Black Friday = Pricewatch Bekijk onze selectie van de beste Black Friday-deals en voorkom een miskoop.

Besturen van 433MHz RF via Google Home

Pagina: 1
Acties:

Vraag

• sjettepetJR.
  • Registratie: Mei 2013
  • Laatst online: 25-07 22:57
He tweakers,

Ik vroeg me af of er een makkelijke manier is om 433MHz RF apparaten te koppelen aan een op wi-fi gebaseerde Smarthome opstelling. Er hangt in mijn studentenhuis een goedkope draadloze deurbel die met 433MHz aangestuurd wordt, en ik wil die ook graag kunnen aansturen vanaf een Google Nest en vanaf mijn telefoon. Ik begrijp dat RF niet veel meer gebruikt wordt in smarthomeproducten (natuurlijk volkomen logisch aangezien de beveiliging vaak extreem brak is), maar hiervoor maakt het weinig uit.

Het is een knutselprojectje dus ik wil er graag niet te veel geld aan uitgeven. Ik heb de Sonoff Bridge R2 gevonden die ongeveer doet wat ik wil voor een redelijke prijs, maar zover ik weet werkt Sonoff met EweLink. Het is opzich prima software, maar voor koppelen met bijvoorbeeld IFTTT heb je een betaald account nodig. Ik wil liever niet in hardware investeren die een deel van de functionaliteit achter een paywall houd.

Daarnaast vond ik broadlink die nog RF lijkt te ondersteunen, maar dat zijn een stuk duurdere apparaten.

Ik ben benieuwd of er een simpel apparaat bestaat voor wat ik wil doen.

Alvast bedankt voor de hulp!