Extra deur in schuur/berging laten plaatsen

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• ZwarteParels
  • Registratie: November 2021
  • Laatst online: 24-10-2023
Goedenavond,

Midden oktober wordt onze nieuwbouw woning opgeleverd en nu zijn aan het brainstormen omtrent de tuin indeling. Ik vroeg mij af of het mogelijk is en of het überhaupt mag om een 2de deur te plaatsen aan de achtergevel van de schuur/berging? (zie foto)

Wij willen naast de schuur een overkapping laten plaatsen alleen nu hebben we in de originele opzet een tuindeur naast de schuur zitten. Deze tuindeur willen wij eigenlijk laten vervallen en plaatsen in de schuur zodat de overkapping dicht is.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/sQiWxQP4Zo1BHbQMqASxrS_a3BE=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/q6RLORCI2CTiADiEksze67nz.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 29% gewijzigd door ZwarteParels op 11-06-2023 00:00 ]

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:13
Wat zit er achter de schuur?
Als dat een achterom gangpad is, dan zal dat zeker geen naar buiten draaiende deur mogen zijn.

Kan je dit niet bespreken met de bouwer? Dat lijkt mij beter dan 20 meningen vergaren in een topic hier.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:30
Is die andere berging rechts van de buren?

Hoe groot is het eigen perceel aan de achterkant van die berging nog?
Als dat de perceelsgrens is, mag het zowiezo niet wat je nu tekent. (zie hierboven).

Zowiezo zou ik er zeker nog een tweede keer over nadenken om die huidige zijdeur dicht te maken.
Niks zo ideaal dan dat je in de winter nog semi-droog, via de overkapping, de schuur kunt bereiken.
Als je die dicht maakt, moet je altijd buitenom, door de regen, sneeuw, vuiligheid enz.
Als die achterzijde de perceelsgrens is, is het nog gekker… dan kun je dus nooit via je eigen perceel je schuur bereiken.

Daarnaast, ALS je die buitendeur aan de achterkant gaat plaatsen, (mits dat dat eigen perceel is), zou ik hem wel andersom naar buiten laten draaien. Nu moet je eerst helemaal om de deur heen lopen als je de schuur in wilt.

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• TheGhostInc
  • Registratie: November 2000
  • Niet online
Ideaal voor inbrekers, die hoeven niet meer door je tuin om de berging leeg te halen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Reinier
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 10:47

Reinier

\o/

BrainCrash schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:01:

Zowiezo zou ik er zeker nog een tweede keer over nadenken om die huidige zijdeur dicht te maken.
Sowieso is dat niet genoemd.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• BrainCrash
  • Registratie: Maart 2002
  • Laatst online: 12:30
Reinier schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:30:
[...]
Sowieso is dat niet genoemd.
Ah, right… ik had dat hieruit opgemaakt:
nu hebben we in de originele opzet een tuindeur naast de schuur zitten. Deze tuindeur willen wij eigenlijk laten vervallen
waarbij ik “tuindeur” interpreteerde als “de deur van de schuur naar de tuin”, wat bovendien ook de enige deur is die daar op de originele tekening staat.

Een “deur” die niet van of naar een gebouw leid, (maar bijv. dus van de weg naar een tuin of zo) noemen we hier namelijk meestal een poort, niet een deur. Als ik het opnieuw lees, dan kan hier inderdaad ook een achterpoort mee bedoeld worden ja.

In de tekening staan ook niet duidelijk perceelsgrenzen aangeduid, of wat er zich dus aan de bovenkant boven de berging bevind.

[ Voor 4% gewijzigd door BrainCrash op 11-06-2023 10:48 ]

-They say the User lives outside the Net, and inputs games for pleasure.... No one knows for sure... but I intend to find out!! .... REBOOT!!!!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Bas.013
  • Registratie: Juni 2021
  • Laatst online: 13:04
Indien de grond waarover de deur naar buiten draait niet jouw eigendom is, mag het niet. Naar binnen draaien zou wel mogen, maar is weer niet praktisch voor het gebruik. Ervan uitgaan dat je dit perceel mag gebruiken / openbaar gebied is.

[ Voor 16% gewijzigd door Bas.013 op 11-06-2023 11:07 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 07:59
Ik heb een enigszins vergelijkbare situatie (schuur over de hele breedte gemaakt) en heb in de schuur een schuifdeur gemaakt. Geen draaiende deur naar buiten (gevaarlijk) of naar binnen (onhandig), dus heel ruimtebesparend. Het gangpad is van de VvE, die had er geen problemen mee omdat de deur niet naar buiten draaide.
Voordeel is dat er ook echt makkelijk fietsen en kliko’s naar binnen kunnen. Makkelijker dan met een aparte poortdeur en schuurdeur.

[ Voor 17% gewijzigd door Toke_gt op 12-06-2023 10:24 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Toke_gt
  • Laatst online: 07:59
TheGhostInc schreef op zondag 11 juni 2023 @ 09:26:
Ideaal voor inbrekers, die hoeven niet meer door je tuin om de berging leeg te halen.
Valt wel mee, want ze zien niet of je thuis bent en als je een sensor op de lamp zet, staan ze meteen in vol licht als de deur open gaat. Daar houden ze doorgaans niet van. Goed slot op deur is natuurlijk wel een vereiste.
Pagina: 1