Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Daktrim vervangen?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• Ceaus
  • Registratie: December 2013
  • Laatst online: 11-11 17:59
De boeidelen zijn aan vervanging toe. Het zijn multiplex platen met inmiddels rotte hoeken. Ik wil ze vervangen door trespa. Ik heb een klein stukje weggehaald om te ziet wat ik tegenkom (ik heb de plaat direct onder de trim overlangs doorgezaagd).

Nu blijkt dat ze ook onder de daktrim zijn gespijkerd. Jakkes. Dat betekent waarschijnlijk ook dat de daktrim eraf moet, moet allerhande aan gevolgen (kosten, kans op lekkage, etc).
Wat is de kans dat ik de daktrim en zonder schade afkrijg? Ik heb wel twee rechterhanden maar ben geen dakdekker en heb er de spullen ook niet voor.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/4RmpY5xK7igovFGzlS8XdzWjDMY=/800x/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/AdYQHmb3GpS3YYOZg9YWSJp8.jpg?f=fotoalbum_large

Beste antwoord (via Ceaus op 10-06-2023 16:58)

• D.deJong
  • Laatst online: 11-11 19:28
De schroeven achter het boeideel doorzagen met een reciprozaag en de trim lekker laten zitten.
Zaag het boeideel eerst een paar cm onder de trim evenwijdig met de trim af en dan kun je met een zaagblad achter het boeideel.

[ Voor 40% gewijzigd door D.deJong op 10-06-2023 15:56 ]

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• D.deJong
  • Laatst online: 11-11 19:28
De schroeven achter het boeideel doorzagen met een reciprozaag en de trim lekker laten zitten.
Zaag het boeideel eerst een paar cm onder de trim evenwijdig met de trim af en dan kun je met een zaagblad achter het boeideel.

[ Voor 40% gewijzigd door D.deJong op 10-06-2023 15:56 ]

• Ceaus
  • Laatst online: 11-11 17:59
D.deJong schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 15:54:
O, wat slim!! Dank voor deze supertip!