Agenda’s delen iOS / Android

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Registratie: Mei 2004
  • Nu online
Helaas heeft mijn vriendin Android telefoon en maakt het dit dus wat lastiger volgens mij.

Hoe kunnen we beide de agenda’s synchroniseren in de originele apps.
Dus Android agenda synchroniseren en mijn iOS agenda app.
En mijn iOS agenda synchroniseren naar haar Android agenda app.

Is het voor de eerste: in e-mail account haar Gmail toevoegen en dan alleen agenda synchroniseren?

De 2e optie ben ik zelf nog niet helemaal uit, ik dacht haar toevoegen in de agenda app dmv een uitnodiging. Ze moest toen een Apple ID aanmaken, alleen toen begon hij over een iCloud account inc betaling. Is dit de juiste manier?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Arunia
  • Registratie: Februari 2003
  • Laatst online: 10:55
Het lijkt me niet dat het helaas is dat je vriendin Android gebruikt. Het moet namelijk gewoon kunnen met ieder de eigen apps en achterliggende accounts.

Mijn vrouw heeft een iPhone al jaren en ik een Android telefoon. Mijn vrouw gebruikt overigens wel haar Google account voor de agenda (dit omdat ze ooit in een ver verleden van Android af kwam). Wij hebben onze Google accounts gewoon op de telefoon. Zij gebruikt de Google Agenda ook middels haar apps en dat werkt gewoon goed.

Het enige wat wij doen is elkaar uitnodigen in agenda items in plaats van gezamenlijk een agenda hebben. Overigens lijkt me dat laatste ook gewoon te werken.
Enige nadeel met de email is dat al jaren het niet mogelijk is realtime te syncen, maar dat heeft te maken met de beveiliging die Apple ingebakken heeft (bedoel ik overigens niet negatief).

De makkelijkste manier is dus een Google account aanmaken en die agenda in iOS gebruiken.
Maar ik verwacht dat als jij een iOS agenda gebruikt (is dat gekoppeld aan je iCloud account?) en je vriendin de Google agenda gebruikt, dan kun je de agenda uitnodiging gewon naar de ander sturen via de mail (ik ken alleen de Google kant hierin overigens, maar mijn vrouw kan via haar apps mij gewoon uitnodigen (let op, dit is dan wel met een Google account op haar iPhone).

Gebruiken jullie 1 account voor de agenda? Of ieder je eigen? Dat is wel belangrijk voor de oplossing denk ik.
Bij ieder een eigen account moet je de ander toevoegen als je een agenda item aanmaakt en die dan versturen naar de betreffende mail.

[ Voor 9% gewijzigd door Arunia op 10-06-2023 08:19 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Nu online
Begrijp ik het goed dat je dan zo bij elke nieuwe agenda activiteit een uitnodiging moet versturen?
Ik hoopte dat het zou zijn: ik voeg in iOS agenda iets toe, zij ziet het in Android agenda en andersom.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Je kunt een gedeelde agenda maken in bijv. Outlook en die allebei toevoegen, dan heb je wat je zoekt.

Maar anders moet je inderdaad elkaar expliciet toevoegen iedere keer en/of of met twee gedeelde agenda's werken om elkaars afspraken te zien.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• GforceNL
  • Registratie: Juli 2004
  • Laatst online: 24-04 14:09

GforceNL

Out of memory....

Wij gebruiken outlook voor een gedeelde agenda en Google Keep voor de boodschappen lijstjes.

<Zinloze tekst hier>

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Dirk0s
  • Nu online
Oké, dus als ik een nieuw Outlook (Hotmail?) aanmaak, die toevoeg in beide telefoons dan zou het moeten werken?

Mijn vraag is dan, hoe zorg ik ervoor dat mijn iPhone en haar Samsung de nieuwe agenda taken gaat opslaan op dit Outlook account?
Ik zie nergens een optie waar ik dit kan aangeven.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Elalith
  • Registratie: November 2007
  • Laatst online: 23-04 22:50
Mijn vrouw en ik gebruiken hiervoor ook een Google agenda. We hebben beiden een Google account en vervolgens een Google family opgezet en voegen agenda items aan de gezinskalender. Dit werkt over een combinatie van iPhones, iPad, MacBook, Windows PC (webclient), Samsung Galaxy Tab S8 (Google Calendar & Samsung Calendar). Dit synchroniseert direct.

Je moet wel even aanwennen dat je gedeelde agenda items niet per ongeluk aan je privé agenda toevoegt.
Pagina: 1