Wat wil je doen met je nieuwe systeem?
Mijn vrouw speelt van alles, van Sims tot Assasisns Creed of Horizon zero down. Ze kijkt erg uit naar Star wars Jedi Survivor. Helaas geeft haar oude PC het op..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1500 euro. Voor hele goede redenen kunnen we wat overschrijden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel misschien haar SSD, maar dat is enkel als extra. Niet van belang als we het niet doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 4070 voldoet denk ik aan alle eisen die we stellen, een 6950 XT zou ook kunnen, maar dan moeten we meer powersupply erin gooien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaring met Gigabyte. Sterke afkeur voor Trust.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever stiller en energie zuiniger. Kleurtjes vindt ze leuk maar zijn geen dealbreaker. De huidige case geeft is een led kleur die ze leuk vindt.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Maak ik de juiste keuzes, ga ik niet overkill op bijv. de GPU, terwijl de CPU wat goedkoop is.
Past alles bij elkaar?
Zijn er nog dingen waar ik niet aan gedacht heb?
Van de twee toegevoegde GPU's, zijn er dingen waar ik voor moet gaan? Ik neig naar de Gigabyte
Huidige idee:
Heb een hoop inspiratie gehaald uit deze post.
Mijn vrouw speelt van alles, van Sims tot Assasisns Creed of Horizon zero down. Ze kijkt erg uit naar Star wars Jedi Survivor. Helaas geeft haar oude PC het op..
Wat mag het systeem gaan kosten?
Tussen de 1000 en 1500 euro. Voor hele goede redenen kunnen we wat overschrijden.
Zijn er componenten of randapparatuur die je al hebt en mee wil nemen naar je nieuwe systeem?
Enkel misschien haar SSD, maar dat is enkel als extra. Niet van belang als we het niet doen.
Wat denk je allemaal nodig te hebben?
Een 4070 voldoet denk ik aan alle eisen die we stellen, een 6950 XT zou ook kunnen, maar dan moeten we meer powersupply erin gooien.
Heb je nog bepaalde (merk)voorkeuren?
Goede ervaring met Gigabyte. Sterke afkeur voor Trust.
Heb je nog bepaalde eisen/wensen?
Liever stiller en energie zuiniger. Kleurtjes vindt ze leuk maar zijn geen dealbreaker. De huidige case geeft is een led kleur die ze leuk vindt.
Ga je overklokken?
Nee
Wat verwacht je van ons?
Maak ik de juiste keuzes, ga ik niet overkill op bijv. de GPU, terwijl de CPU wat goedkoop is.
Past alles bij elkaar?
Zijn er nog dingen waar ik niet aan gedacht heb?
Van de twee toegevoegde GPU's, zijn er dingen waar ik voor moet gaan? Ik neig naar de Gigabyte
Huidige idee:
| # | Category | Product | Prijs | Subtotaal |
| 1 | Processors | AMD Ryzen 5 7600 Boxed | € 230,29 | € 230,29 |
| 1 | Moederborden | ASUS TUF Gaming B650-PLUS | € 199,- | € 199,- |
| 1 | Videokaarten | Gigabyte GeForce RTX 4070 WINDFORCE OC 12G | € 669,- | € 669,- |
| 1 | Videokaarten | Inno3D GeForce RTX 4070 Twin X2 | € 629,- | € 629,- |
| 1 | Behuizingen | DeepCool CC560 Zwart | € 49,49 | € 49,49 |
| 1 | Processorkoeling | Gelid Solutions Tranquillo Rev.5 | € 31,85 | € 31,85 |
| 1 | Geheugen intern | G.Skill Flare X5 F5-6000J3238F16GX2-FX5 | € 111,90 | € 111,90 |
| 1 | Voedingen | NZXT C650 Gold v2 | € 79,90 | € 79,90 |
| 1 | Solid state drives | Samsung 970 Evo Plus 2TB | € 104,- | € 104,- |
| Totaal | € 2.104,43 | |||
Heb een hoop inspiratie gehaald uit deze post.