestemd. Vergeet ik niets?
Volstaat m'n 650W voeding nog?
Momenteel heb ik twee setjes geheugen geselecteerd: hoe kritisch is dit allemaal? Is het verschil (in snelheid) verwaarloosbaar of toch de moeite?
Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Dagdagelijks gebruik met af en toe een spelletje. Niets speciaals eigenlijk.
Wat mag het systeem gaan kosten?
Geen harde grens, zolang het maar zinvol blijft. Ik denk dat een budget van 1500à2000 euro hier realistisch is.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Behuizing: Antec 302
Voeding: Corsair CS650M
Geluidskaart: Asus Xonar DGX
Verder de randapparatuur (kvm) en wat opslag.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Alles wat nodig is om een draaiend systeem te bekomen. Het lijstje zou een goede leidraad moeten zijn.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Geen voorkeuren
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Bij voorkeur stil, maar ik denk dat dit tegenwoordig zelf met standaardmateriaal geen probleem meer is.
Ga je overklokken?
Neen, hier is tegenwoordig niet veel meer winst uit te halen.
Wat verwacht je van ons?[i]
Ik volg het hardwarewereldje niet meer zo op de voet; dus graag een dubbelcheck of alles goed op elkaar is afgestemd. Vergeet ik niets?
Volstaat m'n 650W voeding nog?
Momenteel heb ik twee setjes geheugen geselecteerd: hoe kritisch is dit allemaal? Is het verschil (in snelheid) verwaarloosbaar of toch de moeite?
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 7 7700X Boxed | € 327,41 | € 327,41 |
| 1 | Moederborden | ASUS PRIME B650-PLUS | € 192,- | € 192,- |
| 1 | Videokaarten | MSI GeForce RTX 4070 VENTUS 3X 12G OC | € 669,- | € 669,- |
| 1 | Geluidskaarten | ASUS Xonar DGX | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Behuizingen | Antec Three Hundred Two | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Processorkoeling | Scythe Mugen 5 PCGH Edition Rev. B | € 63,90 | € 63,90 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Trident Z5 Neo F5-6000J3238G32GX2-TZ5N | € 244,13 | € 244,13 |
| 1 | Geheugen intern | Kingston Fury Beast KF560C36BBEK2-64 | € 229,90 | € 229,90 |
| 1 | Voedingen | Corsair CS650M | € 0,- | € 0,- |
| 1 | Solid state drives | Samsung 980 Pro (zonder heatsink) 2TB | € 133,95 | € 133,95 |
| Totaal | € 1.860,29 | |||