Toon posts:

1x kabel, hoeveel nic's? en een hub/switch nodig?

Pagina: 1
Acties:

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb thuis 1x kabelinternet. Chello staat echter maar 1 IP toe per abo :(, dus ik moet naar een andere oplossing zoeken >:). Ik heb al 2 nic's (10mbit/100mbit van Realtek), maar als ik er nu een ouwe 486 tussenzet als server, wat heb ik dan nog allemaal nodig? Wil het wel elcheapo voor elkaar krijgen (maar beetje kwaliteit mag natuurlijk ook wel 8-))
Die server wil ik in de huiskamer zetten dus ik zal ook rekening moeten houden met de lengte v/d kabels nietwaar :??

Verwijderd

Als je je 486 als server wil gebruiken kan dit wel, maar ben je gebonden aan Linux, FreeSCO of OpenBSD. Je plaatst dan de 2 nics in je 486 zodat deze pc de routing kan gaan verzorgen. Of je een hub nodig hebt, hangt af van hoeveel pc's je wil aansluiten aan het inet. Ik neem aan dat het gaat om 2 pc's of meer, en dan heb je een hub of switch nodig. De hub plaats je dan vlak bij je 486, en de kabels lopen dan van de hub naar de andere pc's.

Verwijderd

Probeer het eens op de 486 met Win95 OSR.Doe dan even AnologX proxy server installeren.Meestal lukt het dan wel.Op de 486 zitten dan 2 NIC's(1x internet,1x voor de andere PC(90.0.0.x)).

• dop
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 08:15

dop

Windows needs to reboot now

Op maandag 03 september 2001 07:46 schreef Asja het volgende:
Probeer het eens op de 486 met Win95 OSR.Doe dan even AnologX proxy server installeren.Meestal lukt het dan wel.Op de 486 zitten dan 2 NIC's(1x internet,1x voor de andere PC(90.0.0.x)).
?????!!!!! noem eens een reden om een brak OS op een server te instaleren

een server moet mega lange uptime kunnen halen
daar wil je niet telkens naar moeten kijken omdat hij mischien wel gecrashed is

freesco dus of e-smith of debian of een andere linux distro
freesco neemt verrre weg de minste tijd in beslag om te instaleren en configureren

server met 2 kaarten, 1 naar modem 1 naar 1 hub en vendaar netjes een kebel naar elke pc die internet nodig heeft

dop

EPC Debian Gnu Linux

• StratoFarmer
  • Registratie: April 2000
  • Laatst online: 20-08 22:02

StratoFarmer

Anke :*

Op zondag 02 september 2001 22:59 schreef KrunK het volgende:
De hub plaats je dan vlak bij je 486, en de kabels lopen dan van de hub naar de andere pc's.
Is niet altijd handig hoor, misschien beter de hub bij 1 van je client pc's plaatsen. Dat scheelt je een hoop kabel.

en oja, Freesco is heel goed en vooral heel makkelijk. :)

Mijn plekkie + Sympathisant van 'GoT voor Behoud der Nederlandsche Taal' [GvBdNT]

Verwijderd

Op maandag 03 september 2001 07:46 schreef Asja het volgende:
ieuw! win95 als router... jakkes..

Fijn linux op zetten, ipchains voor de routing, en niet meer naar omkijken. Geen proxy dus, gewoon NAT.

• dhm00
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 21-08 21:37
Ik raad aan NT 4.0 op de 486 zetten met Win Route Pro en dan DMV Nat en DHCP de boel te sharen....

Suc6
Pagina: 1