Autoradio/navigatie kiezen: waarop letten?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
  • Registratie: Maart 2017
  • Laatst online: 03-09 13:08
Hallo allemaal,

Ik heb een Ford C-Max uit 2008 met originele radio en navigatie. Ik wil deze graag vervangen voor een moderner Android exemplaar. Vooral voor de navigatie. Maar ik kom niet uit de keuzes.

Waarop moet ik hierbij letten? Welke Android versie is minimaal? Hoeveel ram/rom is er nodig? En moet ik überhaupt op Amazon zoeken of is de kwaliteit daar niet al te best?

Budget is zo'n 300 euro.

Alle reacties

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Juup
  • Registratie: Februari 2000
  • Niet online
Weet je heel zeker dat je niet gewoon je telefoon wilt gebruiken voor navigatie?
Die is altijd sneller en meer up-to-date dan zo'n Chinese navi unit.

Een wappie is iemand die gevallen is voor de (jarenlange) Russische desinformatiecampagnes.
Wantrouwen en confirmation bias doen de rest.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
Haha, dat doen we momenteel wel. Er zit een travelpilot ex in, met een cd, maar die kent de 10 jaar oude rotonde vlakbij ons huis al niet meer.

Blijft zeker een optie, maar wellicht is er iets mooiers.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11

artificial_sun

Mazda Rx7

https://www.coolblue.nl/e...pioneer-sph-da160dab.html

Is dit niet wat, gewoon een A merk, iets boven budget dus aanbieding afwachten?

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
artificial_sun schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 22:54:
https://www.coolblue.nl/e...pioneer-sph-da160dab.html

Is dit niet wat, gewoon een A merk, iets boven budget dus aanbieding afwachten?
Van wat ik lees, zou hij 120mm hoog bij 230mm breed moeten zijn om goed te passen. Dan is deze toch wat te klein denk ik.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 12:41
Steinumstein schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 23:11:
[...]

Van wat ik lees, zou hij 120mm hoog bij 230mm breed moeten zijn om goed te passen. Dan is deze toch wat te klein denk ik.
Het is een 2-DIN behuizing. Daar zijn wel inbouwframes, passend in de C-max, voor te koop.

Een slimme vos is nooit te oud om een nieuwe streek te leren

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

Inderdaad, dat zijn standaardmaten, je moet er dan nog iets als dit bij kopen om het netjes in te bouwen. Daar zit ook een verloopstekker bij die je waarschijnlijk nodig gaat hebben, je fabrieksunit heeft een eigen kabel, je nieuwe radio een ISO stekker.
Verder zou ik inderdaad ook zeggen ga voor een meer bekend merk met wat support. Die Chinese dingen zijn niet slecht, er is voor ieder budget wel wat, maar in je auto wil je toch wel iets dat probleemloos werkt, waar je weinig software issues mee hebt, iets dat (zeer) snel opgestart is, niet te warm wordt en ook niet je accu leegtrekt. Qua features is het aan jou, hou er wel met DAB+ rekening mee dat je waarschijnlijk nog extra (raam) antenne nodig hebt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Steinumstein
Klippy schreef op zondag 11 juni 2023 @ 00:21:
Inderdaad, dat zijn standaardmaten, je moet er dan nog iets als dit bij kopen om het netjes in te bouwen. Daar zit ook een verloopstekker bij die je waarschijnlijk nodig gaat hebben, je fabrieksunit heeft een eigen kabel, je nieuwe radio een ISO stekker.
Verder zou ik inderdaad ook zeggen ga voor een meer bekend merk met wat support. Die Chinese dingen zijn niet slecht, er is voor ieder budget wel wat, maar in je auto wil je toch wel iets dat probleemloos werkt, waar je weinig software issues mee hebt, iets dat (zeer) snel opgestart is, niet te warm wordt en ook niet je accu leegtrekt. Qua features is het aan jou, hou er wel met DAB+ rekening mee dat je waarschijnlijk nog extra (raam) antenne nodig hebt.
Wat zouden bekende merken zijn? Moet ik dan denken aan Cartronix, Davilon of Denago (merken die ik tegenkwam) of echt old school merken die onder gewone consumenten bekend zijn zoals een pioneer?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• artificial_sun
  • Registratie: Maart 2009
  • Laatst online: 08:11

artificial_sun

Mazda Rx7

Pioneer, kenwood, clarion, blaupunkt

Stadia was beter....

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:45

Klippy

Still Game

Blaupunkt heeft tegenwoordig ook hun merkenrecht aan China verkocht, dat is ook niet meer wat het was.
JVC of Sony kan ook nog.

De merken die je noemt @Steinumstein is allemaal Chinese branding. Zoals ik al zei zal het qua features ed niet eens heel veel schelen en van andere merken komt het misschien zelfs uit de zelfde fabriek, maar qua garantie en kwaliteitscontrole zit je toch beter bij bovenstaande merken.

En qua prijs gaat het niet eens zo veel schelen voor 300 Euro heb je een prima instapmodel dat altijd beter is dan wat je nu hebt.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Pagina: 1