GPU upgrade voor mijn Plexserver

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
  • Registratie: September 2010
  • Laatst online: 15-08 20:52
Ik zoek een?
Ik zoek een GPU upgrade voor mijn Plex/Jellyfin/Emby server die op Rocky LInux draait zodat ik streams kan trans-coden wanneer het nodig is en ik gebruik ook nog een programma omzelf bestanden om te zetten van x264 naar x265 via mijn gpu.

Wat is je budget?
Ik heb er ongeveer 300 euro voor over(misschien iets meer afhankelijk van hoe groot de upgrade is), wat ik eindelijk ga kopen ga ik waarschijnlijk via Ebay kopen want daar is hardware meestal goedkoper soms tweede hands en soms nieuw en daar staat ook nog wel is leuke hardware op die bedrijven weg doen maar nog wel prima is voor thuis gebruik.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Ik ben op zoek naar Nvidia GPU, ik heb nu een Nvidia Quadro P2000, ik zag een Nvidia Tesla P40 voor een leuke prijs. Maar ik weet niet of die nou werkelijk een upgrade is vergeleken met mijn Quadro P2000. Ja qua geheugen en snelheid wel maar of ie nou snelle zou kunnen media bestanden zou kunnen trans-coden weet ik niet, ook volgens een youtube video die ik gevonden had dat een gpu upgrade voor Plex altijd niet beter is.

Ik heb wel wel de volgende overzichten gebruikt om een idee te krijgen wat voor mij een upgrade zou zijn maar ik ben er niet veel wijzer uit geworden:
https://www.elpamsoft.com/?p=Plex-Hardware-Transcoding
https://developer.nvidia....de-gpu-support-matrix-new
https://developer.nvidia....de-gpu-support-matrix-new

Beste antwoord (via Hydranet op 11-06-2023 15:36)

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Waarom zoek je precies naar een upgrade? Loop je daadwerkelijk tegen limieten aan, en zo ja wat zijn de limieten die je voor ogen hebt?

Een enkele budget GPU kan een handjevol 4K streams doen. Ik heb zelf een server zonder GPU en die kan 6 4K streams tegelijk doen zonder problemen (en ik heb nog geen limiet gevonden in 1080p of 720p).

Lijkt me dat je beter af bent met goed tunen van je server en uitzoeken wat er fout gaat dan 300 uitgeven aan een nieuwe videokaart.

Alle reacties

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• arjanw848
  • Registratie: Juni 2002
  • Laatst online: 11:51
Ik gebruik met succes een GTX 1060 met de patches van https://github.com/keylase/nvidia-patch

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Quadro kaarten hebben geen session limiet zonder enige patches er voor nodig te hebben dus ik zoek minimaal een Quadro kaart. Ik neem aan dat bij elke driver of kernel upgrade je die patch weer moet toepassen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
Patchen kan je automatiseren bij elke boot, driver versies moet je wel even controleren. Zo te zien moet je bij Rocky linux de nvidia drivers handmatig installeren?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Nee ik gebruik de officiële Nvidia repo om de Nvidia driver te installeren en updaten.

Acties:
  • Beste antwoord
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Waarom zoek je precies naar een upgrade? Loop je daadwerkelijk tegen limieten aan, en zo ja wat zijn de limieten die je voor ogen hebt?

Een enkele budget GPU kan een handjevol 4K streams doen. Ik heb zelf een server zonder GPU en die kan 6 4K streams tegelijk doen zonder problemen (en ik heb nog geen limiet gevonden in 1080p of 720p).

Lijkt me dat je beter af bent met goed tunen van je server en uitzoeken wat er fout gaat dan 300 uitgeven aan een nieuwe videokaart.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• arjanw848
Never mind, je hebt al een P2000.

[ Voor 79% gewijzigd door arjanw848 op 11-06-2023 11:32 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Oon schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:26:
Normaal loop ik eigenlijk niet tegen limieten aan en kan ie er prima mee omgaan omdat ik normaal eigenlijk niet veel hoef te transcoden. Ik ben eigenlijk nu bezig een hoop bestanden om te zetten van x264 naar x265 en nu begint mijn video geheugen langzamerhand wel vol te raken. Ik dat het zou geen kwaad kunnen om een iets snellere gpu te kopen met met meer geheugen dat mijn transcodes ook wat sneller gaan.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hydranet
Oon schreef op zondag 11 juni 2023 @ 11:26:

Je hebt gelijk, het is nu maar tijdelijk dat ik even hoop moet omzetten daarna is het weer terug naar normaal en zal die weinig te doen hebben dus mag ie nu even hard staan stampen.
Pagina: 1