Zonnescherm met draaistang bedienen met motortje

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
  • Registratie: Februari 2010
  • Laatst online: 23:18
Ik ben bezig om mijn (domme) zonnescherm iets te automatiseren.
Nu heb ik iets getest met een boormachine dat ging eigenlijk best goed.
zonnescherm is niet de nieuwste je moet wel wat kracht zetten voor de bediening.

Nu zoek ik een motortje dat ook kan terug draaien als die zijn uitdraai status heeft gedaan.
Motortje wil ik bedienen met een smart plug (sonoff) die zo in stellen dat die na aantal seconden zich zelf uitzet .en bij inschakeling het motortje terugdraaien het zonnescherm omhoog haalt.ook na aantal seconden uitzet.
Ik weet dat er ook andere motors op de markt zijn hiervoor zijn,maar ik wil dit zo proberen.

Iemand idee wat voor motortje hiervoor geschikt is?

[ Voor 7% gewijzigd door simonj op 10-06-2023 11:57 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Gizz
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 01:45

Gizz

Dunder-Mifflin, Inc.

Het lijkt mij eenvoudiger om de motor direct in twee richtingen aan te kunnen sturen met een daarvoor bestemde module (om bij Sonoff te blijven deze module).

Een slimme stekker kost bijna net zo veel en daarbij heb je een motor nodig met allemaal extra functionaliteit ingebouwd, zoals je het zelf beschrijft.

Met een rolluik/zonnescherm module kun je de meest eenvoudige motor gebruiken en kun je ook nog eens veel preciezer de stand van je zonnescherm bepalen.

Canon EOS 5Dm3 + 5D + 7D + 300D + 1000FN + EF 17-40 4L + EF 35 1.4L + EF 50 1.8 + EF 80-200 2.8L + 550EX

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Dit is zeker te gebruiken.
Maar mijn vraag is meer ,waar kan ik een motortje vinden die mijn (domme) zonnescherm, kan aansturen.
zoiets maar dan wat ik kan koppelen in domoticz

https://www.primrose-nede...slingerstang-p-84750.html

[ Voor 36% gewijzigd door simonj op 11-06-2023 08:38 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26

Vos

AFCA

@simonj Ben je nog verder gekomen? Ik zit ook te kijken of mijn zonnescherm met slinger elektrisch kan bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• wm1234
  • Registratie: Mei 2017
  • Laatst online: 23:50
Zoiets? https://www.lampen24.nl/s...y4yMDIzKzE3JTNBMzUlM0E0MQ

Maar kan je niet beter gewoon een buismotor, al dan niet tweedehands op de kop tikken via Marktplaats voor 50 euro ofzo.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Vos
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 22:26

Vos

AFCA

wm1234 schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 21:20:
Zoiets? https://www.lampen24.nl/s...y4yMDIzKzE3JTNBMzUlM0E0MQ

Maar kan je niet beter gewoon een buismotor, al dan niet tweedehands op de kop tikken via Marktplaats voor 50 euro ofzo.
Ik zal eens kijken of er een buismotor in kan. Moet ik de screen even wat openschroeven.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• xFeverr
  • Registratie: Juni 2011
  • Laatst online: 17:18
Vos schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 22:40:
[...]

Ik zal eens kijken of er een buismotor in kan. Moet ik de screen even wat openschroeven.
Ik ken iemand die in zijn handmatig bediende knikarmscherm een buismotor heeft geplaatst. Dat was gewoon goed te doen.

Het grote voordeel is dus dat het netjes weggewerkt zit. En de werking is niet anders dan bij standaard elektrische knikarmschermen. Daar zit ook gewoon een buismotor in.

Zorg dat je de juiste adapter hebt zodat je motor goede grip heeft op de buis. Veel buizen hebben een inham of een specifieke vorm waarmee het draaiende meganisme de buis mee rond kan draaien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Vos schreef op zaterdag 15 juli 2023 @ 20:51:
@simonj Ben je nog verder gekomen? Ik zit ook te kijken of mijn zonnescherm met slinger elektrisch kan bedienen.
Nee dit project heb ik ff stop gezet.
Ik wil zo min mogelijk aan mijn scherm dingen aanpassen i.v.m met de conditie , is vrij oud.
Daarom zocht ik de constructie om de huidige stang met een motortje te bedienen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nilvo
  • Registratie: Februari 2011
  • Laatst online: 09-05 12:04
In dat geval zou ik gewoon op marktplaats zoeken naar een tweedehands. Er staan er regelmatig schermen te koop, alleen even opletten op de juiste maat.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• simonj
Nilvo schreef op zondag 16 juli 2023 @ 19:03:
In dat geval zou ik gewoon op marktplaats zoeken naar een tweedehands. Er staan er regelmatig schermen te koop, alleen even opletten op de juiste maat.
Daar is hij dan weer iets te goed voor.
Pagina: 1