Twee weken terug heeft een kennis van ons een nieuwe knopcilinder slot geplaatst in de voordeur. Deze heeft prima gefunctioneerd, tot eergisteren. Sinds eergisteren kan ik de deur niet sluiten van binnenaf, met behulp van de knop. Deze zit nagenoeg vast (er zit iets speling op in termen van rotatie), en is niet meer te draaien. Het vreemde is: als ik de sleutel aan de andere kant in het slot steek, dan kan ik de knop wel draaien.
Ik heb de schroef, waarmee de cilinder vastzit, al een keer eruit geschroefd. Echter, omdat de sleutel benodigd is om het zwarte palletje (cylinder cam?) in lijn te zetten met de cilinder (en dus de sleutel in het slot zit), kan ik de cilinder niet meer uit de deur halen.
Weten jullie wat ik kan proberen om dit op te lossen? Ik ben een newbie in de wereld van sloten, dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen
Of is dit niet op lossen en moet ik terug naar de winkel ermee?
Ik heb de schroef, waarmee de cilinder vastzit, al een keer eruit geschroefd. Echter, omdat de sleutel benodigd is om het zwarte palletje (cylinder cam?) in lijn te zetten met de cilinder (en dus de sleutel in het slot zit), kan ik de cilinder niet meer uit de deur halen.
Weten jullie wat ik kan proberen om dit op te lossen? Ik ben een newbie in de wereld van sloten, dus ik heb geen idee waar ik moet beginnen