RAM bottleneck oplossing zoektocht

Pagina: 1
Acties:

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• _Quadro
  • Registratie: December 2012
  • Laatst online: 18-09 23:21
Hoi beste tweakers!

Ik heb een interessante usecase op 't werk waar ik graag jullie graag in aanraking wil laten komen.

We werken met Autodesk Inventor. Dit is een 3D CAD pakket waar we woningen mee ontwikkelen en produceren. (jup, het kan)

De usecase zit hem hierin:
Er is een model met zeer zeer veel unieke componenten erin. Vanwege de groote van dit model is het een uitdaging hier mee te werken!

We werken zelden met de 3D model, en openen van het model is eigenlijk ook niet (echt) nodig.

De bottleneck tijdens het openen is hier vermoeddelijk het RAM. Een model welke 25% van de componenten bevat slikt al snel 50GB+ in RAM. (die krijgen we nog wel open)

Als je die dan even door zou rekenen, zou het mogelijk kunnen dat dit model 200GB+ RAM nodig zou hebben.

De laptops die we hebben bevatten elk 64GB en een retesnelle NVME voor de vele data.

Nou zocht ik even rond op tweakers en de rest van het internet en sure.... laptops met 128GB (of zelfs meer) zijn wel te vinden maar dat voelt meer als.. gooi er meer ram tegenaan en probleem opgelost. Maar stel dat hij zelfs met 128GB of 256GB niet openkan en nog meer RAM nodig is.

Is er nog een andere PC/server/laptop die mogelijk deze taak ook uit zou kunnen voeren?

Ik ben SUPER niet bekend in de server wereld dus ik verdwaal een beetje in de overload aan info.

Iemand tips of nog een ander slim idee?

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• osmosis
  • Registratie: December 2009
  • Laatst online: 18-09 19:23
Draai het vanaf een server (azure?) i.p.v. lokaal
Simpelste oplossing en gemakkelijker te schalen in de toekomst

Edit: Als ik het mij goed herinner heeft Autodesk daar ook een pakket voor 'Autodesk Vault' Nope enkel opslag zo te lezen

Edit 2: Neem aan dat dit zakelijk is en er budget is om te investeren in jullie eigen infra. Ik zou een IT bureau inhuren die ervaring heeft met Autodesk in combi met server inrichten

[ Voor 67% gewijzigd door osmosis op 09-06-2023 19:29 ]

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• Cave_Boy
  • Registratie: Augustus 2005
  • Laatst online: 11:59
Dit moet je inderdaad vanaf een server laden. Dan kun je makkelijk je geheugen uitbreiden en daarbij kun je het eventueel ook makkelijk met meerdere de resource gebruiken.

Acties:
  • 0 Henk 'm!

• yoga
  • Registratie: Mei 2022
  • Laatst online: 18-09 22:16
Azure
Klinkt duur maar ik begrijp dat het voor 1 project is.
En je kunt het gewoon uit zetten als je de server niet gebruikt. Dan kost het nog minder

Of een workstation, die gebruikt als server
https://www.lenovo.com/nl...tation-P620/p/WMD00000429

Wel even juiste config kiezen.
En dan vanaf laptops verbinden

Dat scheelt 19" rack hoofdzorgen

Pb is ok

[ Voor 44% gewijzigd door yoga op 09-06-2023 19:34 . Reden: Meer info ]