Mijn vraag
Ik beschik over het Loxone domoticasysteem met music server.
Via een netwerkstation heb ik een bibliotheek gemaakt die via de loxone app bereikbaar is.
Met de app op mijn laptop is deze steeds beschikbaar.
Maar met de Android app soms wel en soms niet, maar steeds identiek op mijn en mijn vrouw haar Android toestel.
Dit doet zich ook voor als ik thuis, in het bereik ben van mijn thuisnetwerk.
Als ik "extern" verbonden ben met loxone: niet bereikbaar. De vermelding "extern verbonden" is dan zichtbaar.
En enkel de favoriete zenders zijn dan zichtbaar in de app, geen bibliotheek, geen afspeellijsten of "line in".
Als ik "intern" verbonden ben: wel bereikbaar. Er is geen melding zichtbaar wat betreft de aard van verbinding.
Afspeellijsten, bibliotheek en "line in" zijn dan wel zichtbaar.
Het al dan niet "extern" verbonden zijn, bepaal ik niet zelf. Waarvan dit afhangt weet ik niet.
Mijn vraag is nu:
Hoe kan ik een interne verbinding afdwingen als ik extern verbonden ben?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Loxone app
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alle info, beschikbaar via de Loxone website:
Er wordt enkel vermeld hoe ik een externe verbinding kan maken, maar niet hoe ik een interne verbinding kan maken als ik extern verbonden ben.
...
Ik beschik over het Loxone domoticasysteem met music server.
Via een netwerkstation heb ik een bibliotheek gemaakt die via de loxone app bereikbaar is.
Met de app op mijn laptop is deze steeds beschikbaar.
Maar met de Android app soms wel en soms niet, maar steeds identiek op mijn en mijn vrouw haar Android toestel.
Dit doet zich ook voor als ik thuis, in het bereik ben van mijn thuisnetwerk.
Als ik "extern" verbonden ben met loxone: niet bereikbaar. De vermelding "extern verbonden" is dan zichtbaar.
En enkel de favoriete zenders zijn dan zichtbaar in de app, geen bibliotheek, geen afspeellijsten of "line in".
Als ik "intern" verbonden ben: wel bereikbaar. Er is geen melding zichtbaar wat betreft de aard van verbinding.
Afspeellijsten, bibliotheek en "line in" zijn dan wel zichtbaar.
Het al dan niet "extern" verbonden zijn, bepaal ik niet zelf. Waarvan dit afhangt weet ik niet.
Mijn vraag is nu:
Hoe kan ik een interne verbinding afdwingen als ik extern verbonden ben?
Relevante software en hardware die ik gebruik
Loxone app
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb:
Alle info, beschikbaar via de Loxone website:
Er wordt enkel vermeld hoe ik een externe verbinding kan maken, maar niet hoe ik een interne verbinding kan maken als ik extern verbonden ben.
...
[ Voor 3% gewijzigd door Rudi Verlinden op 10-06-2023 14:14 ]