[Laptop] IR-poort kapot...

Pagina: 1
Acties:

• Whuzz
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 18-08 19:44

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Ik heb het vermoeden dat de IR-poort van m'n laptop (Topline 8000) kapot is. Hij deed het eerst perfect, maar sinds kort zag ie m'n telefoon niet meer.
Vandaag getest met een andere laptop. Die zag m'n telefoon wél. (ligt dus niet aan de telefoon) Ook zag die laptop SOMS mijn eigen laptop wel. Of eigenlijk dan weer wel, dan weer niet. Mijn eigen laptop zag die andere laptop helemaal niet :(

Conclusie: IR-poort van mijn laptop verrot?

Ik heb geen garantie op de laptop, heb hem 2e-hands gekocht. Is zoiets zelf te repareren/vervangen of wordt het opsturen naar Topline? En wat zou zoiets gaan kosten, iemand ervaring mee??

Dodge, Duck, Dip, Dive and... Dodge!

Verwijderd

Als je electrotechnisch begaaft bent zou je met een IR ontvangertje kunnen kijken of je laptop nog wel signalen uitzend, misschien is er iets kapot gegaan in het IR-LEDje of ontvangertje (laptopjes worden nogal eens warm, vooral met 10/100 pcmcia netwerkkaartjes erin). Dit heb ik ook gehad bij mijn fujitsu, daar was de ontvanger kapotgegaan.

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Hmm, het zou goed de ontvanger kunnen zijn ja.
Aangezien de andere laptop de mijn wel zag. (Nou ja, wel-niet-wel-niet)
Zou dat wel-niet iets te maken hebben met het feit dat m'n laptop wel kan zenden, maar niet kan ontvangen ofzow?]

Maar wat nou als het inderdaad de ontvanger is? Hoe fix ik zoiets?

• ReseTTim
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 19-08 16:11

ReseTTim

Chocolate addicted

sterkte. ik heb nog een groter probleem met de laptop. je zult strax wel foto's zien.

Mijn profiel - Te koop: Overzicht van spullen..

• ipsec
  • Laatst online: 10-08 13:13
[beetjeofftopicmodus]
heb ook een Topline 8000... zonde dat ie stuk is... probeer anders es ff heinstall van drivers?
[/beetjeofftopicmodus]

• Whuzz

Whuzz

Dodgeball!

Topicstarter
Op zondag 02 september 2001 23:03 schreef SuperSucker het volgende:
[beetjeofftopicmodus]
heb ook een Topline 8000... zonde dat ie stuk is... probeer anders es ff heinstall van drivers?
[/beetjeofftopicmodus]
Zal ik morgen ff proberen, maar lijkt me sterk dat het resultaat heeft. Maar goed, wie weet :)
I'll report on the results.

Pagina: 1