Upgrade voor 1080P gaming.

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
  • Registratie: November 2008
  • Laatst online: 24-09 10:07
Om je beter te kunnen helpen, vragen we je om tenminste op de onderstaande vragen antwoord te geven. Je mag de toelichting in italic wissen en daar je antwoord geven. Natuurlijk mag je ook zelf vragen of wensen toevoegen. Hoe meer informatie we hebben, hoe beter we je kunnen helpen.

Ik zoek een?
CPU +Moederbord

Wat is je budget?
250.

Heb je bepaalde (merk)voorkeuren?
Nope

Specificeer het systeem en de omgeving waarin je het product gaat gebruiken.?
1080P gaming.

Huidige systeem wil ik upgraden.

Draait nu met een
Intel I5 6600k,
16 GB DDR4 2400 mhz,
Nvidia GTX 970
550 Watt Kwaliteitsvoeding (Even niet voor handen.)

Het idee is hiermee Warzone (60 fps ofzo), Valorant (165 FPS) en in de toekomst The Finals te spelen op 1080P
Te zijner tijd zal ik wss ook een nieuwe GPU aanschaffen, een AMD 6700XT of tenzij er later dit jaar een betere bang for the buck is een andere.

Waar ik altijd mee zit is dat ik door de bomen het bos niet meer zie bij moederborden.

Zelf dacht ik aan dit.

#CategoryProductPrijsSubtotaal
1ProcessorsIntel Core i5-12400F Boxed€ 142,99€ 142,99
1MoederbordenGigabyte B660M DS3H DDR4€ 111,-€ 111,-
Totaal€ 253,99

Voor het mobo is het belangrijk dat hij mATX is en minimaal 2 case-fanaansluitingen heeft.
En een fatsoenlijk stroomtoevoer voorziening voor de CPU heeft.

[ Voor 13% gewijzigd door Jamievanm op 09-06-2023 22:49 ]

Beste antwoord (via Jamievanm op 11-06-2023 22:31)

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je krijgt met die games niet meer fps met een nieuwe cpu en bord.
De 6600k is geen bottleneck voor een GTX970 met maar 3,5GB fatsoenlijk bruikbaar VRAM.
Die videokaart upgrade moet er ook komen. Als je voeding even oud is als de rest, dan moet die
ook vervangen worden voor je er een hedendaagse videokaart op aansluit.

Ik zou doorsparen tot je ook de videokaart en voeding mee kunt pakken. Heeft weinig zin als de videokaart upgrade door beperkte spaarmogelijkheden nog een jaar duurt en je dan met weer een dood platform zit.

Inhoudelijk is de 12400f voor het geld niet te verslaan op dit moment, bordje is basaal maar zolang je er geen i7/i9 op gaat prikken komt het wel goed.

I reject your reality and substitute my own

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +2 Henk 'm!

• nelizmastr
  • Registratie: Maart 2010
  • Laatst online: 21:52

nelizmastr

Goed wies kapot

Je krijgt met die games niet meer fps met een nieuwe cpu en bord.
De 6600k is geen bottleneck voor een GTX970 met maar 3,5GB fatsoenlijk bruikbaar VRAM.
Die videokaart upgrade moet er ook komen. Als je voeding even oud is als de rest, dan moet die
ook vervangen worden voor je er een hedendaagse videokaart op aansluit.

Ik zou doorsparen tot je ook de videokaart en voeding mee kunt pakken. Heeft weinig zin als de videokaart upgrade door beperkte spaarmogelijkheden nog een jaar duurt en je dan met weer een dood platform zit.

Inhoudelijk is de 12400f voor het geld niet te verslaan op dit moment, bordje is basaal maar zolang je er geen i7/i9 op gaat prikken komt het wel goed.

I reject your reality and substitute my own

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Thanks voor je reactie.

Ik weet voldoende!

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Cooler Master V550 80 + gold zit erin.
Dat lijkt me wel snor voor nieuwe Mobo, Cpu en te zijner tijd een 6700XT of vergelijkbaar (230watt)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• dommegekke1
  • Registratie: Oktober 2015
  • Laatst online: 19:08
Ik raad je aan om de Vraag & Aanbod eens in de gaten te houden.
Ik heb regelmatig 6700XTs zien gaan voor iets minder dan €300 (ik was zelf ook langere tijd op zoek via V&A).
Jouw I5 6600K zal zeker een bottleneck zijn waardoor je 6700XT niet volledig gebruikt zal worden maar je performance zal al gigantisch veel verbeteren.
Als je vervolgens in de toekomst een CPU upgrade kunt doen heb je nogmaals een grote performance increase :)

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Jamievanm
Thanks voor de tip.
Die 6600k gat er al eerst uit.
Die bottleneckt me GTX 970 al in cpu intensive games.
Pagina: 1