Google Maps resultaten verbeteren voor eigen bedrijf

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 11-08 16:45
Beste mede Tweakers,

Mijn vrouw is vorig jaar een bedrijfje gestart en als ontwikkelaar heb ik uiteraard haar website enorm over engineered 8)

Haar bedrijfje loopt prima, zelfs (nog) 5 sterren op Google Maps.

Nu vindt ze het oneerlijk dat compleet vage bedrijven standaard op Google Maps te zien zijn als locatie en haar bedrijfje niet. Ik heb van alles geprobeerd en uitgezocht.

Heeft iemand een tip hoe ik haar bedrijf ook standaard op Google Maps locatie kan krijgen zonder dat gebruikers eerst moeten zoeken op haar bedrijfsnaam? Haar bedrijf is geverifieerd en ik heb alle profieldingen ingevuld.

Alvast bedankt :)

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• Barrycade
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 13-08 19:13

Barrycade

Through the...

Je kan als reviewer ook een nieuwe locatie aanwijzen op Maps onder "bijdragen". Heb je dat ook al gedaan?

Even aangenomen dat er daadwerkelijk iets is qua winkel ofzo.

Acties:
  • +7 Henk 'm!

• Galinsky
  • Registratie: Oktober 2013
  • Niet online

Galinsky

--------->

Ik kan je niet helpen gezien ik hier zelf ook mee heb lopen spelen en na een tijd stond het er gewoon ineens goed op google. (eerst niet zichtbaar dan na alleen specifiek opzoeken en toen ineens wel standaard zichtbaar.)

Noem het overigens niet een bedrijfje, het doet niet onder aan een groot bedrijf ondanks dat het kleinschalig is. Het is gewoon een bedrijf! T zegt wat over je professionaliteit/ en het je vrouw serieus nemen. Ik snap dat jij het zo niet bedoelt maar zo (kan) het wel overkomen/ voelen aan de ontvangende kant.

je vrouw is gewoon een bedrijf dat iets levert en haar klanten blij maakt. Mocht je dat toch niet prettig vinden omdat je het niet als iets groots wil laten lijken, noem het een kleinschalig bedrijf.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• kjiratsiekoedel
  • Registratie: Januari 2008
  • Laatst online: 10:08
Barrycade schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:40:
Je kan als reviewer ook een nieuwe locatie aanwijzen op Maps onder "bijdragen". Heb je dat ook al gedaan?

Dat inderdaad. Zo heb ik ook bedrijven (restaurant, bakker) in Belize toegevoegd toen ik daar op vakantie was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Galinsky schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 18:31:
Ik kan je niet helpen gezien ik hier zelf ook mee heb lopen spelen en na een tijd stond het er gewoon ineens goed op google. (eerst niet zichtbaar dan na alleen specifiek opzoeken en toen ineens wel standaard zichtbaar.)

Noem het overigens niet een bedrijfje, het doet niet onder aan een groot bedrijf ondanks dat het kleinschalig is. Het is gewoon een bedrijf! T zegt wat over je professionaliteit/ en het je vrouw serieus nemen. Ik snap dat jij het zo niet bedoelt maar zo (kan) het wel overkomen/ voelen aan de ontvangende kant.

je vrouw is gewoon een bedrijf dat iets levert en haar klanten blij maakt. Mocht je dat toch niet prettig vinden omdat je het niet als iets groots wil laten lijken, noem het een kleinschalig bedrijf.
Ik bedoelde het niet neerbuigend met de term "bedrijfje". Maar wel bedankt voor je antwoord, zal het doorgeven aan mijn vrouw. Wellicht geeft het haar rust.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Barrycade schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 17:40:

Ze is al een jaar bekend op Google Maps, je kan op de praktijk zoeken. Wat kan ik als reviewer dan nog extra doen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Nu online

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Haar bedrijf is al toegevoegd en geverifieerd. Al zeker een jaar geleden. Op google maps is ze ook gewoon te vinden. Het probleem is dat haar bedrijf niet als standaard locatie te zien is op een kaart zonder een zoekopdracht. Dit terwijl vage, nietszeggende b.v.'s, wel default op de kaart te zien zijn.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• I_IBlackI_I
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 08:29
Dat ligt er deels aan hoeveel er op de kaart te zien is. "Grotere" / belangrijkere locaties zullen altijd eerder naar boven komen, en pas als je (ver) inzoomt is er ruimte voor kleinere bedrijven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Klippy
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 22:59

Klippy

Still Game

Wat @I_IBlackI_I zegt inderdaad.
Daarnaast is het ook op je eigen profiel gebaseerd, bedrijven je al eens bezocht hebt zijn eerder zichtbaar. Het algoritme is vaag op dat gebied.

Beb het met je eens dat het soms onlogisch is, dan zie je een gewoon woonhuis met een online bedrijfje waar ik eigenlijk nul interesse in heb al van heel ver uitgezoomd, maar het bedrijf dat ik zoek pas na ver inzoomen. Het is zover ik weet niet te beïnvloeden tenzij je echt veel reviews gaat krijgen. Maar ik zou me er ook niet al te veel van aantrekken, de mensen die je vinden tijdens het random kijken zijn er niet veel. Met gerichte zoekopdrachten gevonden worden is veel belangrijker.

Steam | SXQncyBhbGwgZ29vZCwgbWFuISDwn5iO

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Outerspace
  • Registratie: Februari 2002
  • Laatst online: 09:35

Outerspace

Moderator General Chat / Wonen & Mobiliteit

AFX Ghey Edition by HlpDsK

Dit past beter in AZ en ik knal er een titelfix tegenaan.

[ Voor 3% gewijzigd door Outerspace op 11-06-2023 20:53 ]

Zoekt nieuwe collega's (jr/sr engineers, servicedeskmedewerkers of managers in de Randstad

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• maniak
Outerspace schreef op zondag 11 juni 2023 @ 20:53:
Dit past beter in AZ en ik knal er een titelfix tegenaan.
Mijn excuses.. ik heb echt gezocht waar dit bij kon passen..
Pagina: 1