kingston fury renegade temperatuur te hoog of onjuist?

Pagina: 1
Acties:

Vraag

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:02
Mijn vraag
In Aida64 worden 2 temperaturen van de Kingston Fury Renegade 2tb SSD weergegeven.
Eén naar mijn idee volledig acceptabel (36 - 46 graden). De ander echter steevast op 75 graden.
Kan ik die 2de temperatuur negeren of ben ik de SSD om zeep aan het helpen?

De Crucial P5 Plus SSD in mijn laptop geeft maar 1 temperatuur weer in Aida.

Relevante software en hardware die ik gebruik
ASUS ROG Strix G17 G713PI
Kingston Fury Renegade 2tb
  • Aida64 Extreme
  • CPUID HWMonitor
  • Kingston SSD manager
  • ChrystalDiskInfo
Wat ik al gevonden of geprobeerd heb
Alleen Aida geeft een tweede temperatuur weer.
Als ik zoek in Google dan is een temperatuur van 75 graden NOK.

Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/6EY_oY8myE-tWfTrXqXr2uBhfoc=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/wxkoryhsUJq4Nd1VlAYAD7Yg.jpg?f=user_large
Afbeeldingslocatie: https://tweakers.net/i/3Gc78fuxkxTGZ6PRlXjoRkQeIBg=/full-fit-in/4920x3264/filters:max_bytes(3145728):no_upscale():strip_icc():fill(white):strip_exif()/f/image/jQK57kCKZ8M1nZp2NvT2mApK.jpg?f=user_large
...

Beste antwoord (via Zatara op 10-06-2023 11:53)

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:50

Nemesizz

Untouchable

Als de temperatuur vast op 75ºC zit, en andere programma's zien de hele sensor niet, kun je het wel negeren. Soms lezen/'zien' die programma's sensors die er niet zijn, en dan krijg je soms uitlezingen die niet kloppen.

Dit gebeurt ook vaak bij andere componenten, vooral bij moederborden (waarbij dezelfde printplaat in meerdere series word gebruikt, maar bepaalde sensors niet zijn aangesloten en dan krijg je van die spook uitlezingen met temperaturen die niet kloppen).

Alle reacties

Acties:
  • Beste antwoord
  • +1 Henk 'm!

• Nemesizz
  • Registratie: September 2004
  • Laatst online: 11:50

Nemesizz

Untouchable

Als de temperatuur vast op 75ºC zit, en andere programma's zien de hele sensor niet, kun je het wel negeren. Soms lezen/'zien' die programma's sensors die er niet zijn, en dan krijg je soms uitlezingen die niet kloppen.

Dit gebeurt ook vaak bij andere componenten, vooral bij moederborden (waarbij dezelfde printplaat in meerdere series word gebruikt, maar bepaalde sensors niet zijn aangesloten en dan krijg je van die spook uitlezingen met temperaturen die niet kloppen).

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Zatara
  • Registratie: Augustus 2006
  • Laatst online: 11:02
Dank voor je reactie! De 2de temperatuur blijft inderdaad op 75 graden hangen terwijl de andere uitlezing wel varieert.

[ Voor 3% gewijzigd door Zatara op 10-06-2023 11:53 ]