Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
  • Registratie: Juli 2018
  • Laatst online: 23-02 01:31
Beste mede-Tweakers,

Ik wil graag mijn ervaring delen en om advies vragen over een situatie waar ik momenteel mee te maken heb. Na een uitgebreid sollicitatieproces, bestaande uit drie testprocedures, ben ik aangenomen bij een bedrijf.

Na een maand lang te hebben gewacht, ontving ik eindelijk het bericht dat ik was aangenomen. Voordat ik officieel werd aangenomen, was het de bedoeling dat ik eerst twee workshops zou bijwonen en vervolgens één dag zou meelopen. Na het doorlopen van al deze stappen, ontving ik het contractvoorstel. Echter, nu heb ik onlangs een andere kans gevonden die beter bij mijn ambities past, en daar wil ik graag aan de slag gaan.

Ik merk echter dat het lastig voor mij is om een brief op te stellen waarin ik aangeef dat ik afzie van het contractvoorstel. Ik zou graag willen weten hoe jullie omgaan met een vergelijkbare situatie. Hebben jullie tips of advies over hoe ik dit het beste kan aanpakken?

Alvast bedankt voor jullie hulp en suggesties!

Met vriendelijke groet,
Fernando

Acties:
  • +28 Henk 'm!

• barrymossel
  • Registratie: Juni 2003
  • Laatst online: 18:32
Beste,

Onlangs heb ik bij een ander bedrijf een kans gevonden die nog beter bij mijn ambities past. Om die reden zal ik niet ingaan op uw contractvoorstel.

Met vriendelijke groet,

Fernando

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:01
@Ralfefernandes1

Heb voor de lol je post in Chat GPT gezet en dit is het antwoord:
Beste [Naam],

Ik hoop dat deze brief je in goede gezondheid bereikt. Ik wil je bedanken voor de kans die je me hebt geboden om bij [bedrijfsnaam] aan de slag te gaan. Het is met grote waardering dat ik dit bericht schrijf om je te informeren over een recente ontwikkeling die van invloed is op mijn besluitvorming.

Na een uitgebreid sollicitatieproces en na zorgvuldige overweging van alle aspecten, heb ik onlangs een andere professionele mogelijkheid ontdekt die nauwer aansluit bij mijn langetermijndoelen en ambities. Het is geen gemakkelijke beslissing geweest, maar ik geloof dat deze nieuwe kans me de kans biedt om me verder te ontwikkelen en mijn vaardigheden op een manier in te zetten die beter overeenkomt met mijn persoonlijke en professionele doelstellingen.

Ik realiseer me dat dit bericht komt nadat ik het contractvoorstel heb ontvangen, en ik wil benadrukken dat ik de tijd en inspanningen die [bedrijfsnaam] in het sollicitatieproces heeft gestoken, ten zeerste waardeer. Ik begrijp volledig dat dit mijn beslissing kan compliceren en mogelijke ongemakken met zich meebrengt, en daarvoor wil ik mijn oprechte excuses aanbieden.

Ik hoop dat je begrip kunt opbrengen voor mijn situatie en mijn beslissing om af te zien van het contractvoorstel. Ik hecht waarde aan eerlijkheid en transparantie, en ik vind het belangrijk om oprecht te zijn over mijn intenties. Ik hoop dat je mijn keuze respecteert en begrijpt dat ik deze stap neem in het belang van mijn toekomstige groei en carrièremogelijkheden.

Nogmaals wil ik je bedanken voor de gelegenheid om bij [bedrijfsnaam] te komen werken, en ik waardeer de tijd en moeite die je hebt geïnvesteerd in het sollicitatieproces. Ik wens je en het hele team van [bedrijfsnaam] het allerbeste voor de toekomst en ik hoop dat onze paden elkaar in de toekomst nog eens zullen kruisen.

Met vriendelijke groet,

[Je naam]
Best prima opzet.
Een beetje bijslijpen (voor de intro en bepaalde overdreven beleefdheden eruit halen)
Rukapul schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:21:
[...]

LOL

De tweeregelige email van hierboven is 1000x beter.

Kort en bondig, eerlijk en vriendelijk.
Hahn schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:21:
[...]

Veel en veel te lang, als je het mij vraagt. Houd het kort, kom direct tot het punt. Of beter nog, bel het bedrijf en leg het uit.
Eens, het antwoord is te lang en kan korter, was vooral benieuwd wat AI eruit zou halen.
Persoonlijk vind is de eerste opzet te kort, maar iets toevoegen om hun tijd en inspanning te erkennen is wel netjes.

[ Voor 15% gewijzigd door chrisborst op 10-06-2023 11:26 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Hondjeee
  • Registratie: Januari 2014
  • Laatst online: 21:54
Gewoon even bellen naar je contactpersoon en de situatie uitleggen. Kan zijn dat ze je dan nog vragen of het zin heeft om je een beter voorstel te doen. Kan ook zijn dat ze je gewoon veel succes wensen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• Hahn
  • Registratie: Augustus 2001
  • Laatst online: 14:45
chrisborst schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:20:
@Ralfefernandes1

[...]

Best prima opzet.
Veel en veel te lang, als je het mij vraagt. Houd het kort, kom direct tot het punt. Of beter nog, bel het bedrijf en leg het uit.

The devil is in the details.

Acties:
  • +14 Henk 'm!

• Rukapul
  • Registratie: Februari 2000
  • Laatst online: 22:53
chrisborst schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:20:
@Ralfefernandes1

[...]

Best prima opzet.
LOL

De tweeregelige email van hierboven is 1000x beter.

Kort en bondig, eerlijk en vriendelijk.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Hondjeee schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:20:
Gewoon even bellen naar je contactpersoon en de situatie uitleggen. Kan zijn dat ze je dan nog vragen of het zin heeft om je een beter voorstel te doen. Kan ook zijn dat ze je gewoon veel succes wensen.
Ik ga iets meer dan 1000 euro vooruit en minder uren draaien. Dat gaan ze echt niet doen

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• JukeboxBill
  • Laatst online: 22:55
De hamvraag is natuurlijk of je formeel al bent aangenomen, zoals je in de eerste regel zegt of dat het nog steeds een voorstel is.

In het eerste geval zal je een ontslagbrief moeten schrijven.

Soms ben ik bijna gelukkig

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Oogje
  • Registratie: Oktober 2003
  • Niet online
Hahn schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:21:
[...]

En de eerste regel is echt tenenkrommend en niet de cultuur hier.

Any errors in spelling, tact, or fact are transmission errors.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ID-College
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:31
@chrisborst Best prima? 990 woorden teveel.. alsof iemand dit leest..

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• barrymossel
JukeboxBill schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:27:
De hamvraag is natuurlijk of je formeel al bent aangenomen, zoals je in de eerste regel zegt of dat het nog steeds een voorstel is.

Zolang er geen contract is getekend is ontslag natuurlijk niet nodig. Ik zou er vanuit gaan dat "aangenomen" hier gewoon betekent dat beide partijen te kennen hebben gegeven met elkaar in zee te willen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
JukeboxBill schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:27:

In mijn situatie ben ik mondeling aangenomen en heb ik het contractvoorstel per e-mail ontvangen. Momenteel staat er een afspraak gepland voor volgende week om het contract daadwerkelijk te tekenen.

Mijn dilemma ligt in het feit dat ik onlangs een andere kans heb gevonden die beter aansluit bij mijn ambities.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Aschtra
  • Registratie: Juni 2012
  • Laatst online: 22:04
Je dilemma is in de eerste reactie al opgelost.

Dit gebeurt vaker en zal niets nieuws zijn voor het bedrijf. Is jammer voor hun maar zo te zien heb jij je keuze al gemaakt en is het een groot verschil

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:30:
[...]

In mijn situatie ben ik mondeling aangenomen en heb ik het contractvoorstel per e-mail ontvangen. Momenteel staat er een afspraak gepland voor volgende week om het contract daadwerkelijk te tekenen.

Mijn dilemma ligt in het feit dat ik onlangs een andere kans heb gevonden die beter aansluit bij mijn ambities.
Maar waar ligt voor jou het dilemma? Je kiest voor jezelf, niet voor het bedrijf. Als zij een betere kandidaat hadden gevonden hadden ze je niet eens een voorstel gedaan. Jij hebt nu een betere kans gevonden en hebt niks getekend nog. Dan neem je toch die betere kans en vertel je dat eerlijk.
Ze zullen misschien teleurgesteld zijn, maar dat was jij ook geweest als zij voor een andere kandidaat waren gegaan. En waarschijnlijk hebben ze gewoon respect voor je keuze. De HR medewerker en/of hiring manager had hetzelfde gedaan...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
barrymossel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:30:
[...]

Zolang er geen contract is getekend is ontslag natuurlijk niet nodig. Ik zou er vanuit gaan dat "aangenomen" hier gewoon betekent dat beide partijen te kennen hebben gegeven met elkaar in zee te willen.
Dat was z'n vraag dus: ben je echt al aangenomen (= contract getekend) of niet ;) Maar er is nog niks getekend.
[...]

Je hebt geen dilemma, je keuze is duidelijk en al gemaakt. Alleen nog even een alinea vinden waar je oke mee bent.

Barry's eerste opzet lijkt me prima, met eventueel een kleine waardering erbij, a la:
Beste [naam],

Onlangs heb ik bij een ander bedrijf een kans gevonden die nog beter bij mijn ambities past. Om die reden zie ik toch af van deze baan en zal ik het contract niet ondertekenen. Bedankt voor de kans en ik wens jullie het beste.

Met vriendelijke groeten,

[Jouw naam]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
barrymossel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:33:
[...]

Maar waar ligt voor jou het dilemma? Je kiest voor jezelf, niet voor het bedrijf. Als zij een betere kandidaat hadden gevonden hadden ze je niet eens een voorstel gedaan. Jij hebt nu een betere kans gevonden en hebt niks getekend nog. Dan neem je toch die betere kans en vertel je dat eerlijk.
Ze zullen misschien teleurgesteld zijn, maar dat was jij ook geweest als zij voor een andere kandidaat waren gegaan. En waarschijnlijk hebben ze gewoon respect voor je keuze. De HR medewerker en/of recruiting manager had hetzelfde gedaan...
Het dilemma waar ik mee worstel, komt voort uit het feit dat het sollicitatieproces vrij langdurig en intensief was, waarbij ik verschillende testprocedures heb doorlopen. Het voelt een beetje ongemakkelijk om na al die inspanningen en tijd te hebben geïnvesteerd, nu te besluiten om te vertrekken.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Inspired
  • Registratie: November 2018
  • Laatst online: 22:36
Je kunt toch gewoon de hiring manager of recruiter een belletje geven? Dat je (ook omdat het lang duurde) meerdere ijzers in het vuur had en dat je toch voor een ander bedrijf kiest? Verder hoef je ook niks uit te leggen. Dit is echt niet uitzonderlijk ofzo. Zo heb ik van een kandidaat na het aanbieden van het contract ook afgelopen vrijdag te horen gekregen dat de persoon het toch niet gaat doen. Helemaal prima. Het is niet dat je tegen je vrouw gaat vertellen dat je gaat scheiden oid. En gewoon even bellen en niet een mailtje droppen, wel zo netjes en wie weet kom je iemand/het bedrijf in de toekomst nog eens tegen.

Tesla Model 3 | LR AWD | 2019 - Tesla Model Y | Performance | 2023

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• CrazyFool
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:11
De eerste vraag die in mij opkomt, is het nieuwe bedrijf ook op persoonlijk vlak interessanter, of is de hoofdreden dat het salaris veel hoger ligt?

De vraag: bij welk bedrijf zou je het liefste willen werken, ongeacht het geld. Als dat de 1e is, dan zou je altijd nog kunnen kijken of ze nog mogelijkheden hebben qua salaris.

Is dat niet het 1e bedrijf, dan gewoon kort mailtje naar ze toe..

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hahn
Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:36:
[...]

Het dilemma waar ik mee worstel, komt voort uit het feit dat het sollicitatieproces vrij langdurig en intensief was, waarbij ik verschillende testprocedures heb doorlopen. Het voelt een beetje ongemakkelijk om na al die inspanningen en tijd te hebben geïnvesteerd, nu te besluiten om te vertrekken.
Dat is ook ongemakkelijk, maar het is voor iedereen beter als je daar niet al te groot punt van maakt. Bedank ze voor de kans, eventueel zeg je erbij dat je het vervelend vindt om dit te moeten doen, maar dat je kiest voor wat het beste bij jou past, en klaar.

[ Voor 3% gewijzigd door Hahn op 10-06-2023 11:38 ]

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• sambalbaj
  • Registratie: Maart 2006
  • Niet online
[...]

Tsja dat is hun sollicitatieprocedure, die heb jij ook niet verzonnen.

Het klinkt eigenlijk alsof enkel het contact hierover hebben met negatieve boodschap het dilemma is.

Ja dat is ongemakkelijk, maar leuker gaat het ook niet worden.
Jullie moeten allebei verder dus doe het zo duidelijk en snel mogelijk.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

[...]

Bij een bedrijf met zo'n absurde procedure voor ze überhaupt tot een contractvoorstel komen zal dit echt niet de eerste keer zijn. Twee sollicitatiegesprekken is normaal, een derde is ook nog wel acceptabel in uitzonderlijke gevallen, maar alles dat je verder noemt hoort gewoon binnen de betaalde proeftijd te gebeuren. Niks gratis meelopen of workshop volgen in je eigen tijd, eerst aannemen en gaan betalen en dan pas tijd eisen.

Dus ik zou er ook helemaal niet moeilijk over doen, het bericht van @barrymossel overnemen in een mailtje en opsturen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
CrazyFool schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:37:
De eerste vraag die in mij opkomt, is het nieuwe bedrijf ook op persoonlijk vlak interessanter, of is de hoofdreden dat het salaris veel hoger ligt?

De vraag: bij welk bedrijf zou je het liefste willen werken, ongeacht het geld. Als dat de 1e is, dan zou je altijd nog kunnen kijken of ze nog mogelijkheden hebben qua salaris.

Is dat niet het 1e bedrijf, dan gewoon kort mailtje naar ze toe..
Het nieuwe bedrijf is voor mij aantrekkelijker om verschillende redenen, zowel op persoonlijk vlak als wat betreft de werkomstandigheden.

Ten eerste biedt het nieuwe bedrijf de mogelijkheid om vanuit huis te werken. Dit is voor mij persoonlijk erg belangrijk, omdat het mij flexibiliteit en comfort geeft in mijn werkomgeving. Het bespaart mij ook tijd en kosten die gepaard gaan met het dagelijks reizen naar een fysieke locatie.

Daarnaast biedt het nieuwe bedrijf ook de mogelijkheid om uiteindelijk minder uren te werken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DarkSide
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 09:43

DarkSide

theres no place like ::1

Easy dus.
Nieuwe bedrijf past beter bij je. Dat is het aantrekkelijkste aanbod.

Ook al had je een conrtract. Kon je die gewoon opzeggen.
Nu gewoon inderdaad vriendelijk bedanken en aangeven dat je iets gevonden hebt wat beter bij je past.
Details etc hoef je niet te geven.

Je moet eens weten hoe vaak het voorkomt.
waarbij op het laatste moment iemand toch afziet.
No worries.

Kies de baan waar je je het prettigst bij voelt.

There are 10 kinds of people in this world..... Those who know binary. And those who don't.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• gambieter
  • Registratie: Oktober 2006
  • Niet online

gambieter

Just me & my cat

Een bedrijf dat drie testprocedures nodig heeft? Run to the hills.

Je bent ze niets verplicht. Ik zou de eerste regel nog niet eens nodig vinden, maar is wel beleefd.

I had a decent lunch, and I'm feeling quite amiable. That's why you're still alive.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• barrymossel
[...]

Ik heb laatst een aantal dagen vrij mogen nemen voor meerdere sollicitatierondes. Uiteindelijk niet geworden door gebrek aan specifieke ervaring (hadden ze op mijn CV kunnen zien en wisten ze na het eerste gesprek zeker). Ik denk dat ze bij dat bedrijf geen nacht wakker hebben gelegen daarvan. En dat zou jij ook niet moeten doen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• evilution
  • Registratie: Maart 2012
  • Niet online

evilution

Vreselijk bijdehand

[...]

Ja, en omgekeerd had het bedrijf na dat langdurige en intensieve sollicitatieproces ook kunnen zeggen toch maar niet verder met jou te gaan. Ik denk niet dat dat bedrijf zich daar dan ongemakkelijk bij zou voelen.

Gewoon net briefje sturen dat je een betere aanbieding hebt. Geen enkele reden je ongemakkelijk te voelen.

|<----------------------------------------------arm length---------------------------------------------->|
|<-------------------------------------------where the cat is--------------------------------------------->|

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• RoD
  • Registratie: September 2004
  • Niet online

RoD

Admin Mobile & FP PowerMod
Als ik dit allemaal lees:
...uitgebreid sollicitatieproces, bestaande uit drie testprocedures, ben ik aangenomen bij een bedrijf.

Na een maand lang te hebben gewacht, ontving ik eindelijk het bericht dat ik was aangenomen. Voordat ik officieel werd aangenomen, was het de bedoeling dat ik eerst twee workshops zou bijwonen en vervolgens één dag zou meelopen. Na het doorlopen van al deze stappen, ontving ik het contractvoorstel.
Tsja, dan had het bedrijf maar eerder toe moeten slaan. Ze krijgen nu het deksel op de neus omdat ze geen beslissing kunnen nemen. Als je zoveel tijd in een sollicitatieprocedure moet steken, dan kun je er de donder op zeggen dat kandidaten weglopen.

Verder een uitstekende zaak dat je een andere keuze maakt, nog los van het verbeterde aanbod. Dan leren bedrijven misschien eens dat ze geen sollicitatieprocedures onnodig lang moeten rekken (en nee, ik weet ook wel dat dat niet gaat gebeuren en dat dat valse hoop is)

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• chrisborst
  • Registratie: April 2004
  • Laatst online: 22:01
[...]

Niet schuldig daarover voelen. Uiteindelijk heb jij ook die moeite erin gestopt.

Precies dit excuus gebruiken ze bij bepaalde keukenboeren ook. Je hebt daar 4 uur gezeten en je ziet af van een keuken daar. Krijg je een heel verhaal over dat hij zoveel tijd in de offerte heeft gestopt. Sorry, maar dat is onderdeel van een bedrijf zijn. Wil je dit als bedrijf niet, dan moet je het niet aanbieden of zelf ervoor kiezen om 3 rondes en allerlei workshops in je procedure te stoppen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
chrisborst schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:08:
[...]

Niet schuldig daarover voelen. Uiteindelijk heb jij ook die moeite erin gestopt.

Precies dit excuus gebruiken ze bij bepaalde keukenboeren ook. Je hebt daar 4 uur gezeten en je ziet af van een keuken daar. Krijg je een heel verhaal over dat hij zoveel tijd in de offerte heeft gestopt. Sorry, maar dat is onderdeel van een bedrijf zijn. Wil je dit als bedrijf niet, dan moet je het niet aanbieden of zelf ervoor kiezen om 3 rondes en allerlei workshops in je procedure te stoppen.
ik deel dezelfde gevoelens van schuld en empathie ten opzichte van het bedrijf dat tijd en moeite in mij heeft geïnvesteerd. Ik waardeer de inspanningen die ze hebben geleverd tijdens het sollicitatieproces, en ik begrijp dat ze wellicht andere kandidaten hebben afgewezen vanwege mijn aanname. Daarom voel ik mij zo schuldig en hierdoor moeite heb ik om het juiste beslissing te nemen.

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• ralpje
  • Registratie: November 2003
  • Laatst online: 21:12

ralpje

Deugpopje

Ralfefernandes1 schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 12:22:
[...]

ik deel dezelfde gevoelens van schuld en empathie ten opzichte van het bedrijf dat tijd en moeite in mij heeft geïnvesteerd. Ik waardeer de inspanningen die ze hebben geleverd tijdens het sollicitatieproces, en ik begrijp dat ze wellicht andere kandidaten hebben afgewezen vanwege mijn aanname. Daarom voel ik mij zo schuldig en hierdoor moeite heb ik om het juiste beslissing te nemen.
Je verwoordt in deze post (en je eerdere posts) prima je afwegingen en motivatie. Zet dat onder elkaar, zet er een aanhef boven en een 'met vriendelijke groet' onder en je bent klaar.

Freelance (Microsoft) Cloud Consultant & Microsoft Certified Trainer

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Hackus
  • Registratie: December 2009
  • Niet online

Hackus

Lifting Rusty Iron !

barrymossel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:20:
Beste,

Onlangs heb ik bij een ander bedrijf een kans gevonden die nog beter bij mijn ambities past. Om die reden zal ik niet ingaan op uw contractvoorstel.

Met vriendelijke groet,

Fernando
@Ralfefernandes1
Zo makkelijk is het.

Kiest als MTB' er voor het mulle zand en drek, ipv het naastgelegen verharde pad.

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• Hahn
[...]

Je lijkt alle reacties over hoe je het slechte nieuws zou kunnen brengen te negeren (of in ieder geval, je reageert er niet op), en begint iedere keer over dat je een dilemma hebt/moeite hebt met de juiste beslissing te nemen.

Dus even voor de zekerheid: ben je de eerste werkgever nog daadwerkelijk aan het overwegen?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• sOid
  • Registratie: Maart 2004
  • Niet online
[...]

Het is echt niet uniek dat iemand in vergevorderd stadium toch afziet van de functie. Wij (publieke sector) maken bijvoorbeeld met enige regelmaat mee dat een sollicitant bij huidige commerciële werkgever een aanbod krijgt bij aankondiging van vertrek. Wij kunnen dat qua salaris vaak niet overtreffen want CAO, functiehuis etc. Balen, maar hoort erbij.

Maak het jezelf niet te moeilijk :)

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Jan-man
  • Registratie: Juli 2009
  • Nu online
Beste XXX,

Bij deze wil ik u informeren toch af te zien van jullie aanbod. Daar in tussentijd een functie beschikbaar is gekomen die beter aansluit op mijn ambities.

Met vriendelijke groeten.

Naam

Gewoon kort houden en geen excuses zoeken. Is een zakelijke relatie die snappen dat heus wel. En een maand moeten wachten op een sollicitatie ? Zeker in de huidige economie ?.....

[ Voor 28% gewijzigd door Jan-man op 10-06-2023 13:11 ]

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• F_J_K
  • Registratie: Juni 2001
  • Niet online

F_J_K

Moderator CSA/PB

Front verplichte underscores

Andersom gebeurt het overigens ook. Er is geen schuldgevoel nodig. Voorbeeld: Ontslag voor ingang proeftijd

Naast korte mail ook even kort bellen met je primaire contactpersoon.

'Multiple exclamation marks,' he went on, shaking his head, 'are a sure sign of a diseased mind' (Terry Pratchett, Eric)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Ionicawa
  • Registratie: Augustus 2013
  • Laatst online: 28-05 10:16
[...]

Jij hebt er (waarschijnlijk) meer tijd en moeite ingestoken dan het bedrijf. Andersom zouden ze zich niet schuldig voelen. Dit is business, dit is een zakelijke relatie. Zou wat zijn, dan zou ik mij enorm schuldig moeten voelen naar mijn vorige werkgever die 6 jaar in mij geïnvesteerd hebt en dat ik vertrek omdat ik iets 'beters' had gevonden. Empathie is prima, wees gewoon netjes naar ze, wens ze succes, maar pak jouw succes, jouw geluk.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ralfefernandes1
Ionicawa schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 14:02:
[...]

Jij hebt er (waarschijnlijk) meer tijd en moeite ingestoken dan het bedrijf. Andersom zouden ze zich niet schuldig voelen. Dit is business, dit is een zakelijke relatie. Zou wat zijn, dan zou ik mij enorm schuldig moeten voelen naar mijn vorige werkgever die 6 jaar in mij geïnvesteerd hebt en dat ik vertrek omdat ik iets 'beters' had gevonden. Empathie is prima, wees gewoon netjes naar ze, wens ze succes, maar pak jouw succes, jouw geluk.
Zo mooi om te lezen. Vanavond ga ik de afwijzing email naar hun mailen.

Heel erg bedankt voor je tips

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• boxlessness
  • Registratie: Januari 2017
  • Laatst online: 14:37
[...]

sunk-cost fallacy

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Inevitable
  • Registratie: Februari 2023
  • Laatst online: 07-06-2024
barrymossel schreef op zaterdag 10 juni 2023 @ 11:20:
Beste,

Met vriendelijke groet,

Fernando
Deze post van het allemaal samen. :)
Pagina: 1