google maps reviews 'niet gepost'

Pagina: 1
Acties:
  • 17.045 views

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• poppymieke
  • Registratie: Februari 2008
  • Laatst online: 28-07-2024
Ik schrijf wel eens reviews op google maps. Uiteraard zijn die steeds correct en gebaseerd op mijn ervaringen.
Maar ineens merk ik dat een aantal van de negatieve reviews die ik schreef van status veranderd zijn naar 'review niet gepost'.
Dit zou te maken hebben met schendingen van de regels rond reviews.

Ik schrijf uiteraard niet alleen negatieve reviews. Maar als ik een echt negatieve ervaring heb en andere mensen wil waarschuwen hiervoor, dan doe ik dat wel eens. Ik beschrijf dan altijd nauwkeurig wat er gebeurde.
Het is opvallend dat het net een deel van die reviews zijn die ineens niet meer gepost zijn.
Ik hebd e beleidsregels rond die reviews gelezen en ik zie echt niet op welke manier mijn reviews de regels schenden. Dat wordt ook niet uitgelegd bij de beslissing om de review niet meer te plaatsen.
Ik heb ze verwijderd en opnieuw geschreven, kreeg onmiddellijk weer de boodschap dat ze niet gepost werden (wellicht iets automatisch dat ze tegenhoudt) maar deze keer kon ik er wel 'bezwaar tegen indienen' door op een knop te drukken.

Ik weet nog niet hoe dat afloopt. Maar ik ben wel benieuwd naar jullie ervaringen/bedenkingen en ook of iemand weet waarom dat zou kunnen zijn.
Ik vind dat namelijk frustrerend: ik steek tijd en moeite in het correct neerschrijven van mijn ervaring en zonder enige vorm van uitleg wordt het niet meer geplaatst.
Ik lees zelf ook regelmatig reviews van anderen en ik zou het niet ok vinden dat er een censuur komt op negatieve reviews. Dat ze willen vermijden dat er onterechte reviews geplaatst worden, kan ik begrijpen. Maar dat is bij mij alvast niet het geval ...

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• audio-rent.nl
  • Registratie: December 2011
  • Laatst online: 12-01 21:30
Ik heb hetzelfde probleem, ineens zijn al mijn 92 reviews voor zien van "niet gepost".Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/znixzxmX5E1L851j6aHU2Ncl8nk=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/LOZwOBNeC2pjxNL82F76vrR2.jpg?f=fotoalbum_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Bertus
  • Registratie: Augustus 2003
  • Niet online
Mijn reviews zijn allemaal nog gepost.

En hoezo censuur? Je positieve reviews zijn toch ook niet meer gepost?

Heeft ook een computer!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Speed24
  • Registratie: Augustus 1999
  • Niet online
Ik ben mijn lijst ook eens doorgelopen, maar ik had één niet geposte review.... Het bedrijf van mijn vrouw.
Dat is dus wel terecht.

Ik denk dus dat ze wat algoritmes toegepast hebben om de reviews op te schonen.
Misschien ben je te vaak in de buurt van de eigenaar of de zaak geweest?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Registratie: Augustus 2013
  • Niet online

PeacekeeperNL

Koning Review 2023 en 2024

Net ook even doorlopen. Bij mij is een behoorlijk negatieve review van een trage 'fast'food toko niet gepubliceerd. Ook na wijziging blijft ie niet gepubliceerd...

Het contentbeleid erop nageslagen maar zover ik kan nagaan overtreed ik niks (meer)... Neigt voor mijn gevoel naar censuur inderdaad...

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• RMBoere
  • Registratie: December 2014
  • Laatst online: 09-12-2023
We zijn ook bezig met (veelal) positieve reviews. Zelfs een lovende review stond als "niet gepost". Geen idee dus wat het probleem is. Maar ben blij dat we niet de enige zijn.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• jppilot
  • Registratie: December 2017
  • Laatst online: 23:07
Same here, enkele reviews als 'not posted'. Erg bijzonder.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• ArnieNFW
  • Registratie: December 2000
  • Laatst online: 06-06 22:44
Ik zag dat ik tegen de 250 reviews had met inderdaad enkele "niet gepost". 4 en 5 sterren. Niks bijzonders.
Er zullen wel enkele woorden of combinatie van woorden gebruikt worden waar de filters op afgaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Mercatres
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 23:59
Zijn dat recente reviews? Ik heb bij Booking.com ook wel dat oude reviews (> 5j oud) niet meer zichtbaar zijn, want "niet recent genoeg", wat ik eigenlijk wel snap.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Ardana
  • Registratie: Januari 2003
  • Laatst online: 08-06 12:12

Ardana

Moderator General Chat

Mens

Schopje naar SF.

Investeer in een nieuwe vorm van anti-conceptie: Choice!

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• CodeCaster
  • Registratie: Juni 2003
  • Niet online

CodeCaster

Can I get uhm...

Je kunt bij de review op "Details" doorklikken naar de reden waarom 'ie niet geplaatst is, zoals off-topic:
What happened
Content that violates our policy on off-topic content isn't allowed. Off-topic content includes general, political, or social commentary, and personal rants.
Only post content that is based on your experience or questions about experiences at a specific location.

We don’t allow content which contains general, political, or social commentary or personal rants.
Nu heb ik dus wel eens een 1-ster-review gepost bij een bedrijf dat flyers bij mij door de bus bleef duwen ondanks Nee-Nee-sticker. Die review is dus (enigszins terecht, wel) verwijderd.

Onlangs was een andere verwijderd waarin ik begon met
I expect a € 6,50 cappuccino to blow me away
Maar die was om dezelfde reden (off-topic) verwijderd, hoewel ik wel bij die tent was geweest. Na een aanpassing van die tekst bleef 'ie wel online.

Ik gok dat Google er een AI op heeft gezet, of een team laagbetaalde mensen.

[ Voor 6% gewijzigd door CodeCaster op 13-07-2023 17:11 ]

https://oneerlijkewoz.nl
Het ergste moet nog komen / Het leven is een straf / Een uitgestrekte kwelling van de wieg tot aan het graf

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 15:49
Hier ook hetzelfde probleem, zelfs reviews met foto's. Zowel negatieve als positieve reviews, staan willekeurig op niet gepost. Lijkt er dus helaas op dat Google reviews niet meer zo betrouwbaar zijn, zitten ook aan aantal reviews tussen die mensen zouden moeten waarschuwen, uiteraard gewoon op een nette manier... Staan ook willekeurig op niet gepost... Lijkt erop dat een AI bezig is met het doorspitten van deze reviews.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV26
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 17-03 14:10
Helaas heb ik dit ook ondervonden en contact met Google lost niets op. Zij geven aan niet in te gaan op deze inviduele gevallen. Heel jammer aangezien ik vaak spullen online koop en goed kijk naar de Google revieuws. Kennen jullie andere betrouwbare websites voor revieuws? Trustpilot?

Acties:
  • +4 Henk 'm!

• stin00
  • Registratie: Mei 2013
  • Niet online
Ja bijzonder, hier ook een stuk of 15 reviews die niet geplaatst zijn (variërend van 1 tot 5 sterren). Ze zouden fake zijn of een andere policy overtreden. De meesten met nota bene eigen foto's.. lekker betrouwbaar google :-(

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• LostInNight
  • Registratie: Mei 2011
  • Laatst online: 06-06 15:49
DennisV26 schreef op maandag 17 juli 2023 @ 22:59:
Helaas heb ik dit ook ondervonden en contact met Google lost niets op. Zij geven aan niet in te gaan op deze inviduele gevallen. Heel jammer aangezien ik vaak spullen online koop en goed kijk naar de Google revieuws. Kennen jullie andere betrouwbare websites voor revieuws? Trustpilot?
Trustpilot kan ook zeer onbetrouwbaar zijn. Er opereren genoeg bedrijven die negatieve reviews laten verwijderen door Trustpilot. Ik spreek uit ervaring...

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Roenie
  • Registratie: Juli 2000
  • Niet online
Als het gaat om geld. Als het gaat om vrouwen. Als het gaat om alles wat je lief is, wie kun je dan vertrouwen?

Reviews met 1 of juist 5 sterren vertrouw ik bij voorbaat niet. Als je bij de drie sterren kijkt dan lees je veel meer de genuanceerde verhalen van echte ervaringen. Google breekt met deze ontwikkeling (bewust of een fout) het vertrouwen in online ervaringen verder af.

Acties:
  • +6 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-06 00:07
Hou alsjeblieft op over censuur. Dit is geen censuur. Leer wat censuur betekent voordat je met de term gaat gooien.

OT:
Inderdaad ook gemerkt. Bij mij zijn het wel vooral de negatieve reviews. Lijkt er op dat Google die slechte reviews toch zo veel mogelijk wil weren.

[ Voor 10% gewijzigd door WEBGAMING op 19-07-2023 13:00 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• WEBGAMING
  • Registratie: Oktober 2017
  • Laatst online: 08-06 00:07
Roenie schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 11:18:
Als het gaat om geld. Als het gaat om vrouwen. Als het gaat om alles wat je lief is, wie kun je dan vertrouwen?

Reviews met 1 of juist 5 sterren vertrouw ik bij voorbaat niet. Als je bij de drie sterren kijkt dan lees je veel meer de genuanceerde verhalen van echte ervaringen. Google breekt met deze ontwikkeling (bewust of een fout) het vertrouwen in online ervaringen verder af.
5 sterren is lastig. Maar als ik een slechte ervaring heb word het al heel snel 1 ster. Als je die allemaal negeert krijg je ook een rooskleuriger beeld als wat er echt aan de hand is.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV26
WEBGAMING schreef op woensdag 19 juli 2023 @ 12:59:
Hou alsjeblieft op over censuur. Dit is geen censuur. Leer wat censuur betekent voordat je met de term gaat gooien.

OT:
Inderdaad ook gemerkt. Bij mij zijn het wel vooral de negatieve reviews. Lijkt er op dat Google die slechte reviews toch zo veel mogelijk wil weren.
Jij hebt de rechtzaken zeker niet gezien tegen facebook en andere online diensten die instructies kregen via de overheid.

Hier waar we nu over praten wordt preventieve censuur bedoeld: het verbieden van uitlatingen en afbeeldingen voordat ze, bijvoorbeeld in druk, publiek worden gemaakt. Maar geloof zeker ook wel dat er soms meer aan de hand is.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Perkouw
  • Registratie: Juli 2005
  • Laatst online: 06-06 15:26

Perkouw

Moderator General Chat
Modbreak:En zullen we dan nu weer ontopic verder gaan mensen?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• True
  • Registratie: April 2011
  • Niet online

True

Dislecticus

Hier ook één review van de 45+ die niet gepost is. Een 2-sterren review waar ik puntsgewijs uitwerk waarom we niet tevreden waren, dat het lang duurde en dat ondanks alles de medewerkers wel gewoon erg vriendelijk waren, maar het inmeten gewoon incompetent gedaan is.
Ik heb 'm nog eens nagelezen maar gebaseerd op de policy:
Content that violates our policy on content that is off-topic, offensive, obscene or profane, or hate speech isn't allowed.
is er echt niets mis met mijn review. De review heb ik ook op https://www.klantenvertellen.nl/ gezet destijds, maar daarvoor was die te lang 8)7 .

Ik denk dat medewerkers of belanghebbenden van het bedrijf mijn review als ongepast gemarkeerd hebben. Ik heb één alinea verwijderd (aan het eind een samenvatting over de volledige bestelling) en opnieuw ingeschoten als 'Appeal submitted'. Binnenkort eens kijken of die er dan wel doorheen komt of niet.

Edit:
Krijg zojuist een mailtje:
Een moderator checkt of je review aan ons beleid voldoet. We laten je weten wat de uitkomst is. Bedankt voor je geduld.
Als er echt iemand naar gaat kijken heb ik er wel vertrouwen in dat die nu wel er door gaat komen.

[ Voor 12% gewijzigd door True op 21-07-2023 10:44 ]

VW ID.7 Tourer Pro S | 5670 Wp JA Solar - 14x405 33° op Zuid | Twente

Acties:
  • +5 Henk 'm!

• JK
  • Registratie: Maart 2000
  • Laatst online: 06-06 23:19

JK

Hier drie reviews die niet (meer) zijn gepost. Ik heb ruim 100 reviews geschreven (en meer dan 425 bijdragen in totaal), vaak met foto's.

Eentje is nu 'under review' van een mens, ik ben benieuwd wat daar uit komt, want ik som gewoon wat punten op die beter kunnen tov een concurrent.

De ander is van een motorrit (nou ja, op een 300cc motorscooter) op Tenerife, waarbij er een foto tussen zit die blijkbaar niet mag. Dat is een screenshot van de website waar ze een Honda Forza 300 nieuw model aanbieden om te huren, maar ze zadelen je op met het oude model, die echt aan het eind van z'n leven is. Om gewoon te laten zien wat ze aanbieden en wat je krijgt. Dat mag blijkbaar niet en is niet meer aan te passen. Die review was niet eens heel negatief (3 sterren), behalve dan dat ze niet met zo'n oude 300 moeten aankomen en een nieuwe laten zien.

Verder een 5-sterren review van een restaurant in Amsterdam, waarbij ik aangeef heerlijk te hebben gegeten en dat het personeel vriendelijk is. Deze jaren terug gepost en daar was niets mee aan de hand tot voor kort.

Als Google moeilijk gaat lopen doen, dan is het heel simpel: dan schrijf ik geen reviews meer.
Het kost mij toch alleen maar tijd en ik deed het omdat ik vaak reviews lees en daar ook mijn steentje aan wilde bijdragen. Als het zo moet, laat maar. Helemaal omdat ook totaal normale reviews gewoon niet gepost worden en het dus de vraag is wat wel en niet door de beugel kan, als het mij volstrekt normaal lijkt. Daar ga ik geen tijd in steken. Ik maakte vroeger ook reviews bij TripAdvisor van hotels, maar ook daar mee gestopt toen ze die weggooiden toen een hotel vernieuwd was. Zet er dan bij dat dit voor een renovatie oid was. Bepaalde dingen overstijgen een renovatie.

Ik was van plan om na een vakantie op Gran Canaria en een bezoek aan Duitsland weer eens een rondje reviews te schrijven, maar dat laat ik mooi zitten.

Acties:
  • +3 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Hier ook een aantal reviews die niet getoond worden. Maar aangezien we weinig hebben aan de zoveelste "Ja, ik ook!'-post:

Via Google ben ik op dit formulier gestoten die je zou moeten invullen om je account te laten beoordelen.

Het klinkt een beetje knullig dat dit op deze manier moet maar ik heb het een paar dagen geleden ingevuld. Van mijn twee objections van de reviews zijn wel beantwoord met een mailtje dat ik gelijk had en de reviews weer zichtbaar worden gemaakt. Eentje is daadwerkelijk zichtbaar, de andere nog steeds niet met de melding
Appeal approved
Your content was found to follow our policies and will be reposted.

[ Voor 15% gewijzigd door fsfikke op 21-07-2023 11:51 ]

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Oon
  • Registratie: Juni 2019
  • Niet online

Oon

Ik had enkele honderden reviews op Google Maps, daarvan was er geen enkele verwijderd. Ook flink wat reviews die minder passend waren dan ik hier in screenshots zie, en ook bijv. reviews van bedrijven van familieleden, zelfs bedrijven van mijn ouders waarvan ik de Maps registratie beheer.

Heb ze vorige week allemaal verwijderd, maar ik kwam er geen één tegen waar Google het niet mee eens was

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV26
fsfikke schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 11:49:
Hier ook een aantal reviews die niet getoond worden. Maar aangezien we weinig hebben aan de zoveelste "Ja, ik ook!'-post:

Via Google ben ik op dit formulier gestoten die je zou moeten invullen om je account te laten beoordelen.

Het klinkt een beetje knullig dat dit op deze manier moet maar ik heb het een paar dagen geleden ingevuld. Van mijn twee objections van de reviews zijn wel beantwoord met een mailtje dat ik gelijk had en de reviews weer zichtbaar worden gemaakt. Eentje is daadwerkelijk zichtbaar, de andere nog steeds niet met de melding
[...]
Ga dit ook eens proberen. Thanks.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

True schreef op vrijdag 21 juli 2023 @ 10:41:
Hier ook één review van de 45+ die niet gepost is. Een 2-sterren review waar ik puntsgewijs uitwerk waarom we niet tevreden waren, dat het lang duurde en dat ondanks alles de medewerkers wel gewoon erg vriendelijk waren, maar het inmeten gewoon incompetent gedaan is.
Ik heb 'm nog eens nagelezen maar gebaseerd op de policy:

[...]

is er echt niets mis met mijn review. review heb ik ook op https://www.klantenvertellen.nl/ gezet destijds, maar daarvoor was die te lang 8)7 .

Ik denk dat medewerkers of belanghebbenden van het bedrijf mijn review als ongepast gemarkeerd hebben. Ik heb één alinea verwijderd (aan het eind een samenvatting over de volledige bestelling) en opnieuw ingeschoten als 'Appeal submitted'. Binnenkort eens kijken of die er dan wel doorheen komt of niet.

Edit:
Krijg zojuist een mailtje:

[...]

Als er echt iemand naar gaat kijken heb ik er wel vertrouwen in dat die nu wel er door gaat komen.
En deze ochtend het volgende per mail teruggekregen:
Een moderator heeft vastgesteld dat Google het beleid niet goed heeft toegepast voor je review. Je review is gepost.
Bedankt voor je geduld. We willen ervoor zorgen dat mensen nuttige, juiste en geschikte informatie kunnen vinden over plaatsen in Google-services zoals Maps en Zoeken.
Enige puntje vind ik dan dat ze mij hadden mogen laten weten dat die review eerder niet door de policy zou komen. I.p.v. dat ik er achter kom door naar mijn reviews te kijken omdat ik dit topic lees.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• DennisV26

[...]
Heb dat formulier meerdere malen gebruikt maar geen reactie niet eens een ontvangstbevestiging. Kan het zijn dat ze overlopen met deze verzoeken?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• JK
  • Laatst online: 06-06 23:19

JK

DennisV26 schreef op woensdag 26 juli 2023 @ 20:25:
[...]

Heb dat formulier meerdere malen gebruikt maar geen reactie niet eens een ontvangstbevestiging. Kan het zijn dat ze overlopen met deze verzoeken?
Het kan best zijn dat het druk is. Via Google Maps zelf ipv dat formulier heb ik een verzoek gestuurd om een review te controleren. Dit heb ik op 17 juli gedaan.Tot op de dag van vandaag is er nog niet naar gekeken.

Het zou Google sieren als ze je een mail sturen met daarin de melding als een review is geweigerd. Dan kan je direct actie ondernemen.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• El_Bartholomew
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 12-03 19:52
Ik heb sinds vorige maand exact hetzelfde probleem. Geef regelmatig wel eens een review en nu waren er meer dan verdiend 2 x 1 sterren door mij uitgedeeld.

Ik krijg na jaren zonder problemen reviews te hebben geplaatst bemerkingen ivm hatespeech etc, en alles wordt geblokt en een appeal wordt afgewezen wegens niet overeenkomstig de gebruiksvoorwaarden.

Trustpilot is my friend ;)

[ Voor 0% gewijzigd door El_Bartholomew op 02-08-2023 20:03 . Reden: Typos ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• HSG
  • Registratie: September 2016
  • Laatst online: 07-06 09:02

HSG

Ik zit met hetzelfde. Ik wilde een paar foto's posten van het eten bij een restaurant. Een foto met risotto, een foto met pasta en een foto van een bord soep. Nu beweerd Google dat het niet goed is en dat deze niet gepost zijn.

Dan moet je mij toch vertellen wat er nou zo erg aan is om foto's van een bord risotto, soep en pasta te posten want dat wordt niet verteld.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• jeroen.ijmuiden
  • Registratie: April 2006
  • Laatst online: 06-06 13:34
Ik heb toch het gevoel dat Google sinds kort een nieuwe "AI" achtige moderator heeft en dat deze (heel gek) niet lekker werkt. Ik heb net een review geschreven over een camping met duidelijke en nette opsomming van voor en nadelen, ook geweigerd.... Aantal jaren geleden heb ik een enorme afzeik review geschreven, deze werd zo geplaatst. Zou dit al een "mooi" aanloopje zijn naar de DSA?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• marapuru
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 23:19

marapuru

db.

El_Bartholomew schreef op woensdag 2 augustus 2023 @ 17:29:
Ik heb sinds vorige maand exact hetzelfde probleem. Geef regelmatig wel eens een review en nu waren er meer dan verdiend 2 x 1 sterren door mij uitgedeeld.

Ik krijg na jaren zonder problemen reviews te hebben geplaatst bemerkingen ivm hatespeech etc, en alles wordt geblokt en een appeal wordt afgewezen wegens niet overeenkomstig de gebruiksvoorwaarden.

Trustpilot is my friend ;)
offtopic:
Trustpilot is geen net bedrijf: https://medium.com/@ryanb...s-businesses-91ca4b6a6f62

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• TheBlackestCrow
  • Registratie: Februari 2014
  • Laatst online: 05-06 18:46
Toch maar even mijn eigen reviews doorgenomen. Blijkt dat een twee jaar oude review van een sushi tent nu opeens is afgekeurd.

De reden is dat ze een verdenking hebben van valse betrokkenheid (incentive review/nep review).

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/GTHXffi8TRXGvcxcsVgCMqp1v1o=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/FlnhJ5YiaKjUzVEkvhpvYEVd.jpg?f=fotoalbum_large

https://www.discogs.com/user/TheBlackestCrow/collection

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

TheBlackestCrow schreef op zondag 27 augustus 2023 @ 21:47:
Toch maar even mijn eigen reviews doorgenomen. Blijkt dat een twee jaar oude review van een sushi tent nu opeens is afgekeurd.

De reden is dat ze een verdenking hebben van valse betrokkenheid (incentive review/nep review).

[Afbeelding]
Dan heb jij nog de mogelijkheid om bezwaar te maken. Bij mij staan een aantal reviews op "niet gepost" omdat ze misschien niet voldoen aan de regels.

En nergens staat echt duidelijkheid wat ze precies verdenken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
Ik vraag mij af wat dit alles doet met het vertrouwen van consumenten in dergelijke reviewsites. En dan ondergraaft een dergelijke site zichzelf.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• geertemo
  • Laatst online: 06-06 13:10
Review bewerken, niets wijzigen en toch bewaren lijkt ook te helpen.

Bij mij was één review (1 ster) 'niet gepost' waarover ik van Google eerder complimenten kreeg omdat hij zo behulpzaam was (review staat er nu zo'n jaar of twee).
Bovenstaande actie uitgevoerd, waarna de review nog steeds 'niet gepost' was.
Een paar uur later bleek de review actief en '3 uur geleden' geplaatst.

• MakeItSo
  • Registratie: Augustus 2023
  • Laatst online: 03-06 10:54
Ik heb sinds een aantal maanden hetzelfde probleem. Ik zag bij toeval dat reviews die ik een paar jaar terug heb geplaatst (positieve reviews) ineens op niet gepost stonden. Ik zag daar een bezwaar mogelijkheid bij staan, dus dat heb ik gedaan. Na 3 of 4 keer opnieuw te horen krijgen dat ze niet geplaatst werden, werden ze ineens wél geplaatst, zonder dat ik er iets aan had gewijzigd.

Bij mij wordt op dit moment denk ik 50% van de reviews geweigerd. Maar na bezwaar indienen worden ze wel weer geplaatst.

Vannacht kreeg ik ineens de melding dat zelfs enkele simpele "sterrenbeoordelingen" niet werden geplaatst. 1 was nota bene van het Vredespaleis in Den Haag waar ik vorige week was. Reden voor het niet plaatsen; "Valse betrokkenheid". Tuurlijk jongens..... Ik weet niet wat ze precies aan het klooien zijn bij Google, maar het voelt allemaal een beetje schizofreen. Ik krijg continue berichten om mij te stimuleren meer ervaringen te delen, maar als je dat doe wordt de helft niet gepost en moet je eerst weer bezwaar maken. Dat nodigt niet echt uit natuurlijk.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• a6racer
  • Registratie: April 2009
  • Laatst online: 29-04-2024
Reviews plaats ik zo goed als niet, wel regelmatig foto's met neutrale omschrijving zonder waardeoordeel. Af en toe kijk ik hoe het met het aantal views staat, zie ik zojuist dat er een aantal foto's op 'niet gepost' staan omdat ze het beleid schenden.
Vertel mij maar wat ik verkeerd gedaan heb!
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/1LvUGiTRNqLwpKzxwa4gTnOLtxA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/yv0KjnMgeuHoUBbOTHKvQfR3.jpg?f=fotoalbum_large

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/UQ0K-qO6cWsdjG_Lo5EMIFJ5dhA=/x800/filters:strip_icc():strip_exif()/f/image/Eclfz5VohZMGihXpW4gWOeQh.jpg?f=fotoalbum_large

[ Voor 0% gewijzigd door a6racer op 14-10-2023 22:25 . Reden: Typo's ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Quad
  • Registratie: Mei 2009
  • Laatst online: 23:53

Quad

Doof

Toevallig kan ik een paar reviews van afgelopen weekend in Krakau ook niet posten.

De reden waarom is volstrekt onduidelijk, omdat het enkel foto's van eten betreft.

Alles went behalve een Twent.
PVOutput☀️

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• True
  • Niet online

True

Dislecticus

a6racer schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:23:
Reviews plaats ik zo goed als niet, wel regelmatig foto's met neutrale omschrijving zonder waardeoordeel. Af en toe kijk ik hoe het met het aantal views staat, zie ik zojuist dat er een aantal foto's op 'niet gepost' staan omdat ze het beleid schenden.
[Afbeelding]

[Afbeelding]
Heeft niets te maken met die camping.

Zie bijv (ik heb willekeurig iets even snel gepakt): https://www.google.com/ma...Fg%2F11c6slhc7n?entry=ttu

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/JOz1l2hzbZij9LwSD7cIV995hxY=/800x/filters:strip_exif()/f/image/zA4HVwD3bwBNpjKICg9zH0t2.png?f=fotoalbum_large

edit: en het lijkt mij ook niet onterecht, vanuit het perspectief van degene die foto's zoekt van een camping, wat is het nut om een kever of rups te zien?

[ Voor 4% gewijzigd door True op 15-10-2023 00:14 ]

Acties:
  • +1 Henk 'm!

Anoniem: 454358

a6racer schreef op zaterdag 14 oktober 2023 @ 22:23:
[Afbeelding]

[Afbeelding]
??
Een review plaatsen over een camping en dan een foto van een rups? Hoezo zou iemand die info wil over een camping dat willen zien? Zeker zonder verdere info,ijk als er ene invasie van die beesten was en de slaapplekken onbewoonbaar daardoor waren oid

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• teunijff
  • Registratie: Mei 2010
  • Laatst online: 16-01-2024
Het vervelende is dat Google nooit een antwoord geeft op vragen ( als je ze al kunt stellen ).
Sinds dit jaar had ik ineens ook een aantal reviews die niet strookten met hun beleid.
Ik review vaak over natuurgebieden waar ik fotografeer. Net als een paar mensen die op dit forum bericht ook meemaakten, een foto van een rups, of een foto van een slijmzwam…. Voldeed ineens niet meer aan hun regels. Ik kan niets ontdekken wat het nou zou moeten zijn dat tegen hun regels indruist.
Het vervelende is, bij Google krijg je nooit antwoord op vragen. Mijn buurvrouw heeft een eigen zaak en een site waar ze promotie maakt voor deze zaak.zij had ineens een teruggang in het aantal bezoeken. Ook zij heeft geprobeerd hier een antwoord op te vinden middels een help-pagina. Maar je wordt een ondoorzichtig “woud aan” in gestuurd. Ze heeft een groter bedrag aan Google ads gekocht en ineens waren het aantal views weer groter. Zou het toch allemaal maar om geld gaan ? Maar dat geeft nog steeds geen antwoord dat er ineens een aantal reviews verwijderd worden en niemand eigenlijk weet welke regels “overtreden “ worden. Een gemiste kans van Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• BladeSlayer1000
  • Registratie: April 2013
  • Laatst online: 08-06 00:52
Ik heb bij al mijn reviews momenteel nog geen problemen gehad. Een ervan is nog wel in behandeling (die heb ik 2 dagen geleden geplaatst).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Ik heb weer een review dat niet gepost wordt. Twee keer aan toe zelfs. Het gaat om een positieve review met een stuk taart waar chocoladesaus overheen zit. :')

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
HSG schreef op vrijdag 27 oktober 2023 @ 22:19:
Ik heb weer een review dat niet gepost wordt. Twee keer aan toe zelfs. Het gaat om een positieve review met een stuk taart waar chocoladesaus overheen zit. :')
Wat kan er mis zijn met een foto van eten? Is de taart in de vorm van een Zwarte Piet of zo? :? Of is een positieve review niet goed omdat dat restaurant niets betaalt aan Google? Of word ik te achterdochtig? :?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Roenie schreef op zondag 29 oktober 2023 @ 10:00:
[...]
Wat kan er mis zijn met een foto van eten? Is de taart in de vorm van een Zwarte Piet of zo? :? Of is een positieve review niet goed omdat dat restaurant niets betaalt aan Google? Of word ik te achterdochtig? :?
Ik weet het ook niet. Gisteren een review gepost van een andere McDonalds waar ik niet tevreden over was. Onder andere een onbeleefde medewerker. Werd ook niet gepost door Google.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
  • Registratie: April 2022
  • Laatst online: 09-03-2024
Herkenbaar. Ik denk dat macdonalds en flink bedrag betaald aan Google.
Oftewel... Google is corrupt. Je mag niets negatiefs zeggen.

Ik schreef alleen maar dat ik erg lang moest wachten op het eten. Dat is tegen het beleid blijkbaar.
Ik heb wel de motivatie terug gehad.
We willen dat mensen nuttige, betrouwbare informatie op Maps kunnen vinden, bijvoorbeeld via bijgedragen content van onze gebruikerscommunity. Als we vaststellen dat gebruikersbijdragen voor bepaalde typen plaatsen niet nuttig of schadelijk of offtopic zijn, kunnen we door gebruikers gegenereerde content (UGC) beperken of opschorten voor die plaatsen.
Ze hebben meteen mijn posten uitgezet. Huh? Een soort ban? Omdat ik zei dat het lang duurde? Geen scheldwoorden oid?

Als het zo gaat, dan is het voor mij over.

Wat ook weer jammer is.. want als alleen positieve mensen mogen posten, krijg je wel een heel scheef beeld.

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• Mariusjr
Oftewel...
Het moet nuttig zijn voor die plaats.
Dus alleen positief.

Dan zijn het geen reviews meer, maar lofzangen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
Het lukt me ook niet om bezwaar te maken.
Ik blijf in een kringetje. Ik krijg bijvoorbeeld onderstaand pagina, waarin wat tips staan, maar wat zijn dan de stappen die ik moet volgen?
Wat ik ook doe, ik kom steeds terug op dezelfde pagina.
Bezwaar maken tegen handhavingsmaatregelen als gevolg van schending van het Maps-beleid voor content van gebruikers
Soms verwijderen we content (waaronder posts en bewerkingen) of beperken we de toegang tot bepaalde functies als schendingen van het Maps-beleid voor content van gebruikers ofwel het contentbeleid worden vastgesteld op Maps, Zoeken en andere Google-services op het web. Maar we maken weleens een fout.

Als je vindt dat er onterecht actie is ondernomen met betrekking tot je Maps-content of Google-account, kun je mogelijk bezwaar maken door de stappen hieronder te volgen.

Tip: Deze bezwaarprocedure is bedoeld voor schendingen van het contentbeleid, maar de schending kan ook verschijnen of plaatsvinden in andere Google-services. Op dit moment kan er alleen bezwaar worden gemaakt voor bepaalde typen schendingen van het contentbeleid en Google-accounts. Als er in meldingen van Google naar de bezwaarprocedure wordt verwezen, is dat geen bevestiging dat je in aanmerking komt.

Lees voordat je begint het Google Maps-beleid voor content van gebruikers. We vermelden ook voorbeelden van verboden en beperkte content en activiteit waardoor content kan worden verwijderd of toegang tot functies kan worden beperkt.

[ Voor 0% gewijzigd door Mariusjr op 06-11-2023 11:28 . Reden: Typo ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Mariusjr
Update:

Ook als ik positief reageer word er niet gepost.
Tenminste, ik maakte een vergelijking met een andere macdonalds.

Mijn review:
McDonald Noord is veel vele malen sneller met serveren als McDonald Zuid.
Misschien omdat ik de andere vestiging dan benadeel?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• fsfikke
  • Registratie: Maart 2003
  • Niet online

fsfikke

* * * *

Mariusjr schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:11:
Herkenbaar. Ik denk dat macdonalds en flink bedrag betaald aan Google.
Oftewel... Google is corrupt. Je mag niets negatiefs zeggen.
Jumping to conclusions. Denk je echt dat er een mannetje bij Google jouw reviews zit te lezen? Er zijn gewoon geautomatiseerde systemen die niet altijd goed werken, gevalletje toeslagenschandaal.

Zijn spaties in de aanbieding ofzo? www.spatiegebruik.nl

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Mariusjr schreef op maandag 6 november 2023 @ 11:27:
Het lukt me ook niet om bezwaar te maken.
Ik blijf in een kringetje. Ik krijg bijvoorbeeld onderstaand pagina, waarin wat tips staan, maar wat zijn dan de stappen die ik moet volgen?
Wat ik ook doe, ik kom steeds terug op dezelfde pagina.

[...]
Nee dat is het ook niet. Ik heb bij een andere McDonalds wel een positieve review geplaatst en ook die werd weggehaald.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Siemi
  • Registratie: Oktober 2005
  • Laatst online: 07-06 09:59
Ook opvallend. Ik had ook een melding gehad dat mijn review niet geplaatst werd en dat ik hem opnieuw kon indienen. Gek genoeg, als ik zoek op het restaurant, dan staat mijn review er wel gewoon bij. Misschien gewoon een bug bij google?

It doesn't make sense to make sense.....

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• Jesveedee
  • Registratie: December 2023
  • Laatst online: 06-06 08:57
Bij mij hetzelfde opeens. Ik heb zelfs al een paar keer gehad bij een slechte review dat een bedrijf doodleuk zegt dat ze je naam niet herkennen en de review zullen rapporteren aan Google als zijnde valse review en ja hoor, de review wordt dan opeens eraf gegooid. Google was altijd betrouwbaar maar nu lijkt het er toch op dat er meer geluisterd wordt naar degene voor wie de review bestemd is dan andersom. Je krijgt ook geen melding ervan dat je review eraf is gegooid en ze doen ook niet aan hoor en wederhoor want ze gaan klakkeloos uit van het verhaal van de eigenaar.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• mennoza
  • Registratie: Maart 2014
  • Laatst online: 14-05 00:06
Weet iemand wat je kan doen bij een onjuiste reactie op je review ? En als ze je privé gegevens schrijven in hun reactie ? Dus je plaatst een review over een bedrijf, en zij reageren met een leugen dat jij de schuldige bent, wat dus niet klopt, en waarin ze je gegevens zelfs openbaar maken van deze persoon liegt en wij hebben dit niet gedaan enz. Je ziet namelijk geen ‘knopje’ ofzo om een melding te maken naar Google om dit te verwijderen

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

mennoza schreef op donderdag 7 december 2023 @ 06:30:
Weet iemand wat je kan doen bij een onjuiste reactie op je review ? En als ze je privé gegevens schrijven in hun reactie ? Dus je plaatst een review over een bedrijf, en zij reageren met een leugen dat jij de schuldige bent, wat dus niet klopt, en waarin ze je gegevens zelfs openbaar maken van deze persoon liegt en wij hebben dit niet gedaan enz. Je ziet namelijk geen ‘knopje’ ofzo om een melding te maken naar Google om dit te verwijderen
In het slechtste geval je review intrekken, daarna opnieuw plaatsen met de toevoeging dat ze zich niet aan de AVG houden door in een reactie alles te ontkennen, jou de schuld in de schoenen te schuiven en je persoonsgegevens openbaar te maken?

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• mdbabgnl?!123
  • Registratie: Augustus 2020
  • Laatst online: 16-02 12:06
Had een positieve review opgesteld die ook niet werd geplaatst. Zonder uitleg, je mag jezelf kennelijk gaan afvragen aan welke voorwaarde je niet hebt voldaan binnen het google beleid.

Ik heb de review enigszins aangepast, plaatsen was daarna geen probleem. 8)7 8)7 8)7

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Roenie
  • Niet online
mdbabgnl?!123 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:16:
Had een positieve review opgesteld die ook niet werd geplaatst. Zonder uitleg, je mag jezelf kennelijk gaan afvragen aan welke voorwaarde je niet hebt voldaan binnen het google beleid.

Ik heb de review enigszins aangepast, plaatsen was daarna geen probleem. 8)7 8)7 8)7
Wat heb je aangepast?

• HSG

HSG

mdbabgnl?!123 schreef op woensdag 27 december 2023 @ 20:16:

Wat heb je precies aangepast?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• mdbabgnl?!123
Ik heb PERFECT veranderd in perfect.

• mdbabgnl?!123
HSG schreef op donderdag 28 december 2023 @ 08:16:
[...]

Wat heb je precies aangepast?

• onno oliver
  • Registratie: Februari 2021
  • Laatst online: 02-06 13:11
Ik vroeg mijn iets af?
Kan het zijn dat de reviews eerst voor beoordeling naar het bedrijf worden gestuurd en dat ze daar na geplaatst werden.

Heb iets met Sneakers die niet geleverd werden, en het werd afgeschoven op de postbode.
Dan kan je volgens mijn een negatieve beoordeling verwachten?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• _JGC_
  • Laatst online: 22:59
onno oliver schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:46:
Ik vroeg mijn iets af?
Kan het zijn dat de reviews eerst voor beoordeling naar het bedrijf worden gestuurd en dat ze daar na geplaatst werden.

Heb iets met Sneakers die niet geleverd werden, en het werd afgeschoven op de postbode.
Dan kan je volgens mijn een negatieve beoordeling verwachten?
Nee, geen idee hoe de moderatie is. Ik beheer een bedrijfsaccount voor een klant, die kreeg een paar weken terug van een onbekend persoon een negatieve review die nergens op sloeg. Account nakijken wees uit dat ze bij nagenoeg alle concurrenten in de regio dergelijke reviews zat te posten. Ik heb ze stuk voor stuk gerapporteerd en ze zijn allemaal verwijderd. Week later deed mevrouw hetzelfde, die staan er nu nog steeds.

Mevrouw is op weg naar "local guide" worden...

• Roenie
  • Niet online
_JGC_ schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:04:
[...]

Nee, geen idee hoe de moderatie is. Ik beheer een bedrijfsaccount voor een klant, die kreeg een paar weken terug van een onbekend persoon een negatieve review die nergens op sloeg. Account nakijken wees uit dat ze bij nagenoeg alle concurrenten in de regio dergelijke reviews zat te posten. Ik heb ze stuk voor stuk gerapporteerd en ze zijn allemaal verwijderd. Week later deed mevrouw hetzelfde, die staan er nu nog steeds.

Mevrouw is op weg naar "local guide" worden...
Behalve bij één van de concurrenten waarschijnlijk ;)

• _JGC_
  • Laatst online: 22:59
Roenie schreef op donderdag 28 december 2023 @ 18:27:
[...]
Behalve bij één van de concurrenten waarschijnlijk ;)
Mwah, mevrouw is vooral aan het zeiken overal en nergens door de hele provincie. Niet alleen bij kunststofkozijnenbedrijven. Is zo iemand die er een missie van maakt om zoveel mogelijk negatiefs op het internet te stampen. En het erge is.... je krijgt er bij Google punten voor, dus het loont ook nog eens.

• HSG

HSG

mdbabgnl?!123 schreef op donderdag 28 december 2023 @ 17:19:
[...]

Wat lol :P

• commentator
  • Registratie: Mei 2004
  • Laatst online: 07-06 00:56
ik zie dit ook voorkomen. Bij zowel positieve als negatieve reviews en inderdaad er is geen optie om aan te geven dat ze niet moeten miepen bij Google

• Erwin
  • Registratie: Januari 2004
  • Laatst online: 23:29
Toch apart dat dit blijft voorkomen. Heb leuke en positieve reviews die er niet doorkomen en een slechte review waarbij ik de franchiser/eigenaar expliciet uitdaag contact met me op te nemen en zelf het werk te doen staat er al jaren op :9 .

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• kruimeltje123
  • Registratie: April 2024
  • Laatst online: 07-04-2024
Een 1 ster beoordeling, die krijg je niet zomaar, daar moet je echt je best voor doen. Dit was voor het eerst dat ik een 1 ster uitdeelde, en die was meer dan terecht. Review werd niet geplaatst. Heb geen idee wat er mis mee is, het klopt gewoon allemaal en is precies hoe het is gegaan. Heb een beoordeling aangevraagd, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/ss7itu6Tp2nXKdemk5WLeD5RmpQ=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/XykqKQBe2lzN008gMXgc8BMG.jpg?f=user_large

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• President
  • Registratie: Februari 2015
  • Laatst online: 22:23
kruimeltje123 schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:00:
Een 1 ster beoordeling, die krijg je niet zomaar, daar moet je echt je best voor doen. Dit was voor het eerst dat ik een 1 ster uitdeelde, en die was meer dan terecht. Review werd niet geplaatst. Heb geen idee wat er mis mee is, het klopt gewoon allemaal en is precies hoe het is gegaan. Heb een beoordeling aangevraagd, ben benieuwd hoe lang dat gaat duren. [Afbeelding]
Tja, je 'nooit geen' is door de dubbele ontkenning een verkenning waarbij je dus eigenlijk aangeeft dat je altijd KFC Bleiswijk wilt. Dat komt weer totaal niet overeen met het verhaal dat je daarvoor schetst?

En heb je je telefoon bijvoorbeeld meegenomen naar de KFC? Want volgens Google was je misschien thuis?

[ Voor 5% gewijzigd door President op 07-04-2024 14:27 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

Wat ook wil helpen is bezwaar aantekenen tegen de afwijzing en dan geduld hebben. Werkte bij mij :)

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • +2 Henk 'm!

• poppymieke
Bij mij is het uiteindelijk ook goed gekomen door bezwaar aan te tekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

PeacekeeperNL schreef op zondag 7 april 2024 @ 14:51:
Wat ook wil helpen is bezwaar aantekenen tegen de afwijzing en dan geduld hebben. Werkte bij mij :)
Maar dan moet de optie er wel bij zijn. Bij mij worden vaak reviews ineens weggehaald want misschien voldoen ze niet aan de regels maar ik kan nergens bezwaar aantekenen.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

HSG schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:20:
[...]

Maar dan moet de optie er wel bij zijn. Bij mij worden vaak reviews ineens weggehaald want misschien voldoen ze niet aan de regels maar ik kan nergens bezwaar aantekenen.
https://www.google.com/maps/contrib//reviews/
Hier zou je je reviews moeten kunnen inzien, inclusief de reviews die zijn afgekeurd. Daar zou je dan ook de optie moeten hebben om de review te bewerken of dus bezwaar aan te tekenen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

PeacekeeperNL schreef op dinsdag 16 april 2024 @ 21:48:
[...]

https://www.google.com/maps/contrib//reviews/
Hier zou je je reviews moeten kunnen inzien, inclusief de reviews die zijn afgekeurd. Daar zou je dan ook de optie moeten hebben om de review te bewerken of dus bezwaar aan te tekenen.
Nee helaas nog steeds niet.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Malfoi
  • Registratie: September 2009
  • Laatst online: 04-06 15:36

[...]
Even een kick van dit topic. Ik ontdekte zojuist dat een review die ik net schreef niet werd gepost. Details niet bekend. Behalve:

"Je account kan geen reviews meer openbaar posten op Google-services, waaronder Maps en Zoeken. Reviews die je eerder hebt gepost, zijn verwijderd. Je content is verwijderd door ons geautomatiseerde beheersysteem."

Dus ik checken, vrijwel alle reviews die ik heb geschreven (387 stuks, meeste daarvan uitgebreid en met foto's) zijn "verwijderd".

Heb het gelinkte formulier nu ingevuld. Even kijken wat er gaat gebeuren.

www.flickr.com/malvlex

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
Wow! Toch wel bedenkelijk allemaal. Ik ben benieuwd wat de reactie gaat zijn? Ik ben ook ooit eens mijn pinterestaccount kwijtgespeeld en dat is achteraf rechtgezet, maar ik heb nooit geweten waarom ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• EvoII
  • Registratie: November 2002
  • Laatst online: 01-06 22:50
Als ik een review wil plaatsen op google krijg ik wel een schermpje waarin dit kan, en ik kan op versturen klikken. Vervolgens zie ik links de review staan maar staat er 'in behandeling' bij. Als ik dan even later ververs staat er dat de review niet geplaatst is en als ik dan op meer info klik krijg ik onderstaande te zien.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/zWwXSTPQt8u_rJHKi3lZk1DaGPU=/800x/filters:strip_exif()/f/image/9DZXIsoxlwc5BAJmm6e4nBXy.png?f=fotoalbum_large

Geen idee wat er aan de hand of gebeurd is. Zie ook nergens een mogelijkheid om contact met ze op te nemen ofzo.
Had maar 29 reviews staan in totaal, maar die zijn allemaal niet zichtbaar meer voor bezoekers.
Waar zijn ze in hemelsnaam mee bezig bij Google?

Voor ik daar ooit een cent aan zou gaan betalen. Bedrijf van niks.

2021 Golf Style 1.5 eTSI lime yellow|Iphone 15 pro 1Tb

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Tranquility
  • Registratie: Juni 2001
  • Laatst online: 21:47
Hier ook opeens een review "niet gepost". Het was een lovende review van een steigerhouten bed die ik heb laten maken door een bedrijft uit Friesland. Met foto's er bij. Ik snap er niets van, nergens is er sprake van spam of onwelgevallige tekst. Dit heeft als resultaat dat ik dus nooit meer een review schrijf op Google.
Er is ook alleen dit te zien:

Niet gepost. Dit voldoet misschien niet aan ons beleid. Bekijk de details voor meer informatie over wat je kunt doen.

Het voldoet dus "misschien" niet aan hun beleid... |:(
Ook helemaal geen enkele uitleg er bij van de reden dat mijn review is verwijderd. Ik kan hem trouwens ook niet bewerken o.i.d. Als ik op bewerken klik dan krijg ik een wit vlak met deze melding: Reviews posten is uitgezet voor deze locatie.

[ Voor 41% gewijzigd door Tranquility op 14-05-2024 09:03 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• poppymieke
Ik heb ook weer problemen, maar toch weer iets anders: ik kan de laatste tijd niet alle reviews posten. Ik krijg dan een button 'posten' te zien maar die doet niks. En als ik op de 'i' klik krijg ik te lezen dat mijn review wordt geupload maar er gebeurt juist niks.
Bij 2 kreeg ik na enkele weken 'niet gepost. Er is iets misgegaan tijdens het uploaden van de content - opnieuw proberen'. Maar dat opnieuw proberen lukt ook niet ... . Ik denk dat ik maar stop met reviews schrijven... ER is niet veel lol aan het investeren van tijd en moeite in iets dat toch niet werkt ... .
Overigens is dat niet elke keer zo, soms lukt het wel ...

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Van die dingen
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 12-11-2024
Ik heb die ervaring ook. Post regelmatig reviews. Positief en negatief. Onlangs hebben er 3 de melding 'niet gepost' gekregen. Allemaal grote bedrijven. Stonden geen scheldwoorden in of dergelijke. Gewoon 3 nette maar negatieve ervaringen. Bij één moest ik aantonen dat ik er daadwerkelijk geweest was. Ik moest de rekening overleggen. Gedaan. Toch werd de post verwijderd. Redenen worden niet gegeven. Vervelend één er van was een lokaal bedrijf. Ik heb inmiddels mensen gesproken die ook benadeelt zijn op dezelfde manier. Tja,dan hebben die reviews dus ook geen zin.

[ Voor 7% gewijzigd door Van die dingen op 20-08-2024 15:04 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Nanon
  • Registratie: Augustus 2024
  • Laatst online: 27-08-2024
[Mbr] *knip* Dit topic gaat over verwijderde recensies. Ervaringen met random bedrijven, die op Google zijn verwijderd, hier plaatsen, is dus geen nuttige toevoeging.

[ Voor 95% gewijzigd door Yorinn op 20-08-2024 21:56 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• awh84
  • Registratie: Oktober 2003
  • Laatst online: 26-05 14:31
Ik ben ook steeds vaker geweigerde reviews Ik merk de laatste tijd dat foto’s waar je zelf op staat niet mogen. Als ik die eruit laat werkt het wel. Ik let er altijd op dat ik geen foto’s gebruik waar mensen op staan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 10:44
Heb er nu weer één. Dit keer krijg ik er wel een mail van. Maar vreemd genoeg is de mail compleet in het Duits, mogelijk omdat mijn review bij een Duits restaurant was gepost.

We hadden voor vakantie een tussen overnachting in zuid Duitsland in een klein dorp. Het restaurant bij het hotel was onverwachts dicht vanwege bedrijfsvakantie. Er was nog 1 ander restaurant 10 minuten lopen verder in het dorp. Er stonden geen prijzen op de kaart (en we hebben het ook niet vooraf gevraagd).
Ik heb de volgende review geplaatst;
"Bizar duur restaurant. Ze doen heel sjiek voorkomen maar dat is het niet. De obers hebben het veel te druk met zijn tweeën en rennen zich rot waardoor ze wat geïrriteerd overkomen.

Dit restaurant hanteert bizarre prijzen. We waren voor 2 bier, fles water en 2 schnitzels (met aardappelsalade) meer dan 90€ kwijt! Je zit wel leuk in een tuintje voor dat geld.."

De eigenaar heeft paar dagen later gereageerd (reactie kan ik niet meer zien) dat hij het jammer vond dat we teleurgesteld waren en dat de prijzen zo hoog zijn vanwege hoge kwaliteit van hun voedsel.

Nu is de review verwijderd, volgens Google terecht vanwege laster.
Gaat dit geautomatiseerd? Ik vind dit persoonlijk geen laster.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• PeacekeeperNL
  • Niet online

PeacekeeperNL

PostalDude schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:55:
Heb er nu weer één. Dit keer krijg ik er wel een mail van. Maar vreemd genoeg is de mail compleet in het Duits, mogelijk omdat mijn review bij een Duits restaurant was gepost.

We hadden voor vakantie een tussen overnachting in zuid Duitsland in een klein dorp. Het restaurant bij het hotel was onverwachts dicht vanwege bedrijfsvakantie. Er was nog 1 ander restaurant 10 minuten lopen verder in het dorp. Er stonden geen prijzen op de kaart (en we hebben het ook niet vooraf gevraagd).
"Bizar duur restaurant. Ze doen heel sjiek voorkomen maar dat is het niet. De obers hebben het veel te druk met zijn tweeën en rennen zich rot waardoor ze wat geïrriteerd overkomen.

Dit restaurant hanteert bizarre prijzen. We waren voor 2 bier, fles water en 2 schnitzels (met aardappelsalade) meer dan 90€ kwijt! Je zit wel leuk in een tuintje voor dat geld.."

De eigenaar heeft paar dagen later gereageerd (reactie kan ik niet meer zien) dat hij het jammer vond dat we teleurgesteld waren en dat de prijzen zo hoog zijn vanwege hoge kwaliteit van hun voedsel.

zviw gaat het meeste inderdaad geautomatiseerd. Maar dan kun je bij die reviews vaak ook een bezwaar indienen. In hoeverre dat bezwaar geautomatiseerd wordt afgehandeld of niet, durf ik niet te zeggen.

Mijn reviews al gezien?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

PeacekeeperNL schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 09:37:
[...]

zviw gaat het meeste inderdaad geautomatiseerd. Maar dan kun je bij die reviews vaak ook een bezwaar indienen. In hoeverre dat bezwaar geautomatiseerd wordt afgehandeld of niet, durf ik niet te zeggen.
Dat is dus ook zo irritant. Ik krijg ook mail alleen niet bij alle mail kan ik bezwaar maken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

Anoniem: 454358

Mooi die geautomatiseerde systemen. Er zal wel geklaagd zijn over een review en bij x aantal klachten huppakee je account in de shredder.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• HSG

HSG

Anoniem: 454358 schreef op zaterdag 7 december 2024 @ 16:22:
Mooi die geautomatiseerde systemen. Er zal wel geklaagd zijn over een review en bij x aantal klachten huppakee je account in de shredder.
En ben je meteen ook al je youtube, appstore, email en meer kwijt.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cid Highwind
  • Registratie: December 2006
  • Laatst online: 08-06 09:21
PostalDude schreef op vrijdag 6 december 2024 @ 08:55:

"Laster" is voor mij ook de reden waarom een aantal reviews zijn verwijderd, eveneens in Duitsland.

Klinkt als een kapstokargument voor ondernemers om hun gemiddelde rating op te kunnen krikken. Wanneer tot twee keer toe een zaak hebt gebeld voor een afspraak, er letterlijk wordt gezegd dat je wordt teruggebeld en dit niet gebeurt, is het geen kwestie van laster wanneer je dit stelt.

Maar goed, om m'n account te grabbel te gooien of een advocaat in de hand (te moeten) nemen, heb ik ook geen trek in.

Wat ik vooral jammer vindt is dat je aan de andere kant nog meer dan genoeg neppe reviews tegenkomt, vooral positief, al dan niet omdat men er incentives voor geeft, maar dat is dan weer geen probleem. Op m'n laatste vakantie vond ik de waarde van de reviews ook reeds behoorlijk gedaald, vermoedelijk vanwege bovenstaande effecten. Eettentjes met 4.5/5 die gewoon echt niet goed waren.

Eigenlijk zou je moeten kunnen zien hoeveel reviews er verwijderd zijn om tegenwoordig een goede indicatie te kunnen krijgen. :/

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• NiGeLaToR
  • Laatst online: 07-06 11:25
Met > 10miljoen views op reviews ben ik blijkbaar op populaire plekken geweest, maar het aanhoudende gezeik met afkeur van reviews maakt dat ik ze niet meer plaats en niet meer lees/gebruik. Tis gewoon onbetrouwbaar en niet leuk om te doen.

Listen & subscribe to my Life as a Journey Podcast

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• VDV
  • Registratie: Maart 2022
  • Laatst online: 05-06 08:51

VDV

Nadat het bij mij meerdere keren voorgekomen is, op zowel factuele negatieve als positieve beoordelingen, heb ik al m'n reviews maar weggegooid. Vind het wel jammer voor de bedrijven die ik in het verleden positief heb beoordeeld, maar goed, anders had Google het op termijn wel gedaan.

Acties:
  • +1 Henk 'm!

• PostalDude
  • Registratie: Januari 2006
  • Laatst online: 06-06 10:44
Ja zo blijf je wel alleen positieve reviews over houden.

Heb een dispuut ingediend en nu krijg ik een mail (in het Duits) dat ik de tekst aan moet leveren (terwijl ik eerder een link bij moest voegen) over wat er volgens mij dan wel of niet onder laster valt. En ik moet aangeven waarom de tekst mij wel of niet rechtelijk schaad. Dit zou toch juist naar de indiener moeten?
Bijzonder dat ik nu moet verdedigen dat het geen laster is. Wil hier eigenlijk geen energie meer in steken maar anderzijds winnen de bedrijven zo wel.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• revengeyo
  • Registratie: December 2007
  • Laatst online: 18:46
Ik wil een schadevergoeding van Google voor deze ellende

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Yorinn
  • Registratie: Februari 2009
  • Niet online

Yorinn

Moderator General Chat

XOPIUM

Een kick als bovenstaande is totaal niet nodig. Gezien alles in de originele discussie wel is gezegd, doe ik dit topic op slot.

After Hours | Dawn FM | Hurry Up Tomorrow
Tweakers Discord || Mijn V&A ads

Pagina: 1

Dit topic is gesloten.