Toon posts:

Drive in disco ( Pic van 176 k )

Pagina: 1
Acties:
  • 149 views sinds 30-01-2008
  • Reageer

Verwijderd

Topicstarter
Ik ben net de trotse eigenaar van een zelf gemaakt drive in meubel. Hij bestaat uit MDF platen.

Let niet op de kwaliteit. Hij is in gif formaat zodat ie wat sneller laad.

Afbeeldingslocatie: http://members.tripod.lycos.nl/ptk_clan/sebastiaan.gif

Wat vinden jullie ervan? En wat denken jullie dat beter kan?

• KeRsTmAnNeKe
  • Registratie: Februari 2001
  • Laatst online: 18-08 13:44
Heb je er niet een die wat lichter is ??

je ziet et niet goed omdat je lampen beetje fel schijnen :)

Meubel moet je ook zo maken dat ze er zelf fijn mee werkt..!

//edit

Owjaa, goede tip, maak em makkelijk te vervoeren... wij maakten eerst ook de fout alles te groot ed te willen maken... toen et in elkaar zat, konden we er niks mee, te groot en onhandelbaar :)

nieuwe zit wel flex in elkaar, kan misschien wel fotoke posten als ik wat vind

• superjoost
  • Registratie: Maart 2001
  • Laatst online: 18-08 13:43
mooi hoor.. is het geluid ook nog een beetje flex ?
die rookdingen vind ik altijd zo stinken en ik krijg er traanogen van..

• Maku
  • Laatst online: 23-02 14:56

Maku

Derp

Lache man mooi >:)

Verwijderd

boxen kunnen groter maar zijn als je naar de kast kijkt perfect en zou je er was specs bij willen geven

maar ziet er goed, en tof uit

• roelio
  • Niet online

roelio

fruitig, en fris.

volgens mij kun je voor verbeteringen beter de technische specs van je installtie posten :) meubel ziet er in ieder geval heftig uit :) heb je em wel een beetje demontabel (en dus portable) gemaakt??

AMD Phenom II X4 // 8 GB DDR2 // SAMSUNG 830 SSD // 840 EVO SSD // Daar is Sinterklaas alweer!!

Verwijderd

Topicstarter
De rook is HEavy vloeistof van Conrad Die stinkt zo goed als niet en je krijgt er geen irritatie van.

Over het meubel en de lichtsterkte... Daar valt weinig aan te veranderen. Sorry.

Het geluid is nog wat minder om dat de versterker Mol is. :(

Verwijderd

Topicstarter
Wat betreft de specs is ie nog wat minder :

2 X 400 Watt boxen
1 X 800 Watt versterker ( 2 X 400 watt ) ( Schijt er als ie te hard gaat mee uit :( )
1 X Cd speler numark CDN-22 ( Dubbele cd speler )
1 X Inkel Mengtafel
1 X Dj Mingel 16 kanalen DMX
1 X 4 kanaals Switch pack ( Moeten er in de toekomst nog meer worden )
De nodige licht effecten ( Niet echt bijzonder ) :
1 X Blizzard
1 X Moving star
1 X DS10 :( ( Niet echt bijzonder ding )
En nog een paar schakelaars e.d. in de kast
En dan het voorpaneel Dat bestaat uit 21 lampen. en de 2 lichkasten op de boxen ( Die worden gestuurt door de DJ Mingle )

Over de demonteerbaarheid. Hij past in een busje van BAAS zonder enige moeite.

Verwijderd

die speakers op de grond lijkt me niet echt slim...als je mensen in de zaal hebt, dempen die het grootste deel van je hoog en mid....

• R2D2
  • Registratie: Mei 2001
  • Niet online
Op maandag 03 september 2001 00:32 schreef Fatboy_of_Nirvana het volgende:
die speakers op de grond lijkt me niet echt slim...als je mensen in de zaal hebt, dempen die het grootste deel van je hoog en mid....
Inderdaad ik zou ze omhoog zetten. Niet alleen voor het geluid maar je hebt ook altijd van die kl**tzakken die het niet kunnen laten om er tegen an te kicken. (ik heb zelfs een keer meegemaakt dat ze er tegen aan stonden te pissen)

iRacing profiel | Sim-Racer.nl

• dreeke
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 31-10-2025

dreeke

outdated icon

offtopic:
een JPG is in dit geval veel kleiner als een GIF

Bij gebrek aan uw reclame staat hier mijn handtekening.

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 01:43 schreef dreeke het volgende:
offtopic:
een JPG is in dit geval veel kleiner als een GIF
[verder offtopic]
Als gif file is ie 179 kb als jpg 240 ?! Dus gif is kleiner !
[/verder offtopic]

Over de boxen gesproken, Er komen nog 2 woofers bij a 1000 watt. Eigenlijk zijn dit namelijk midrange tweater boxen.
Ook worden deze over een tijdje de lucht in geheesen op een 2tal statieven. Maar dit is gewoon maar een beginnerssetje. Het is niet voor het "Groote" werk. Voorlopig heb ik geen geld genoeg voor de rest :(

Verwijderd

Topicstarter
(ik heb zelfs een keer meegemaakt dat ze er tegen aan stonden te pissen)
Okee. zo ver gaat het bij mij hopelijk niet. Want deze boxen zijn leners ! Mijn boxen moeten nog komen ( Zoals ik al zij heb ik niet al te veel geld meer )

Kan je niet gewoon 220V op de roosters voor je boxen maken? Dan is het één keer en nooit meer. >:)

Verwijderd

Op zondag 02 september 2001 22:45 schreef Viper3.5 het volgende:
Wat betreft de specs is ie nog wat minder :

2 X 400 Watt boxen
1 X 800 Watt versterker ( 2 X 400 watt ) ( Schijt er als ie te hard gaat mee uit :( )
Overbelast heet dat :)

Toch een idee om ook wat koeling in te bouwen? paar fans achter de amp? Merk je in zo'n berg kabaal toch niet.

Wel spookie picje trouwens. :)

• MisterDon
  • Registratie: September 2000
  • Laatst online: 14-05-2024

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik vind van die persglaslampen altijd zooo klunzig staan. (Heb zelf al jaren een drive-in, dus ik geloof wel dat ik mag oordelen...)

Waarom neem je niet twee alubalken met elk vier par56's er aan. Dat op een statief ziet er veel beter uit dan dat gepruts met van die lullige gloeilampen.

Bovendien gaan ze lang mee en ze zijn niet erg duur.

Een parretje 56 met lamp heb je voor een snippie ongeveer.

Als je rookvloeistof koopt, ga dan eens bij een verhuurbedrijf langs; mijn ervaring is dat die veel goedkoper zijn dan die Conrad gasten.

Ook een prima adres voor de zooi die je nodig hebt is www.laguna.nl

Ik zou ook die speakertjes op een statiefje zetten. Draagt je geluid veel verder.

Succes met de draaierij! 8-)

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Op maandag 03 september 2001 00:56 schreef Reind het volgende:

[..]

Inderdaad ik zou ze omhoog zetten. Niet alleen voor het geluid maar je hebt ook altijd van die kl**tzakken die het niet kunnen laten om er tegen an te kicken. (ik heb zelfs een keer meegemaakt dat ze er tegen aan stonden te pissen)
Draaide je zeker kutmuziek! :D

Verwijderd

Topicstarter
Op maandag 03 september 2001 12:53 schreef froppie het volgende:

[..]

Overbelast heet dat :)

Toch een idee om ook wat koeling in te bouwen? paar fans achter de amp? Merk je in zo'n berg kabaal toch niet.

Wel spookie picje trouwens. :)
Thanx maar die amp is niet van mij :( Hoort bij de boxen die ik geleend heb. maar heb al wat aanbiedingen gehad dus dat komt wel goed.

Ben effe met die kasten bezig geweest maar inderdaad het is wel "spookie" zoals jij het noemt. ( Ongeveer de hele vakantie a 8 weken. )

• happy3736
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 30-12-2024
netjes gemaakt

• Jag
  • Registratie: Januari 2000
  • Laatst online: 22:09

Jag

Op maandag 03 september 2001 14:02 schreef MisterDon het volgende:
Ik vind van die persglaslampen altijd zooo klunzig staan. (Heb zelf al jaren een drive-in, dus ik geloof wel dat ik mag oordelen...)

Waarom neem je niet twee alubalken met elk vier par56's er aan. Dat op een statief ziet er veel beter uit dan dat gepruts met van die lullige gloeilampen.

Bovendien gaan ze lang mee en ze zijn niet erg duur.

Een parretje 56 met lamp heb je voor een snippie ongeveer.

Als je rookvloeistof koopt, ga dan eens bij een verhuurbedrijf langs; mijn ervaring is dat die veel goedkoper zijn dan die Conrad gasten.

Ook een prima adres voor de zooi die je nodig hebt is www.laguna.nl

Ik zou ook die speakertjes op een statiefje zetten. Draagt je geluid veel verder.

Succes met de draaierij! 8-)
Nee vier PAR56 cans op een statief ziet er professioneel uit :P.
Een goede belichting voor een drive-in is echt heel lastig als je niet heel veel geld hebt. De meesten doen een paar PARren op een statiefje met de regenboog kleuren erin, en knallen alles aan. Dat is gewoon helemaal niks. Wat er heel heftig uit ziet is bewegend licht icm een hazer, maar dat is heel erg duur. En bovendien kan je dat niet besturen met die "DMX-tafel".
PARren zijn wel betaalbaar iig, maar koop geen standaard PARren. Afgezien dat ze altijd kapot zijn, is er een veel beter alternatief: de source four PAR van ETC. Daar zit een 575Watt lamp in, maar dat ding heeft een veel hoger rendement dan een normale halogeen lamp. Er komt zelfs meer licht uit dan uit een 1kW PC!

Qua geluid zijn er talloze mogelijkheden. Als je echt wilt knallen kan je het beste voor een volledig hornloaded systeem gaan. Het is groter en gaat minder laag, maar heeft veel meer output. Kijk eens op www.heuff.nl bij vraag en aanbod voor een hele grote lijst met occassions (veel drive-in spullen!). En www.geluid-licht.nl is ook een mooie site.

• Amd RuLuzzz
  • Laatst online: 10-02 15:01
Flex man.

Verwijderd

Topicstarter
Kijk deze reacties zocht ik naar. Hier heb ik wat aan. Die par lampen was ik al van plan ( Par 56 Long nose ). Die kan ik namelijk dimmen ( 8 stuks ) Met die DMX controller. En dan kan ik ook nog eens mijn lichteffecten schakelen ( Met acht schakel kanalen ).

Zal eens ff kijken of ik een site kan vinden met pics van mijn apparatuur.

edit:

Site is nog steeds off-line

• Jag

Jag

Op maandag 03 september 2001 22:03 schreef Viper3.5 het volgende:
Kijk deze reacties zocht ik naar. Hier heb ik wat aan. Die par lampen was ik al van plan ( Par 56 Long nose ). Die kan ik namelijk dimmen ( 8 stuks ) Met die DMX controller. En dan kan ik ook nog eens mijn lichteffecten schakelen ( Met acht schakel kanalen ).

Zal eens ff kijken of ik een site kan vinden met pics van mijn apparatuur.

edit:

Site is nog steeds off-line
Ja, hoe wou je dat doen dan, DMX in de PARren steken ofzo :+

Je hebt natuurlijk nog wel dimmers nodig. Een goedkope oplossing is zo'n Botex power bar.
Maar ik zou dus echt geen PAR56's kopen! Source four PARren zijn zoveel relaxter (ik ken ze heel goed van het theater waar ik werk).

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Ik weet niet waar de hetze tegen parretjes vandaan komt.

Ik heb voor eenvoudige discofeestjes drie jaar terug twee four-bars met 56's aangeschaft voor een schijtprijs. Die zooi gaat busje in en uit, wordt dus redelijk mee geramd.

In drie jaar heb ik pas drie van de acht parretjes hoeven te vervangen. (ze worden ongeveer elk weekend gebruikt)

Je moet ze wel netjes een beetje laten afkoelen en er niet hard mee gaan gooien, maar dan houden ze het echt wel een tijdje uit hoor.

Voor aansturing daarvan is DMX natuurlijk volslagen onzin, tenzij je het wil synchen met scans of moving-heads etc.

Dan heb je er ook een dimmerpack naast nodig, en da's een duur grapje.

Gewoon een Botex 4 kanaals dimmer/chaser nemen en het ziet er best aardig uit.

Wil je meer, dan huur je toch gewoon lekker bij! :)

• Big-Foot
  • Registratie: Oktober 2000
  • Laatst online: 07-12-2025
Op maandag 03 september 2001 22:50 schreef Jag het volgende:

[..]

Ja, hoe wou je dat doen dan, DMX in de PARren steken ofzo :+

Je hebt natuurlijk nog wel dimmers nodig. Een goedkope oplossing is zo'n Botex power bar.
Maar ik zou dus echt geen PAR56's kopen! Source four PARren zijn zoveel relaxter (ik ken ze heel goed van het theater waar ik werk).
Ja maar Jag die parren kosten een ongeveer 10x zoveel als een normale parcan, en ik denk niet dat dat echt de moeite is voor een Drive-in showtje,

Zeg Jag hebben die parren ook echt wit licht of ongeveer de zelfde kleur als een standaart par.

Verwijderd

Topicstarter
Met de DMX besturing kan ik kasten schakelen waar gewoon stopcontacten aanzitte. Met deze techniek kan ik ook par`s dimmen net zoals de botex bars.

Deze bars waren voor ons geen uitkomst omdat deze paks ( Die we nu hebben ) Kleiner zijn en makkelijker te vervoeren.

Verwijderd

Op dinsdag 04 september 2001 14:40 schreef Viper3.5 het volgende:
Met de DMX besturing kan ik kasten schakelen waar gewoon stopcontacten aanzitte.
dat heet dus een dimmerpack.....

Verwijderd

Ik weet niet wat je doelgroep is... maar sorry die AUDIO en VIDEO spullen zien eruit als voor een jaren 70 feestje....

Niet voor beetje Huis tuin en keuken house feestje

• Jag

Jag

Op dinsdag 04 september 2001 09:35 schreef mweert het volgende:

[..]

Ja maar Jag die parren kosten een ongeveer 10x zoveel als een normale parcan, en ik denk niet dat dat echt de moeite is voor een Drive-in showtje,

Zeg Jag hebben die parren ook echt wit licht of ongeveer de zelfde kleur als een standaard par.
De kleurtemperatuur van een source four ligt hoger dan die van een PAR. Maar niet zo'n groot verschil als tussen halogeen en gloeilamp, maar toch wel iets hoger. Maar het grootste verschil is dat er gewoon veel meer licht uitkomt. Wij hebben in de schouwburg zowel source four profiel spots van ETC, als Niethammer 1kW en 2kW profiels. De ETC zoomers hebben dezelfde lamp als de PARren, 575Watt source four lamp, maar die geeft meer licht dan de 1kW halogeen lampen van Philips die in de Profiels van Niethammer zitten.

Het klopt dat ze duurder zijn, maar ze geven dan ongeveer ook wel net zoveel licht als een four barretje 300Watt PARren. En bovendien zit er een lenzenset bij: narrow, medium flood en wide flood. Bij PARren moet je dan meteen een andere lamp kopen. En verwisselen van die dingen is echt irritant.
Dan heb je er ook een dimmerpack naast nodig, en da's een duur grapje.
Huh? Je hebt altijd dimmers nodig :P. Of je moet ze in vaste spanning prikken, maar dat dimt en knipppert zo lastig :P.
Gewoon een Botex 4 kanaals dimmer/chaser nemen en het ziet er best aardig uit.
Die Botex dingen hebben ook een mogelijkheid voor DMX aansturing.

Verwijderd

Topicstarter
Op dinsdag 04 september 2001 15:47 schreef -KOD- het volgende:
Ik weet niet wat je doelgroep is... maar sorry die AUDIO en VIDEO spullen zien eruit als voor een jaren 70 feestje....

Niet voor beetje Huis tuin en keuken house feestje
Daar maak je een foutje... Het is namelijk voor 2 doelgroepen. ( Mijn vader draait de jare 60 - 80 )
Achter aan die stelling hangen 3 zware licheffecten. ( Sorry strobo heb ik nog niet ) Deze verlichten de hele zaal op een manier die erg wild is... Dus niet voor de jaren 70 shit. En ik ben pas net begonnen. Hou daar ook rekening mee.

Als je dit topic helemaal leest lees je dat de boxen inderdaad worden vervangen, De versterker wordt vervangen, En de lichteffecten worden uitgebrijd. Dit topic is gewoon gestart voor goeie ideën voor in de nabije toekomst.

Deze hele zooi is nu in gebruik voor feestjes voor hooguit 50 man. Maar dan gaat het ook zekers goed !

• stiena
  • Registratie: Juni 2000
  • Laatst online: 14-08 09:03
mwa, merktloze parren zijn zeker wel goed zat, er kan maar weinig kapot gaan aan een par....
Wij hebben naast onze admiral parren ook een rack merkloze en die doen gewoon vrolijk mee, en ze hebben toch heel wat te verduren...

die etc's zijn leuk maar totaal niet interresant voor een drive-inn showtje.

je hebt bij de weg ook switchpacks, dus je heb niet altijd dimmers nodig om te kunnen knipperen. ok dimmen gaat niet en dat is meestal wel makkelijk :)

scan's/ yoke's zijn ook nog niet interresant voor hem dus zijn tafeltje voldoet prima...
en als je toch begint gewoon op master/slaven en op muziek laten draaien, tot je proffie begint...

• Jag

Jag

Op woensdag 05 september 2001 18:28 schreef stiena het volgende:
die etc's zijn leuk maar totaal niet interresant voor een drive-inn showtje.
Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die mijn ETC-liefde delen :P.

Ik vind een barretje simpele 56 shortcan PARren nou juist niet interessant. Dat is zo standaard en saai. Met die ETCs kan je juist iets bijzonders doen, doordat je zo'n ontzettende bak licht hebt.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Jag, je weet toch dat het bij veel drive-in shows altijd el-cheapo moet?

Dat is ook de reden dat rommelmerken als Dap en Soundlab bestaan. Klinken niet best, matige kwaliteit, maar aangezien ze er catchy uit zien worden ze gekocht...

Zo zit dat ook bij licht.

Je begint met een persglaslamp, heb je wat meer te besteden , dan komen de halogeenlampen (parren veelal) en daarna de HMI afdeling (Scans en moving-heads).

Daarnaast maakt onbekend ook onbemind. Ik had nog nooit van de spots waar je het over hebt gehoord. Is er een url met meer info er over?

• Vaagharses
  • Laatst online: 22-12-2022
Op donderdag 06 september 2001 00:01 schreef Jag het volgende:

[..]

Ik geloof niet dat er veel mensen zijn die mijn ETC-liefde delen :P.

Ik vind een barretje simpele 56 shortcan PARren nou juist niet interessant. Dat is zo standaard en saai. Met die ETCs kan je juist iets bijzonders doen, doordat je zo'n ontzettende bak licht hebt.

[..]

Het klopt dat ze duurder zijn, maar ze geven dan ongeveer ook wel net zoveel licht als een four barretje 300Watt PARren. En bovendien zit er een lenzenset bij: narrow, medium flood en wide flood. Bij PARren moet je dan meteen een andere lamp kopen. En verwisselen van die dingen is echt irritant.
He Jag, niet alles is een theater ;) Source 4 parren zijn mooie dingen, maar voor een "simpele" drive-in show *totaal* ongeschikt. Ze zijn stomweg gewoon te zwaar: een 4 bar van die dingen is net zo zwaar als een 6 bar met par 64 en ze zijn stukken duurder. Als beste vervanging voor persglaslampen kan je inderdaad het beste par 56 nemen met eventueel een par 36 ACL setje. Die dingen zijn betaalbaar en goed weg te prikken in locaties waar weinig krachtstroom te vinden is :D

En er zijn heus wel ETC liefhebbers hier :P Maar ik ga hier ook geen Cybers/VL7's adviseren terwijl die het best leuk doen op een feestje :P
hehehehe :) dit soort verhalen ken ik :P Op een feestje in de Amsterdam Studio's heeft iemand het voorelkaar gekregen om in monitor versterker te pissen. Geluid uit gevallen enz enz :D En je wil niet weten hoe die uitgefikte Carver stonk :)

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

• Big-Foot
Dat ie daar van uitvalt Tzzzz een beetje gele koelvloeistof.

• Rappie
  • Laatst online: 12-08 21:15
ziet er cool uit voor zover ik iets kan zien :)

een vriend van mij is ook een kar aan het bouwen, met 3 19" racks langs elkaar :9~ en ik ben natuurlijk 2e dj :D

• Jag

Jag

Ze zijn idd wel duur, en ook idd zwaar. Dat is wel relaxed van gewoner PARren, het kost echt geen drol. Maar ze zijn trouwens zeker wel handig als je weinig stroom tot je beschikking hebt omdat ze stukken rendabeler zijn. Maar goed, ik zal nog een URL geven en een plaatje, en dan hou ik erover op:

Link naar de Source four MCM Par op de ETC website.

Afbeeldingslocatie: http://www.etcconnect.com/graphics/prdpg_s4mcm.gif

Hier kan je een goedkope ripoff kopen van de ETC par voor 250,-.

• Vaagharses
Source 4 parren mogen dan wel rendabeler zijn: ze blijven een vermogen van 575W houden tegenover 300W voor een normale par56. Bij zo'n drive-in gaat het niet zozeer om de lichtopbrengst (zoals in theater en grote evenementen: bedrijfspresentaties+diners die aangelicht moeten worden) maar om het "decor" idee. Dingen als kleurtemperatuur, lichtopbrengst spelen totaal geen rol: die parren hangen er alleen maar voor het idee dat het toch een "echte" disco/club is. Ook is de vorm van een par zo ingeburgerd, dat je met die lamp heel snel dat decor effect kan hebben. Voor de meeste *zeer* kleine snabbels (podium van 4x4 uitlichten met een paar lampen) vind ik de source 4 par echt ongeschikt: veel te wit/te vel. Dan voldoen echte parren en wat CCTjes/Starluxjes(PC's) veel beter.

En nogmaals: een source 4 blijft zwaar en duur :D

Maar Jag je hebt absoluut gelijk dat het super mooie spotjes zijn: echt wereld dingen :) Alleen je moet kijken waarvoor je ze wil gebruiken ;) Want voorderest ben ik ook absoluut een source 4 liefhebber.

edit:
[quote]
en dan hou ik erover op:
[/quote]

Sorry Jag, hier had ik alleen overheen gelezen :z Toch laat ik dit verhaaltje staan :P

Anti Geluidsmuur Front Amstelveen telt 17.800 lantaarnpalen; hoeveel heeft jouw gemeente?

Verwijderd

Op donderdag 06 september 2001 20:33 schreef Jag het volgende:
Ze zijn idd wel duur, en ook idd zwaar. Dat is wel relaxed van gewoner PARren, het kost echt geen drol. Maar ze zijn trouwens zeker wel handig als je weinig stroom tot je beschikking hebt omdat ze stukken rendabeler zijn. Maar goed, ik zal nog een URL geven en een plaatje, en dan hou ik erover op:

Link naar de Source four MCM Par op de ETC website.

[afbeelding]

dit is echt een toffe lamp

Hier kan je een goedkope ripoff kopen van de ETC par voor 250,-.

• Big-Foot
Zeg Zerocool en wat wil je nu zeggen dan of probeer je meer tech posts te krijgen zodat je HK in kan.

• MisterDon

MisterDon

Prefers Audiotrak

Dat ie de lamp tof vindt.

Tsja.... beetje overbodig, maar toch aardig dat ie reageert op het zoekwerk van Jag. :)

• Jag

Jag

Op vrijdag 07 september 2001 01:59 schreef Vaagharses het volgende:
Source 4 parren mogen dan wel rendabeler zijn: ze blijven een vermogen van 575W houden tegenover 300W voor een normale par56. Bij zo'n drive-in gaat het niet zozeer om de lichtopbrengst (zoals in theater en grote evenementen: bedrijfspresentaties+diners die aangelicht moeten worden) maar om het "decor" idee. Dingen als kleurtemperatuur, lichtopbrengst spelen totaal geen rol: die parren hangen er alleen maar voor het idee dat het toch een "echte" disco/club is. Ook is de vorm van een par zo ingeburgerd, dat je met die lamp heel snel dat decor effect kan hebben. Voor de meeste *zeer* kleine snabbels (podium van 4x4 uitlichten met een paar lampen) vind ik de source 4 par echt ongeschikt: veel te wit/te vel. Dan voldoen echte parren en wat CCTjes/Starluxjes(PC's) veel beter.

En nogmaals: een source 4 blijft zwaar en duur :D

Maar Jag je hebt absoluut gelijk dat het super mooie spotjes zijn: echt wereld dingen :) Alleen je moet kijken waarvoor je ze wil gebruiken ;) Want voorderest ben ik ook absoluut een source 4 liefhebber.

edit:

[..]

Sorry Jag, hier had ik alleen overheen gelezen :z Toch laat ik dit verhaaltje staan :P

Sja, misschien heb je wel gelijk. Het komt ook doordat ik zo'n hekel heb aan die fourbarren met regenboogkleuren, zelfs bij een drive-in.

Kleine dingen in de foyers doen we in schouwburg trouwens wel met source fours. Meestal met Botex power bars op manual dim of auto program. En als het iets groter moet, met een zeropack en Express dmx tafel. Maar altijd met source fours eigenlijk. CCT's mini pc's hebben we ook, maar die worden maar weinig gebruikt.

Verwijderd

Topicstarter
Okee. Heb nu 2 philips versterkers op de kop weten te tikken.

Het zijn 1 kanaals versterkers van 400 Watt. Dus één voor het linker en één voor het rechter kanaal.

Ze doen het perfect.

Iedereen bedankt voor de tips over de spots e.d. en voor de leuke reactie`s. Als ik wat groter ben geworden, Komen er nog meer pic`s

Verwijderd

Topicstarter
Ik heb nu die 2 philips versterkers op hun zij geplaatst. Moet ik er nu een fan doorheen laten blazen of nie?

• stiena
het is altijd aan te raden om een amp goed te koelen.....dus ik zou het gewoon doen.....

Verwijderd

Topicstarter
Op woensdag 12 september 2001 18:00 schreef stiena het volgende:
het is altijd aan te raden om een amp goed te koelen.....dus ik zou het gewoon doen.....
Okee bedankt.

[Off-topic]
"Kan de muziek niet zachter?" .... mevrouw ik ben van het licht..... je moet daaro zijn....*zucht*

Dit maak ik ook mee alleen dan met cd`s aanvragen !
[/Off-topic]

• Baklap
  • Laatst online: 06-05-2023

Baklap

Grrr pak icoon ... pak !!!!

[uithetleven] Hmmm wat ratelt daar nou ? Oooh het is het dimmerpack zei de geluidsman tegen de lichtman [/uithetleven]

|Avid-Encoding-Editing-Authoring|

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

de audio mag misschien wat meer vermogen hebben, ik zie daar 2 topkasjes met een 12 of 15inch woofer. Het ligt natuurlijk aan waar je gaat draaien maar 2 baskasten zouden niet weg zijn.
[edit] ik lees net dat er baskasten bijkomen, stom stom

die versterker kan je misschien wat meer laten trekken door er een fan in te bouwen of het veiligheids relais eruit te slopen (dat laatste is niet slim)

• AtomicShockwave
  • Laatst online: 21:31

AtomicShockwave

Hadde maar een vak moette lere

Op maandag 03 september 2001 19:41 schreef Jag het volgende:

[..]

Nee vier PAR56 cans op een statief ziet er professioneel uit :P.
Een goede belichting voor een drive-in is echt heel lastig als je niet heel veel geld hebt. De meesten doen een paar PARren op een statiefje met de regenboog kleuren erin, en knallen alles aan. Dat is gewoon helemaal niks. Wat er heel heftig uit ziet is bewegend licht icm een hazer, maar dat is heel erg duur. En bovendien kan je dat niet besturen met die "DMX-tafel".
PARren zijn wel betaalbaar iig, maar koop geen standaard PARren. Afgezien dat ze altijd kapot zijn, is er een veel beter alternatief: de source four PAR van ETC. Daar zit een 575Watt lamp in, maar dat ding heeft een veel hoger rendement dan een normale halogeen lamp. Er komt zelfs meer licht uit dan uit een 1kW PC!

Qua geluid zijn er talloze mogelijkheden. Als je echt wilt knallen kan je het beste voor een volledig hornloaded systeem gaan. Het is groter en gaat minder laag, maar heeft veel meer output. Kijk eens op www.heuff.nl bij vraag en aanbod voor een hele grote lijst met occassions (veel drive-in spullen!). En www.geluid-licht.nl is ook een mooie site.
een DMX? das toch zon lichttafel he? weet je wat die dingen kosten man!? waarom dan niet meteen 6 meter truss volgehangen met Martin scanners en de hele rimram :P
nee ik denk dat voor een gewone drive in een simpel lichtcontrollertje goed genoeg is

• Vaagharses
Op donderdag 13 september 2001 22:16 schreef AtomicShockwave het volgende:

[..]

een DMX? das toch zon lichttafel he? weet je wat die dingen kosten man!? waarom dan niet meteen 6 meter truss volgehangen met Martin scanners en de hele rimram :P
nee ik denk dat voor een gewone drive in een simpel lichtcontrollertje goed genoeg is
DMX een lichttafel :? DMX-512 is het protocol tussen de lichttafel en dimmers/fixtures. :) oja analoog zuigt :R :D

• digifiel
  • Registratie: Augustus 2000
  • Laatst online: 26-01 14:15
Op donderdag 13 september 2001 23:39 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

oja analoog zuigt :R :D
martins eigen protocol zuigt nog harder als analoog bij de weg :)

maar voor een beginner is dit een leuk setje

owja enne jag jij hebt echt een tik van die lampen gehad volgens mij. :) maarja t zijn ook mooie dingen maar t is niks voor een beginnend drive innetje.

maar die goedkope rip off parretjes zijn ook niet beroerd hoor je kan niet gelijk met thomas cans beginnen

ik ben niet gek ik ben een bakfiets :)

• Vaagharses
Op vrijdag 14 september 2001 00:19 schreef digifiel het volgende:

[..]

Inderdaad: maar nooit gewerkt met martin protocol :)

Verwijderd

Nou, ik denk dat het veel beter kan. Waarom je lichten verwerkt in je draaitafel? Je kunt veel beter licht palen nemen. m'n broef heeft ook een drive in:
2x Yahama versterker (vermogen weet ik niet, maar hard, so niet normaal)
2x Pioneer cd speler (kewle dinge, kent er op mixen en zo)
1x ..... Mengpaneel (ben vergete werlke, laatst stond er een yahama digitaal mengpaneel, met zelf bewegende schuiven :9~ )
2x Tweeters + 2x bass speakers (ook hier geen info van)
2x licht mast met 6 lichten per mast
2x mast met rack voor 4 scanners; 2x martin en 2x ...
licht computer ....
aanhanger (heel handig)
en ze zijn spot goedkoop.

• stiena
al die grote merken hebben een eigen protocol....alleen de meeste zijn erachter gekomen dat ze beter naast hun eigen protocol dmx kunnen verstaan....alleen vari-lite heeft het nog niet door......

anyhoe's DMX is de standaard, ethernet is de toekomst

• Big-Foot
En sinds wanneer bestaan er scans of movingheads met ethernet :?

• stiena
de nieuwere theaters draaien allemaal op ethernet...en de nieuwe yokes/scan's worre bijna allemaal vort uitgevoert met een ehternet aansluitingkje (zie X-spot bv)

• Big-Foot
Maar die laatste reply was lichtelijk onduidelijk.
Dus daar had je van alles uit kunnen halen :)

En op de manier van ik zit all eeuwen in de Licht en Geluids business, een beetje overdreven.

Verwijderd

Topicstarter
Sorry dit gaat allemaal nog een beetje boven mijn pet....

Ben nog geen prof en ik weet net hoe mijn dmx werkt.

• Big-Foot
Doe maar rustig aan zou ik zeggen er zitten hier zat mensen die je graag wat willen leren.
Maar er zijn er ook zat die je willen overdonderen met van alles en nog wat.

• Steven
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 12-08 09:30
Op vrijdag 14 september 2001 00:19 schreef digifiel het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat de Martin --> DMX convertor :)

• Mary Wana
  • Laatst online: 28-07 22:43

Mary Wana

keyboard nut

wel koel gemaakt maar in het midden van je meubel had je ook iets leuks van kunnen maken

Giant VU meter :?
GoT logo :P

XP2600+ @ 2500mhz 1024mb Twinmos PC2700 @ CS2 WD1800JB Plextor 40x CDRW Ti 4600 ULTRA

Verwijderd

meubel?

bedoel je die houten vloer dan ofzo?

• Vaagharses
Op zondag 16 september 2001 23:03 schreef Steven_NL het volgende:

[..]

Gelukkig bestaat de Martin --> DMX convertor :)
Ja een rampding >:) En varilites lullen allemaal ook dmx :) alleen mis je dan de terugmelding, neemt niet weg dat VL-7's stoer zijn. Maar totaal onbetaalbaar voor zo'n drive-in :D

Verwijderd

Topicstarter
Op zondag 16 september 2001 23:12 schreef funkflex het volgende:
wel koel gemaakt maar in het midden van je meubel had je ook iets leuks van kunnen maken

Giant VU meter :?
GoT logo :P
In de middelste kast ( Het zijn er 3 naast elkaar ) zit een lichtcomputer die lampjes van 25 Watt schakelen ( In totaal 21 ) Deze kan helaas zoals jij wilt als VU meter werken :( Wel een strak idee trouwens.

Het GOT logo daarin tegen is natuurlijk helemaal gaaf >:)

• stiena
Op maandag 17 september 2001 00:13 schreef Vaagharses het volgende:

[..]

Ja een rampding >:) En varilites lullen allemaal ook dmx :) alleen mis je dan de terugmelding, neemt niet weg dat VL-7's stoer zijn. Maar totaal onbetaalbaar voor zo'n drive-in :D
ze draaien wel dmx maar er moet eerst een kastje tussen....
uit een vari-lite spot komt een soort analoge kabel die naar een vari-lite -> dmx conventor moest....tenminste dat moest bij de vl5b en de vl6 waar ik mee gespeeld had mee......

Verwijderd

Dr zijn maar een paar Martin effecten die alleen werken met het martin protocol. Zoals de Centerpiece & de Roboscan 218. De meeste zijn ook gewoon met een willekeurige dmx tafel aan te sturen.

• stiena
Op maandag 17 september 2001 16:21 schreef Driveinshow het volgende:
Dr zijn maar een paar Martin effecten die alleen werken met het martin protocol. Zoals de Centerpiece & de Roboscan 218. De meeste zijn ook gewoon met een willekeurige dmx tafel aan te sturen.
de oude generatie 218's zijn idd met het martin protocol de nieuwere zijn allemaal vort dmx

Verwijderd

Ja de "nieuwere generatie" Ze worden niet meer gemaakt. Maar het klopt idd dat de nieuwere type's wel met dmx kunnen werken. De oudere type's zijn alleen aan te sturen met b.v. een martin 2308 controller

• Vaagharses
Op maandag 17 september 2001 14:25 schreef stiena het volgende:

[..]

uit een vari-lite spot komt een soort analoge kabel die naar een vari-lite -> dmx conventor moest....tenminste dat moest bij de vl5b en de vl6 waar ik mee gespeeld had mee......
Daar heb je wel gelijk in: een VL7 heeft 1 voedingskast en een kast waar DMX in gaat :)

• Vaagharses
Op maandag 17 september 2001 14:25 schreef stiena het volgende:

[..]

Pagina: 1