Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

ZBMINI L2 (Extreme) aansluit issues.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35
Ik heb hier ter vervanging van mijn normale ZBMINI-L een ZBMINI-L2 geplaatst op exact dezelfde wijze als bij de vorige echter werkt de schakelaar heel vreemd.

Dit is hoe de vorige en deze L2 aangesloten is:
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/24EMmlrNeSTSavQOPB6Azn9Xy-4=/full-fit-in/4000x4000/filters:no_upscale():fill(white):strip_exif()/f/image/pnFkoNN1ZM0XuPCTHRA2JgYb.png?f=user_large

Wat ik dus verwacht is dat wanneer het signaal tussen S1 en S2 verbroken wordt dat de lamp dan uit gaat maar dat is niet het geval. Dat is met de gewone ZBMINI-L wel het geval echter past deze niet in het doosje.

Ik moet het circuit onderbreken en weer verbinden om de lamp te laten schakelen, een beetje zelfde idee als met dat kleine druk knopje op de Mini's zelf. Ik moet de schakelaar dus elke keer 2 maal bedienen om een actie te doen.

Bij de vorige was het gewoon als licht aan is, schakelaar om en licht is uit, schakelaar aan en licht is weer aan. Nadeel was dan wel dat de schakelaar dus elke kee rin een andere positie kon staan maar dat is niet erg, 1 handeling en hij schakelt wat de L2 dus niet doet.

Is dit normaal gedrag of moet ik de ZBMINI-L2 anders instellen?

Dit alles is aangesloten op Home Assistant middels zigbee2mqtt

[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 10-06-2023 14:16 ]

Beste antwoord (via schumi2004 op 10-06-2023 16:51)

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:52
Dat is instelbaar. In de handleiding staat:
The device supports rocker switch by default. If you want to change the switch type, press
the button 3 times and see the green Led indicator flash 3 times quickly, then the switch
type is switched successfully.
Misschien heb je de modus per ongeluk veranderd?

[ Voor 8% gewijzigd door JaVaWa op 10-06-2023 16:29 ]

Mijn GPS-collectie

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord

• JaVaWa
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 23:52
The device supports rocker switch by default. If you want to change the switch type, press
the button 3 times and see the green Led indicator flash 3 times quickly, then the switch
type is switched successfully.

[ Voor 8% gewijzigd door JaVaWa op 10-06-2023 16:29 ]

Mijn GPS-collectie

• schumi2004
  • Registratie: Februari 2004
  • Laatst online: 22:35
JaVaWa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:27:

[...]

Had handleiding er al bijgepakt maar moet dat gedeelte gemist hebben. Had me meer op aansluitschema gefocust.

Zal het morgen eens proberen want kan er niet gemakkelijk bij namelijk.

/Edit
Held! _/-\o_
Kon het toch niet laten het even te proberen en ging makkelijker dan gedacht (kast verschuiven om er bij te kunnen.

[ Voor 14% gewijzigd door schumi2004 op 10-06-2023 16:55 ]

• Vaevictis_
  • Registratie: Maart 2000
  • Nu online
schumi2004 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 16:42:
[...]

Had handleiding er al bijgepakt maar moet dat gedeelte gemist hebben. Had me meer op aansluitschema gefocust.

Zal het morgen eens proberen want kan er niet gemakkelijk bij namelijk.

/Edit
Held! _/-\o_
Kon het toch niet laten het even te proberen en ging makkelijker dan gedacht (kast verschuiven om er bij te kunnen.
@schumi2004 Zou dat kunnen zijn dat de schakelaar dan vreemd werkt? Ik heb alles goed aangesloten, werkt vanuit Home Assistant. Als de rocker switch gebruik moet ik hem eerst uit/aan/uit schakelen voordat ie uit gaat.