Ik heb hier ter vervanging van mijn normale ZBMINI-L een ZBMINI-L2 geplaatst op exact dezelfde wijze als bij de vorige echter werkt de schakelaar heel vreemd.
Dit is hoe de vorige en deze L2 aangesloten is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pnFkoNN1ZM0XuPCTHRA2JgYb.png?f=user_large)
Wat ik dus verwacht is dat wanneer het signaal tussen S1 en S2 verbroken wordt dat de lamp dan uit gaat maar dat is niet het geval. Dat is met de gewone ZBMINI-L wel het geval echter past deze niet in het doosje.
Ik moet het circuit onderbreken en weer verbinden om de lamp te laten schakelen, een beetje zelfde idee als met dat kleine druk knopje op de Mini's zelf. Ik moet de schakelaar dus elke keer 2 maal bedienen om een actie te doen.
Bij de vorige was het gewoon als licht aan is, schakelaar om en licht is uit, schakelaar aan en licht is weer aan. Nadeel was dan wel dat de schakelaar dus elke kee rin een andere positie kon staan maar dat is niet erg, 1 handeling en hij schakelt wat de L2 dus niet doet.
Is dit normaal gedrag of moet ik de ZBMINI-L2 anders instellen?
Dit alles is aangesloten op Home Assistant middels zigbee2mqtt
Dit is hoe de vorige en deze L2 aangesloten is:
:fill(white):strip_exif()/f/image/pnFkoNN1ZM0XuPCTHRA2JgYb.png?f=user_large)
Wat ik dus verwacht is dat wanneer het signaal tussen S1 en S2 verbroken wordt dat de lamp dan uit gaat maar dat is niet het geval. Dat is met de gewone ZBMINI-L wel het geval echter past deze niet in het doosje.
Ik moet het circuit onderbreken en weer verbinden om de lamp te laten schakelen, een beetje zelfde idee als met dat kleine druk knopje op de Mini's zelf. Ik moet de schakelaar dus elke keer 2 maal bedienen om een actie te doen.
Bij de vorige was het gewoon als licht aan is, schakelaar om en licht is uit, schakelaar aan en licht is weer aan. Nadeel was dan wel dat de schakelaar dus elke kee rin een andere positie kon staan maar dat is niet erg, 1 handeling en hij schakelt wat de L2 dus niet doet.
Is dit normaal gedrag of moet ik de ZBMINI-L2 anders instellen?
Dit alles is aangesloten op Home Assistant middels zigbee2mqtt
[ Voor 15% gewijzigd door schumi2004 op 10-06-2023 14:16 ]