Toon posts:

xmms onde Rh7.1 en geluidskwaliteit

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Hoi, als ik onder Rh7.1 op een pc met een sb64 een mp3
file afspeel hoor ik een vervorming (soort gecorreleerde krasserige piep) die ik niet hoor als ik op dezelfde machine (dus met dezelfde soundcard etc) diezelfde file afspeel onder W98. Ligt dat aan de mp3-decoding en is daar wat aan te doen?

Groeten,

Zaphod B.

Verwijderd

probeer eens een andere player, geeft die hetzelfde prob, ga dan eens je drivers nakijken..

Verwijderd

Topicstarter
probeer eens een andere player, geeft die hetzelfde prob, ga dan eens je drivers nakijken..
Hoebedoelu andere drivers? Er is voor die soundcard toch
maar een driver en die zit als module bij de kernel of
zie ik wat over het hoofd?

• Cyril
  • Registratie: Juli 2000
  • Laatst online: 27-07 23:21

Cyril

it's all in my mind

Wat ook zou kunnen helpen, is om eens even te controleren met een mixerprogje (tkmixer of whatever dan ook) of je misschien IGain aan hebt staan. Ik heb geen idee wat dat precies is, maar ik kreeg eerst ook heel maf geluid en door dit uit te schakelen was t opgelost :)
Heb hier een sblive overigens..

Real Men don't make backups. They upload it via ftp and let the world mirror it. -Linus Torvalds

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Probeer de mp3 eens met mp3blaster of met mpg123 (commandline progsels) af te spelen.

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 23:16 schreef niorg81 het volgende:
Wat ook zou kunnen helpen, is om eens even te controleren met een mixerprogje (tkmixer of whatever dan ook) of je misschien IGain aan hebt staan. Ik heb geen idee wat dat precies is, maar ik kreeg eerst ook heel maf geluid en door dit uit te schakelen was t opgelost :)
Heb hier een sblive overigens..
Ik heb met kmix gekeken en dat fadertje omlaag geschroefd EN uiteindelijk uitgezet. Maakt geen verschil.

Ik heb ook met mpg123 geprobeerd (mp3blaster heb ik niet) en dat klinkt hetzelfde Xmms loopt overigens beter dan het af en toe tikkende mpg123.

Z.

• vogon1
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 14-11-2023
Op maandag 03 september 2001 00:18 schreef zaphodb het volgende:

[..]

Ik heb met kmix gekeken en dat fadertje omlaag geschroefd EN uiteindelijk uitgezet. Maakt geen verschil.

Ik heb ook met mpg123 geprobeerd (mp3blaster heb ik niet) en dat klinkt hetzelfde Xmms loopt overigens beter dan het af en toe tikkende mpg123.

Z.
Hee Beeblebrox,

Ik heb ook problemen met mijn geluid gehad, het had bij mij te maken met mijn tv-kaartje. Alle kaarten op andere plekken in de machine gestoken en op een gegeven moment werkte het!
Misschien werkt het bij jou ook als je wat gaat rommelen met je kaartjes, daardoor verschuiven onder andere interrupts en kan je probleem over gaan.

• Reefer
  • Registratie: Mei 2000
  • Laatst online: 21-02-2025

Reefer

madness

ik had er ook last van toen ik nog RH geinstalleerd had, maar de oplossing is volgens mij in de opties een andere driver te selecteren in een dropdownmenuutje. OSS sound device ofzo. (tijdje geleden)

A Breakbeat A Day Keeps Religion Away.

• deadinspace
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 23:45

deadinspace

The what goes where now?

Op maandag 03 september 2001 00:18 schreef zaphodb het volgende:

[..]

Z.
Hmmz, dan ligt het blijkbaar niet aan xmms...
Welke geluidskaart heb je?

Verwijderd

Alsa of OSS drivers ? Anders eens de andere drivers proberen :)

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 00:38 schreef deadinspace het volgende:
Hmmz, dan ligt het blijkbaar niet aan xmms...
Welke geluidskaart heb je?
Ik heb een PCI64V van Creative.

Z.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 00:43 schreef janjanjanjanjansen het volgende:
Alsa of OSS drivers ? Anders eens de andere drivers proberen :)
Ja dank je en ook bedankt aan alle anderen voor hun reakties. Ik heb het geprobeerd en het klinkt nu inderdaad beter.

Z.
Pagina: 1